zaterdag 26 mei 2012

Het begin van seizoen 2012 is begonnen !!!

En het is zover, we gaan er weer tegenaan, het nieuwe seizoen is dus vandaag begonnen.
De bedoeling was dat Mike The Pike mee zou gaan, maar hij liet het afweten, ik denk vanwege de drank nog in de kop. Maar deze dag schuift hij door naar de maandag, dus dat komt wel weer goed. Nu maar eens beginnen met vandaag.
Nu had Andy ook zin en Roderick en ook Andy's vriendin Stef wilde mee, maar achteraf moest die vrijwilligerswerk doen, dus ze haakte af. Ook geen probleem, alles kan en mag.
Dus begon de dag met Andy, Roderick en ik. We gingen maar eens de polders in op deze mooie zonnige dag.
Andy had de Magnum Toad met anti-wierhaak, Roderick een kleine 4 play en ik natuurlijk de Broomstick.
De aasjes plonsden als vertrouwd het water in. Kris kras gingen de worpen.
The Broomstick was toch niet The Broomstick die ik in gedachten had, maar als je Busters gewend bent dan valt de rest altijd een beetje tegen, dus ik viste stug door. Roderick mocht de eerste snoek van de dag en van het seizoen op de kant werken: 62 cm.

Onder luid protest wilde hij hem dan ook nog vasthouden en er mee op de foto (zo moeilijk is dat toch niet.) Maar we gaan verder dat Roderick deze snoek heeft gevangen op stukjes die ik al had uitgevist. Dat zegt helemaal niets en dan ook niets. Ik laat mij hierdoor niet overdonderen, één snoek is nog niet iets wat een wereld van verschil maakt. Andy heeft na een half uur de eerste misser die dan ook nog eens tal van keren mis wordt geslagen. Ik had hem al verteld dat hij een stinger moet gebruiken bij dit soort aas want er zit een lang stuk rubber achter de haak die de toad juist zo interresant maakt en het venijn zit hem nu net in de staart en daar zit geen haak of dreg.
Na 45 minuten haal ik de bezem door de Broomstick, de kwastbezem gaat er af en de stick blijft over. Kijken wat het nu gaat worden. Hij doet nu iets beter zijn best, maar nog ben ik er niet van onder de indruk.
Maar 10 minuten later is het raak: The Broomstick doet zijn werk en een snoekje van ruim 45 cm komt op de kant. Het is gelijk feest, de vlaggetjes worden door de aan het water wonende mensen uitgehangen.

Ik vind het altijd fijn als mensen zo meeleven en er gewoon een feest van maken, en het is dubbel feest, want de eerste van het seizoen 2012 is binnen.
We gaan nog even door op deze stek, maar dan is het mooi geweest. We gaan nog even bij de plaatselijke hengelsportwinkel langs, maar dit is en ritje voor niets; bijna lege schappen doen mij mopperend de zaak verlaten. Het hoort nu gewoon vol te hangen met Busters of ander soort kunstaas waar ik zin in heb. Dan maar  de auto bij de vlakbij gelegen groenteboer parkeren en vanuit daar verder vissen. Na 15 minuten gaat de Broomstick er af en je raad het nooit, De Buster gaat er op.
Op dat moment heeft Andy zijn tweede losser, en drie worpen later heb ik mijn tweede snoek:  goed 60 cm.
Roderick hoor je helemaal niet meer, die is het al bijna weer beu.

Koud is deze snoek retour en de volgende duikt er op, maar lost. Ik schat het rakkertje op 25 cm.
Eén worp later volgt losser nummer 2, deze is rond de 50 cm.
We doen nog een paar stappen vooruit en weer een losser, deze is zeker 70 cm.
Andy lost er ook nog weer een, dit is eindelijk actie. Bustertje doet zijn werk goed, maar vist toch ook een stuk gemakkelijker als The Broomstick.
Ik ga lekker verder met nog weer een losser. Zo ook Andy die er flink de smoor in heeft dat hij ze er niet uit krijgt. Ik ken dit soort dagen, maar ik ben tevreden met deze twee snoeken en het goede aantal lossers, het is fijn met dit soort actie bij het water.
Twee paar ganzen met pullen komen nog even voorbij gepeddeld!
Hierna volgen nog twee lossers en een snoek die helmaal geen zin heeft om achter het aas aan te gaan.
Zo blijven we deze dag steken op: Age met twee snoeken en 7 lossers, Roderick met 1 snoek en 0 lossers en Andy mer 5 lossers en 0 snoeken eruit.
Ik ben zeer tevereden met deze eerste keer snoeken, het had slechter kunnen zijn.

Op naar een volgend avontuur!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...