zaterdag 17 juli 2021

De houtduif, dom of gewoon lomp!!

Over vogels.

Als ik aan een houtduif denk, dan denk ik meestal aan duivensoep.
Duivensoep  zeer gezond, goed tegen griep.
Nog beter dan kippensoep.

De houtduif een echte jacht vogel geliefd om zijn lekkere duivenborstjes, net als biefstuk gebakken.

Maar is de houtduif nou gewoon dom of lomp of beide?

Ik zelf  vind het een domme lompe, maar ook lekkere duif dus.
Lekker dus voor in die duivensoep, of als duiven kroket, bitterbal of duivenragout en gewoon lekker duivenbiefdtuk.

Lomp omdat hij als een tank zich door de kruin van een boom probeert te worstelen.
Je soms bijna de hoed van het hoofd vliegt.
En lomp omdat ze altijd op je auto, afdak van je huis of je was onder schijten.

Maar vooral dom, omdat als je met de auto aan komt rijden ze altijd midden op de weg blijven zitten net zolang dat je ze plat rijd.
Nu ben ik zelf ook dom, ik probeer ze toch uit reflex altijd nog te ontwijken, dom dus.

Zeer veel zie je er plat op de weg liggen met wolken van veren er om heen.

En toch is het ondanks alles een mooie vogel.

Een jonge houtduif lijk veel op een holenduif.
Daarom is de holenduif wat zeldzamer, die wordt nog wel eens het slachtoffer per vergissing neergeschoten bij de jacht.
Jonge houtduif is natuurlijk lekkerder dan een ouwe taaie.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...