zondag 8 februari 2015

Zondag morgen snoek!


Vanochtend toch maar de halve vroege vogel uit gaan hangen!
Ik wilde eerst nog voor het eerste licht, aan het water zijn.
Maar op zondag ochtend, schijnt het bed altijd warm te zijn.
Dus eerst maar eens gekeken of dat klopt!
En verdomd het is nog waar ook, en dan blijf je gewoon wat langer in bed.
Dus inplaats van 6.00 eruit werd dat 7.30.
Daarna snel een paar broodjes gesmeerd.
Toen als de gesmeerde bolletjes smeerder, naar de waterkant gereden.
Onderweg zie je dat er nog een hoop water met ijs is bedekt.
Wat op zich niet veel Uitmaakt.
Ik ga vandaag toch met doodaas aan de slag!
Er is altijd wel een gaatje te vinden, in een stuk met water bedekt ijs.
Aan het water eerst de hengels beaasd en uit geworpen, daarna snel regenbroek en laarzen.
Stoeltje klaar zetten, zitten en wachten!
Wachten duurt altijd het langst, en dan maar denken.
Ja denken dat is wat je dan doet, van denken wordt je wijzer.
En dan weet je ook dat je weer dingen vergeten bent, zoals het meet lint!
Had ik toch ook de Gopro maar mee genomen.
Had ik maar dit en had ik maar dat.
Nou meetlint dus vergeten, en als ik een mooie rakkert mocht vangen dan maar langs de hengel leggen en een streepje er op.
De eerste kolken heb ik in tussen gezien, en dit blijkt achter af een fuut te zijn die de boel onveilig maakt.
Daarna weer plons hier, en plons daar.
Dit keer een Aalscholver.
Rot vogels dat het er zijn.
Ze vreten echt alles op wat los en vast zit.
Daarna weer kolken, maar de fuut en Aalscholver zijn dan al lang weg dus dit is de rakker die im zoek.
Deze rakkert heeft ons Rogier en mij een tijdje lastig gevallen kolken en nog maar eens kolken.
Maar bijten ho maar, we werden er murf van.
Het was vaak zo erg,  dat hij of zij de dobber om kegelde.
Deze rakkert wil ik hebben, en dan ben ik klaar met dit stuk water.
Dan moeten we maar eens op zoek naar een ander stuk!
Maar nu is de jacht geopend op deze zondag morgen snoek.
Zitten en wachten en denken, en goed in de jas kruipen het is nog behoorlijk fris.
Dan na een 45 minuten gaat de dobber aan de wandel.
Maar zeer traag zou het komen, door de wewind heeft de dobber last van wind tegen. Het aftellen is begonnen, de dobber vecht tegen de wind!
Ja dan is het tijd om de lijn strak te draaien en aan te slaan!
Hangen deze rakkert geeft aardig tegen gas, maar ik heb het vermoeden dat het geen grote dame is.
Ik moet eerlijk zijn hij zij geeft behoorlijk tegen gas.
Ik stel het bij ze is groter dan ik dacht.
Na toch wel een aardige dril van een minuut of 10, misschien minder het lijkt altijd langer dan het is Kan deze Dame op de kant.
Ik denk toch zeker richting de meter,  het zal er om spannen!
Ik maak vlug een foto, daarna de rakkert

even langs de hengel klein krasje er op en thuis meten.
Na deze snoek meg actie nog een klein uurtje gezeten, en weer retour naar huis.
Even de hengel meten op het stuk waar de snoek langs heeft gelegen, 99 cm.
Jammer en ook weer niet net geen meter wel een mooie dame!

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...