zaterdag 5 juni 2021

Soms heb je van die momenten!

 

Afgelopen donderdagavond maar weet eens met de pen op karper.

Rogier belde of ik zin had even op karper te gaan vissen.

Nu moet ik zeggen dat ik behoorlijk moe was, maar toch de moed bij elkaar geraapt.

Even snel eten klaar gemaakt, daarna hengel in de auto en gaan.

Eerder deze week nog even met de vlok op ruisvoorn geweest, maar dat was niet zo succesvol. 

Verspeelde weer een mooie spiegelkarper, dat heb je met die dunne lijn, waarschijnlijk een slecht stukje in gezeten.

Vind het zonde zeker voor de vis.

Maar dus met Rogier even langs de water kant, kijken of er nog een mooie karper of twee te pakken is.

Ik vis niet zoals het moet, ik werp in en voer wat bij.

Dus niet volgens het boekje totaal niet volgens de regels, maak ook vaak geen voerplekjes in het vooruit.

Maar dat is op dit water, anders wel!

In iedergeval kort na de eerste inworp, gelijk al een mooie aanbeet.

En zo volgde er meer, leeg gesabbelde ustukjes maïs.

En een leuke voorn.


Daarna verschillende mooie aanbeten, en een klapper.

Karper dus een mooie run, en pats weg.

Grote Shit en alles wat erbij hoort"@#%^&&&*^$££_" wat zonde.

Lijn breuk precies bij een loodkorrel die er nog aan zit.

Waarschijnlijk door het aanknijpen gebeurd, dat er een zwakke plek is ontstaan.


Balen dit, en o zo zonde weer een karper met een onnodige haak in de bek.


Het gebeurd maat,  zit er wel weet mee.

Daarna zou je zeggen het is over, maar weer verschillende aanbeten.

Zo zitten er mooie weglopers bij, soms nog net dat je voelt dat ze de haak aan tippen.

Daarna weer een mooie aanbeet, volgens het boekje mooie omhoog steken van de dobber, weer even plat op het water, en dan mooi onderwater.

Hange!

Een mooie korte dril eerst dacht ik nog een kleine schubkarper.

Maar het werd een zeer mooie puntgave Zeelt.

Geen beschadigingen niks, gewoon mooi gaaf goed beschermd door een slijm laag.




Zeer mooie Zeelt, en voor mij denk ik de grootste tot nu toe, maar zeker de mooiste.

Ik ben eigenlijk al weer helemaal tevreden.

Rogier heeft weinig tot niks te doen, en ziet wel overal activiteit van vissen.

Genoeg gezelligheid deze avond en weer lekker bij  gekomen.



Op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...