zaterdag 7 januari 2012

Oeps bijna geblankt !!!!

Vanmiddag toch nog even naar de waterkant, gisteren mijn nieuwe extra vergunning binnen gekregen.
En dat betekent uitbreiding van de visstekken. Deze uitbreiding is nodig, want het water dat ik de laatste tijd bezocht was illegaal vissen en dat moeten we niet hebben.
Maar zo kon ik er wel achter komen of deze stekken snoekwaardig zijn, en dat zijn ze.
Dus vanmiddag even een nieuwe stek bezocht. Hoewel nieuw....? Vroeger kwam ik daar veel, toen vas ik nog maar een dreumes van een jaar of 10.
En zo is het ook wel weer leuk om in je thuishaven te vissen, maar toen als dreumes viste ik daar alleen op voorntjes. Van snoeken wist ik toen nog maar weinig.
Dus nu was de snoek aan de beurt, er zijn veelbelovende stukjes bij, dus proberen maar.
Ik was nog maar net begonnen toen een paar wandelaars van hoge leeftijd vroegen waar ik op viste.
Ik antwoordde: "Op snoek".
"" Dat dacht ik al", antwoordde de man " en u hoopt er zeker één te vangen? "
"Ja, dat is wel de bedoeling". "Nou succes dan maar", is het antwoord terug.
Hierna volgen de worpen met de Buster natuurlijk weer, maar verschillende keren haak ik takken en nog eens takken en daar had ik al een beetje op gerekend .
Dit moet je bij dit soort parkvijvers voor lief nemen, en dat er snoek zit is zeker.
Merendeels wordt hier de karper belaagd met lange vissessies, maar voor de karpervisser is het geen weer.
Die zijn niet opgevoed met de Scheepsjongen van de Bontekoe, die houden niet zo van dit onstuimige weer.
Ik denk dat ze bang zijn dat het tentje te water gaat. Begrijp me nu niet verkeerd hoor, er zijn ook goede karpervissers!
Er vliegen nog wat worpen het water over, totdat ik het gevoel heb weer een tak aan de haak te hebben. Maar ook takken bewegen niet alle kanten op, dus dit is weer vis en dan is vis waarschijnlijk snoek.
Dit rakkertje heeft er zin in en geeft behoorlijk tegengas en vindt het op een gegeven moment welletjes  en laat de Buster voor wat het is. Weg is pech!!
Zo ga ik we weer verder en er komt weer een stel op hoge leeftijd met vragen waar ik op vis en of dit een nieuwe versie van vissen is; zo met de molen aan de bovenkant van de hengel.
Na een korte uitleg van mijn kant wensen ze mij een prettige voortzetting van de middag. Hé, wat een aardige mensen hier allemaal .
Ik vis nog een ruim uurtje verder, maar zonder resultaat. Misschien toch een verkeerde inschatting van deze nieuwe stek!
Het volgende stuk levert ook een tijdje niets op, maar hier zo toch zeker een rakkertje moeten liggen. Worp na worp gieren van de reel.
Weer een mooi stukje met nog de nodige waterplanten en hier doe ik verschillende worpen, er moet wat liggen.
En dan is er eindelijk de langverwachte aanbeet. Fel trek de rakker van leer, maar als je een Buster voor de gek wilt houden, dan moet je meer in je mars hebben.
Na een lekker robbertje vechten met de Buster komt er een mooie rakker van 77 cm op de kant.
Deze mag na een korte en snelle fotosessie weer het water in, en kan weer lekker bijkomen van zijn gevecht.
We gaan weer door met werpen en er verstrijkt weer een half uur voordat de volgende snoek zich laat zien. Hij hapt even flink in de Buster, maar laat het er verder bij en laat zich hierna ook nooit meer zien.
Nog een goed half uurtje geef ik dit stuk de kans, maar geen snoek meer die zich laat zien.
En zo komt er ook weer een einde aan deze middag, we gaan weer naar huis, lekker tortilla de patatas eten met lamshaasjes die ik van de redacteur van de Haai heb gehad!

Op naar een volgend avontuur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...