maandag 16 februari 2015

Woensdag gehaktdag!



Tja woensdag gehaktdag, ik zal maar gelijk .met de deur in huis vallen.
Het heeft deze woensdag helemaal niets met gehakt te maken!
Waarom dan de titel woensdag gehaktdag.
Nou gewoon om dat ik het leuk vind en er moet toch een titel gevonden worden.
Maar vanmiddag, was het zover, ik was vorige week naar de Orthopedie'se schoenmaker geweest om steunzolen aan te meten.
Deze kon ik vanmiddag dus ophalen.
Gisteren avond nog met Rogier afgesprokken om te gaan vissen.
Dit voor vanmiddag, eerst hebben we dan de zolen even opgehaald.
Daarna nog even wat sardientjes, halen vanmiddag wordt het een doodaas middag.
Ik had een mooie stek op het oog, een plek waar van je zeker weet dat er dikke snoek zwemt.
Zo'n stek waar je de snoek kan ruiken, ken je dat je ruikt ze gewoon!
Nou zo'n plek weet ik en daar werden vanmiddag de hengels beaasd met sardinnes uit geworpen.
4 hengels vier kansen!
Ik ga er verder geen lang gebreid verhaal van maken, of langdradig of iets dergelijks.
Ik heb mijn hengels mooi strategische, uitgeworpen.
Rogier vast 1 hengel de andere moest nog klaar gemaakt worden.
Nadat dit éénmaal  klaar was, ging hij op mijn aanwijzing richting een soort klein gemaaltje.
De afspraak werd gemaakt dat als we hier rond 15.30 nog geen aanbeet hadden we voor zeker gingen!
Ik vond het hoog tijd dat Rogier zijn pr eens ging verbeteren.
Wat zeg ik, het was tijd voor zijn eerste meter snoek.
dus na 15.30 naar de stek waar ik die nog wel eens pak.
Maar hier op deze stek moet het toch bijna zeker gebeuren.
Het moet gewoon, het kan niet anders klaar.
Na goed een half uur dat Rogier zijn tweede hengel had uit geworpen.
Is het ook die hengel waarvan de dobber tekenen van snoek geeft.
Nibbel, nibbel, nibbel zeer zacht zie je wat beweging.
Dan eindelijk iets meer actie, mooi gaat de dobber er vandoor.
Rogier staat te in springen om de hengel aan te slaan.
Ik moet hem echt tegen houden, de tien secinden regel moet eerst.
Dan mag hij aan slaan, en dan is het hangen.
Ik vraag of hij zwaar voelt"Ja Best Wel" dan is het groot.
De rakkert heeft niet direct zin om naar de kant te komen!
Rogier ervaart de dril aals zwaar, mede door de lichte spinhengel die  hij als dood aas hengel gebruikt.
Hoepeltje krom staat ie!
Na wat runs in het diepe komt deze brutte dame uiteindelijk op de kant.
Er is nogal wat bekijks op deze woensdag middag.
Het lijkt wel of de gehele buurt is uitgelopen.
Of de gehele buurt is de hond aan het uitlaten dat kan ook volk genoeg en honden ook,  zo ook de hondepoep.
Maar daar gaan we het verder niet over hebben.
Rogier zijn snoek, we gaan eens meten eerst schatte ik deze nog onder de meter maar!
Het meettlint geeft 104 cm aan een mooi dikke dame.
Rogier staat er toch een beetje vedwaasd bij!.
Ik heb het gevoel dat hij het nog niet helemaal gelooft.



Met deze dame sneuvelt gelijk zijn oude pr van 84 cm, en wordt opgeschroevd naar 104 cm.
Toch wel een goed plan deze stek, maar waarom ik hier nog niet eerder naar toe ben gegaan weet ik niet!
Altijden wilde ik gaan, maar wat me tegen hield weet ik niet.
Misschien gewoon eens een stukje stek bewaren of zo.

Dat er dikke rakkers zouden zwemmen wist ik wel dat is 1 en 1 bij elkaar optellen!
Goed gids werk zou je het kunnen noemen.
Weten dat er wat te halen valt, zo heb ik nog wel wat stukjes op het oog, stukken bestemd voor het vissen met dood aas!
Ook aan deze middag kwam een einde,  geen extra vissen.
Maar wel een goede doordachte dood aas sessie!

Op naar een volgend avontuur en A JE To!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...