woensdag 19 mei 2021

MIJN HEMEL WAT EEN SHIT WEER!

Nou weer lekker woensdag, en er op uit.

De zon lijkt er door te komen, dus vroeg uit de veren.

Spullen klaar maken, vandaag oppad met the Feather, achter de ruisvoorns aan.

Ik besluit naar de zelfde plek te gaan als in voorgaande stukjes blog, gistern ook nog even geweest met Rogier.

Ik kon er nog een brasempje uit pikken.

Maar vandaag ruisvoorn, met brood.

Maar wat ik dacht, een beetje zonnig te worden werd al snel een dicht getrokken hemel.

Eenmaal bij de visstek aangekomen begon het al aardig te druppelen.

Shit zoals ik het ook duidelijk bedoel.

Ik moet nog een bestelling ophalen bij de Gamma, drie bloembakken, is bijna 9 uur.

Dus ga ik dat eerst maar doen, tegen die tijd zal het wel weer droog worden hoop ik!

Bloembakken gehaald, en weer terug het spettert iets helaas dat moet dan maar.

Staat er weer een auto met een aanhanger die bijna de gehele parkeerplaats in beslag neemt.

Ik zet de auto gewoon neer, moeten ze maar niet zo dom zijn.

Een stel muppets met kruiwagens, die daar de boel aan het aanhaken zijn en takjes uit het water plukken.

Zeker de woensdag ochtend klus groep.

Zijn wat oudjes die de rommel op ruimen,dat doen ze goed.

Maar niet als ik moet vissen "JA".

Gelukkig is het spetteren over, en kan ik naar het water.

Daar moet ik eerst weer de planten water geven, en verlies bij deze handeling mijn dobber blijkt naderhand.

Ik had hem.nog niet uitgrlood, pfffffft.

Nou het vissen kan eindelijk beginnen, en de regen begint ook weer.

Maar het valt mee het is te doen.

De eerste voorn is al snel in the pocket.






Daarna nog een redelijk formaat, maar nog lang niet wat ik zoek.

Het is weer droog, de zon doet ook een poging om door te komen.

Maar de hemel doet de boel weer opslot.

En weer spettert het, ik heb alleen mijn vliegvist jack aan en een polo  als het hier maar bij blijft met de regen.

Even later verspeel ik nog een mooie ruisvoorn, valt van de haak.

Dan gaat het weer harder regen, pfffft kunnen ze nou echt geen goede weersvoorspellingen doen hier in Nederland.

Gaan daar onze belastingcenten naar toe, voor een stel Pelleboers.

Ze mogen nog niet eens de naam dragen, van Pelleboer.

Ik pluk nog een paar mooie ruisvoorns uit heg water.

Even later zwemt er nog een mooie dikke schubkarper onder een paar overhangende takken.

Een goed geplaatste worp en een broodvlok vlak voor zijn neus.

Even kijken of de Feather deze schub aan kan.

Maar de schubkarper heeft geen intresse in de broodvlok.

Ik heb nog verschillende aanbeetjes van voorn, maar er komt niks meer uit ik blijf steken op 5 ruisvoorns vandaag.

Ik moet de visserij staken.

Door het hemel water.

MIJN HEMEL WAT EEN SHIT WEER!

Met bakken komt het nu uit de lucht in no time ben ik drijfnat.

Gelukkig heb ik mijn hoed op, dus kleine stukjes schouder blijven droog zo ook de laatse uitgroeisels van haar op mijn hoofd en oren.

wat in mijn neus groeit zit toch onder een afdakje.

Ik snap de uitdrukking mijn Hemel niet helemaal.

Dit weer en dan mijn hemel.



Op naar een volgend avontuur en A JE TO!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...