vrijdag 27 januari 2012

Fietser bij de spoorweg overgang!!

Vandaag was een dagje van niets moet alles mag, en elke snoek is welkom!
Vanochtend eerst eens even bij Sanders Hengelsport langs gegaan, daar heb ik in september vorig jaar mijn reel naar toe gebracht ter reparatie, maar na verschillende keren navraag te hebben gedaan is hij nog steeds niet terug.
Ze zijn bang dat hij is zoek geraakt, ergens hoop ik dit maar, dan krijg ik tenminste een nieuwe.
Maar hij is nog geen jaar oud, dus eigenlijk zonde. Ik heb vandaag gelijk maar weer twee nieuwe Busters gekocht, de voorraad begon een beetje te slinken en die moet wel op peil blijven.
En vanaf Sanders gelijk maar de polder in, echt koud was het niet, het zonnetje scheen, dus perfect. Misschien niet voor de snoek, maar een beetje zon is ook wel weer eens fijn.
Het eerste stukje polder leverde niet veel op, enkel en alleen dat ik daar binnen twee dagen Buster twee het water in kegelde.
Toen maar eens verandering aan de jerkbait stok, er werd een bucktail spinner aan gebonden, ze zeggen dat verandering van spijs doet eten!
Nou, we zullen zien wat het wordt met die Bucktail. Vol vertrouwen werden de worpen gedaan op dit eerste stuk.
Maar na een 20 minuten had ik het daar wel gezien en ging ik naar de volgende stek. Hier had ik gisteren een mooie snoek gelost en gelijk erna nog een volger, en ik kwam er toch langs, dus waarom niet even proberen.
Nadat ik hier een klein kwartier had staan werpen kwam ik toch van een koude kermis thuis; geen snoek te vinden en dat terwijl je weet dat ze bijna onder je voeten liggen. Het enigste wat ik zag was een wolk speldaas.
Na een paar plaatjes te hebben geschoten op naar het volgende stuk en eens kijken wat het daar zou brengen.


Daar op de volgende stek en met nog steeds de Bucktail aan de speld had ik wel hoge verwachtingen.
Kans op een dikke dame is hier niet onmogelijk en zo'n spinner brengt mischien wel leven in de brouwerij daar.
Elke keer zo'n Buster voorbij zien komen is voor een snoek dan ook niet meer interessant.
Na twee worpen kwam er ineens een oude bekende van het Forum onder de brug door in zijn bellyboat.
Even  een kort praatje en weer verder, halverwege dit stuk was de bucktail spinner zijn lepel kwijt.
Deze werd natuurlijk vervangen door de Buster, maar bij de eerste worp die ik er mee wilde doen
koos deze het ruime sop door draadbreuk.
Het kan zo gebeuren, ik haalde twee nieuwe Busters en was er gelijk ook weer twee kwijt. Maar dit kon de pret niet drukken, de zon scheen immers.
Na een uurtje verliet ik snoekloos ook deze stek en ging op zoek naar de volgende, dan moesten de woonwijken er maar aan geloven.
Dit alles was inmiddels twee uur verder, en ik begon nu toch wel zin in het vangen van een snoek te krijgen.
Dus de woonwijken moeten uitkomst bieden, hier moet zeker een rakker op mij liggen te wachten.
Het eerste half uur was het ook daar nog niet echt geweldig, maar wel had ik inmiddels de eerst aanbeet mogen voelen en dat is al heel wat op een dag als vandaag.
Op het volgende stuk ving ik dan eindelijk de verlosser: 65 cm het werd ook hoog tijd.
Ik ging weer verder en loste op dit stuk nog een mooie snoek, en toen was het weer tijd om een Buster te verspelen. Hij bleef ergens achter haken waar ook de kunstaasredder geen uitkomst bij bood.
Het was ook weer tijd om een ander deel van de woonwijk te gaan bezoeken, maar in de kunstaasdoos zat geen Buster meer.
Dus even langs de auto om eeen nieuwe te halen, en toen moest ik zuinig doen, want ik had er nog maar twee; één aan de hengel en één in de auto.
Het volgende stuk leverde na een 40 minuten vissen ook eindelijk weer een snoek op: 55 cm.
Het bleef een taai dagje, zo zie je maar; een beetje regen en wind is beter dan dit weer.
Ik nam nog even een stukje wat ik eigenlijk wilde laten liggen, maar een paar worpen konden geen kwaad.
Na de eerste worp haakte ik al een snoek en dus deed ik nog maar een worp en de Buster schoof vol in de bek van de snoek. En zo kwam nummer drie op de kant: 75 cm.
Wel een slank formaat maar snoek is snoek.
Ik deed nog een paar worpen en weer dook er een snoek op. Zou het dezelfde zijn? Maar deze loste.
En nog maar weer een paar worpen, nu haakte ik er weer een en deze bleef nog even hangen, maar schoot er dichter bij de kant ook weer af!
Toen nam ik nog even een stuk waar Mike afgelopen zondag een dikke snoek de kant op kreeg.
Ik wilde toch even kijken of deze interesse had in de Buster. Ik had er wel een twintigtal worpen voor nodig om hem wakker te maken.
Na een korte dril schoot deze ook van de haak af en bij de volgende worp dook hij over de Buster, maar daarna gebeurde er niets meer.
Ik vond het mooi geweest, ik ging naar huis. Maar ja, op de terugweg onder het rijden zag ik weer een mooi hoekje. Toch even een paar worpen, het kon nog voor het eten. En hier was het raak; na een worp of 6  volgde er weer een snoek van 65 cm met een flinke hap uit de flank.
Hierna was het toch echt tijd om naar huis te gaan. Bijna thuis moest ik nog even een tijdje voor de spoorbomen op een trein wachten.
Links kwam er een fietser naast mij staan en die vroeg of ik wat had gevangen (hij zag zeker de hengels in de auto). Ik antwoordde: "Vier stuks ondanks dit weer."
Hierna vertelde hij dat hij mijn Blog wel eens leest, zo zie je: ik word al een beetje bekend. Hij komt ook uit Bilthoven, mischien dat hij wel een keer zin heeft in een dagje snoeken, je weet maar nooit .

Op naar een volgend avontuur!!

1 opmerking:

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...