zaterdag 14 januari 2012

Middagje met Mike de Pike !!

Eindelijk weer een middagje snoeken met Mike de Pike, nadat hij na maanden zijn hengel weer eens ter hand heeft genomen.
Na een kort belletje van mijn kant bleek tot mijn verrassing dat hij mee kon.
De hengel kwam dik onder het stof en spinnenrag te voorschijn en nog altijd had ik een doosje kunstaas van hem in de auto.
En zo gingen we rond 14.30 dan op pad, richting het water en daar moest het dan gebeuren .
Een toch wel goede stek werd hier voor uitgekozen, Mike die vanaf juni vorig jaar al gen snoek meer had gezien had alle zin om er een te vangen en de Scraeming Devil met koi-kleur werd aan de speld gebonden.
Vlotjes vlogen de eerst worpen al snel van de molen, en dat hij maanden niet gevist had, daar was niets van te merken.
Gesprekken over voorgaande visavonturen hadden we in de auto al gehad, dus er kon met volledige concentratie worden gevist .
Nadat we de eerste stukken hadden gehad zonder een graat te hebben gevangen gingen we naar het volgende stuk.
Daar kwamen we er al gauw achter dat er nog een visser bezig was, dus dat stuk sloegen we maar over.
Ook op het volgende stuk werden de kantjes uitgepeuterd, de eerste tekenen van vis werden door de Buster gezien; tot drie keer toe een flinke kolk die de Buster op een haar na misten.
Mike zag ook nog een flinke kolk onder een brug, maar daar bleef het bij op deze stek.
Na dik een uur vissen verkasten we maar naar een ander potentieel stuk.
Hier kwamen de sterke verhalen van mij op gang dat de snoeken hier opgestapeld lagen.
Druk vloog worp na worp het kunstaas het water in, maar snoek was nergens te vinden. Daar waar ik voorgaande keren 5 snoeken in 45 minuten zat nu helemaal niets.
Toen gingen we naar het volgende stuk en ook hier volgden weer sterke verhalen van mijn kant.
Nadat we hier al en half uurtje bezig waren volgde de eerst losser van mijn kant.
Ik vroeg nog aan Mike of hij morgen nog mee zou gaan, wat eerst de bedoeling was.
Daarop antwoordde hij: "Als ik vandaag niets vang, dan ga ik morgen niet vissen."
Dit kan toch niet; nu al opgeven!!!
Weer vlogen de aasjes het water in en stug werd er doorgevist. Toen had ik het gevoel dat ik een aanbeet had.
Nog maar eens een keer een worp op dezelfde plek, en dan eindelijk het eerste snoekje: 45 cm, gelukkig vis .

Er volgden bog verschillende worpen op dit stuk water, maar verder kwamen we geen graat van snoek tegen of iets wat er op leek.
We pakten nog een ander stukje waar ik zelf nog niet echt gevist had. Het was wel erg ondiep, maar je weet maar nooit.
Mike ging naar links en ik naar rechts. Ik zocht een heel smal slootje op met misschien maar 30 cm water.
Maar zoals ik al zei, je weet het maar nooit, en hup de Buster het water in en gelijk een kolk erachter aan en hup hangen die snoek en na twee meter weer los!
Wat een taai middagje, het begon al te schemeren, maar we besloten toch nog en andere stek op te zoeken en ook hier volgden weer sterke verhalen van mijn kant.
Hier ook weer de nodige worpen over en weer, maar geen snoek, dus Mike begint zijn eerst visdag van 2012 niet goed .
Nog een keer vroeg ik of hij de volgende dag nog mee zou gaan, maar hij moest hier eerst een nachtje over slapen!!!
We zien wel wat het morgen wordt. Ik ga sowieso morgen vissen !!!!!!!

Op naar een volgend avontuur!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...