zaterdag 28 januari 2012

Net nog even voor de strenge vorst!

Helaas zijn de echte  foto,s verloren gegaan bij en stel verhalen dus er worden andere foto's terug geplaatst


Wat eigenlijk niet echt in de planning lag, dat was dat ik vanmiddag nog even ging snoeken.
Maar zoals je weet een visser blijft niet, thuis op zijn kont zitten, Daantje de hond vind het meestal vervelend  als de baas thuis is dat stukje lopen in het bos is ook zo gebeurd.
En dan dat gepluk aan haar lichaam, de aandacht nee dat vind ze nooit zo veel, ze gaat meestal wel haar eigen gang.
Dat heb je met in een ander gezin geplaatste hondjes die hebben meestal toch hun eigen gewoontes die moeilijk zijn af te leren, maar al met al een geweldige hondje.
Maar zoals gezegd een visser kan dus niet op zijn kont zitten dus op pad gewapend met hengel en Buster.
Dat is de laatste tijd toch wel mijn trouwe maatje, en dan gaan we eens kijken of er wat te halen valt!
Het werd een soort hotspot snoeken, dus auto in en auto uit op zoek naar de lossers van de laatste tijd.
Nou heb ik wat dat betreft een redelijk goed geheugen en er zijn nog heel wat stekjes tussen mijn grijze cellen blijven hangen.
Het werd dus stek na stek en het duurde en duurde maar, en op stek nummer zoveel, na echt een worp of veertig, kwam er dan eindelijk de eerste uit: 66 cm.
Daarna weer de volgende stek. Hier was het weer een tijdje niets en toen had ik er een onder een klein polderbruggetje, maar deze schavuit liet weer los. Dit was toch een snoekje van rond de 70+ cm.
Op de volgende stek zag ik na veel worpen alleen een kolk en meer niets.
Toen ging ik maar dieper de polder in, van structuur was geen sprake meer. Ik probeerde hier en daar de mooiste stukjes, maar helemaal geen snoek!
Nog maar verder de polder in, hier had ik verschillende volgers die lekker rustig de Buster bekeken en daarna dachten: "Wat een nepvis!"
Ik zag verschillende snoeken azen, er was leven genoeg, maar geen interesse in nepvisjes.
Ik ging maar even de andere richting op, dit ook omdat ik Bustertje ging wisselen omdat de achterste dreg er af was en het oog kapot bleek te zijn. Dat was Buster 5 deze week!
Hierna ving ik eindelijk weer een snoek, deze was 55 cm en daarna volgde er nog een een van 52 cm.

Hierna ging ik nog een half uurtje door en toen was het alweer 17.00 uur, tijd om naar huis te gaan.
Het was me het middagje weer wel!

 Op naar een volgend avontuur !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...