zaterdag 28 februari 2015

Voorjaars Kriebels!


Dat het voorjaar nog niet aangebroken officieel nog niet aangebroken is weet ik ook wel! Meteorologisch begint dat op 1 maart, en astronomisch op 2o of 21 maart, als de dag en de nacht even lang zijn.
Nu doe ik of dat ik er alles van weet, niet dus.
Bij mij zit het meer in het gevoel, de zon die wat warmmer begint te schijnen, vogels die druk fluiten en de winter goed zijn door gekomen.
Bomen en plantjes die uitlopen, gewoon je eigen gevoel.
Dat betekent voorjaars kriebels, lekker er op uit huppakee de natuur in.
Lekker genieten van de natuur, nu nog kunnen we een maand achter de roofvis aan.
Maar het al dromen van met de vliegenlat op voorn tja dat begint ook!
Maar wat gek is, de zin om met een penhengel achter de karper aan te gaan!
Al een tijdje heb ik er nu zin in, zittend op een stoeltje in de polder. Wachtend op het weglopen van de dobber!
Best wel raar,  dit terwijl ik ook zweerde nooit een karper visser te worden.
Ach nu wordt ik dat ook niet hoor! Maar zo tijdens het gesloten roofvis seizoen, of net wat langer, prima waarom niet!
Gewoon lekkker als het kan met de pen op karper!
Ik wel en ik heb er zin in, ik ben om en vind het een leuke vorm van visserij!
Stoeltje potje maïs, hennepzaad voeren.
leuk ik kan niet wachten!
Ik denk dat ik dit al een keer ga doen voor het roofvis seizoen is afgelopen!
Er zijn geen records meer om verbroken te worden.
Nee niets van dit alles, gewoon ontspannen de visserij beleven!
Ik denk dat ik morgen al vast de hengel klaar ga maken!
Maar daar voor eerst nog even kijken, of er 1 of twee snoeken gevangen kunnen worden.
Ik heb toch nog wel een kleine missie dit oude roofvis seizoen, 100 snoeken op de lijst zien te krijgen.
Moet een makkie zijn zou je denken, na de missie van vorig seizoen.
Maar vrgis je niet ik ben, net krap de 80 snoeken gepaseerd!
Om precies te zijn 82 stuks dus nog 18 te gaan.
Nu zal het ook geen drama zijn, als ik deze missie niet goed afsluit.
Het is meer de gewenning, dat je minder snoek gevangen hebt in het seizoen.
De missie 5 meter snoeken ga ik denk ik niet meer redden,  das een verloren zaak.
En misschien ook niet als ik er echt voor ga zitten!
Ik maak er gewoon geen drama meer van, vissen doe je voor je plezier, back to basic!
Of terug naar de natuur, komt het omomdat je ouder wordt, of omdat je ouder wordt en wijzer?
Mij een raadsel, ik vis graag ook als er een missie aan vast zit.
En dan mag er best wel een stress factor aan vast zitten.
Maar het is bijna voorjaar we gaan straks weer een nieuw seizoen in lekker,  de zon weer op je bolletje met je korte broek aan de waterkant.
Hier nog wat foto's van vorige week zondag.
Een paar snoeken op weg naar hun paai plaatsen!




Nee we pakken nog enkele roofvis dagen, maar als het echt begint te kriebelen,  ga ik lekker met de pen op karper!

En op naar een volgend avontuur!
En A JE TO

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...