zaterdag 13 november 2010

Speed snoeken .
















Vandaag even wezen speed snoeken (dit is snel even een paar visjes vangen).
Het was de bedoeling even snel een paar stekken af te struinen in korte tijd.
Twee uurtjes heb ik hier voor uitgetrokken en het zat nog mee ook.
Op de eerste stek werd de eerste snoek na 15 minuten op de kant gehaald; 45 cm.
Daarna 20 minuten niets en door naar de volgende plek.
Daar ging het allemaal in een rap tempo.
De eerst worp onder een duiker en er duikt er een vol op de Rapala J 13 baars , hiervan heb ik de lip wat ingekort en daardoor loopt hij net een stuk ondieper en dat werkt.
Het is een mooie ruime 70'er die er op klapt, maar ik zie bij het binnenhalen al dat het moeilijk wordt. De rakker hangt aan één haak en begint nu lekker te klappen en los is meneer. Jammer, we gaan weer verder .
En met verder bedoel ik tien meter verder.
En daar dient de volgende snoek zich aan, deze komt op de kant en is 43 cm. Hij is wat klein, maar bij mij telt elke snoek.
Ik loop enkele meters verder en na twee worpen vang ik de volgende 48 cm, ook weer op de j13.
Nu weer enkele meters verder en weer heb ik geluk. Ook deze rakker (zeg maar rakkertje) komt op de kant. Dit alles gebeurt in een kleine 20 minuten.
Ik zoek hierna nog een andere stek op, maar deze levert niets meer op.
Zo komt er een einde aan deze korte vissessie.
Ik ga dit keer tevreden naar huis.
Ik hoop aankomende week weer eens de bellyboat het water in te kunnen laten als het weer het toelaat voor het volgende avontuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...