vrijdag 6 september 2013

(citaat van Kniertje) De vis wordt duur betaald!!! UPDATE!!

Zo na werk tijd nog even twee spinnerbaits gehaal het gaat om de wel bekende
Pearson's Grinder.
Ik had er twee in bestelling gedaan van de zware versie.
Maar helaas nadat ik afgelopen maandag middag bij de hengelsport leverancier was geweest om ze te halen hadden ze niet de versie die ik wilde.
Dan de bestelling plaatsen voor die versie!
Daarna is het eigenlijk alleen maar afwachten, maar ja ik ben ongeduldig over een dag of 8 zitten we al in Ierland en dan moeten deze Grinders wel in huis zijn.
Dus gisteren maar even gebeld of de Grinders op tijd binnen zouden zijn.
Maar helaas pindakaas ze konden niet besteld worden luiigheid misschien of toch vergeten te bestellen. Vorig jaar al het zelfde met mijn vis lijn die ik besteld had ruim twee maanden van te voren besteld. En wat denk je wat bellen ze je op dat de vislijn binnen is als je al een dag of wat in Ierland aan het vissen bent. Toen gisteren maar eens kijken  of ze ergen in een online hengelsport webwinkel te bestellen zijn. Heel internet afgezocht maar allemaal ook die lichtere versie van 57 gram.
Eigenlijk moet dit ook wel zwaar genoeg zijn in het water geven ze veel weerstand.
Dus dan vanmiddag maar weer richting Maarsen en ophalen twee stuks in de lichtere versie.
Dit zijn ze dan twee mooie Grinders om door de water planten van Luogh Derg te halen.
Nu zijn we voor Ierland op volle sterkte, alles is opgehaald en ingekocht reels opgespoeld.
Het echte inpak werk kan gaan beginnen Cup A Soup hebben we ook een paar zakjes noedels ook wel lekker als tussendoortje. Het is nu afwachten de spanning stijgt in ieder geval.
Maar weer genoeg hier over het is eigenlijk zo dat ik tijdens de rit nar Maarsen eens begon te denken waar mijn uitnodiging blijft om als verdachte in de rechtbank te verschijnen.
Dit is nu toch enkele maanden geleden dat ik bezwaar had aangetekend tegen de mij opgelegde boete,
zie het stukje (citaat van Kniertje) De vis wordt duur betaald!!! 
Bij thuis komst dacht ik eens rustig aan een middag dutje te beginnen, dit heb je nodig op mijn leeftijd en ook even energie opbouwen voor volgende week.
Na een 15 minuten de deurbel, ik denk laat maar bellen dan nog een keer "'klingelingeling, klingelingeling"'.
Probeer je even te slapen maken ze je weer waker, zie ik toch een schim van post.nl voor het raam, Nok, Nok, Nok op het raam.
Dan toch maar even opendoen een aangetekende brief even tekenen!
Toen dacht ik al gelijk dit is hem de op roep om voor de rechtbank te verschijnen, deze viscrimineel moet voor komen! En dat terwijl ik er een goed uur nog aan dacht wanneer deze brief binnen zou komen. Nu 15 Oktober ben ik dan aan de beurt. Pas heb ik nog de vis app van sportvisserij Nederland,
En gekeken of ik echt fout stond te vissen, en wat blijkt ja en nee, het is een stuk wat aangegeven wordt als onbekend water. Nu rijst de vraag kunnen ze je daar voor bekeuren, ik zelf denk van niet maar dan horen we het wel, ik laat mijzelf verrassen.
Nou dit was het dan wel weer voor vandaag.

Op naar een volgende keer, en A JE TO!

2 opmerkingen:

  1. Age,

    Allereerst wil ik zeggen dat ik altijd met veel plezier je blog lees. En verder wil ik je natuurlijk veel succes wensen in de rechtzaal.

    Groeten JP Duijst

    BeantwoordenVerwijderen

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...