maandag 8 november 2010

Dramaandag 08-11-2010








Het was dramaandag vandaag, de bedoeling was om rond Amersfoort te gaan snoeken.
Maar bij het water aangekomen zag ik een en al blad op het water.
De eerste plek waar ik zou beginnen lag al goed vol, daar waar ik vorig seizoen een goede meter snoek verspeelde.
Ik dacht ze er nu wel uit te kunnen halen, want snoek ligt nu eenmaal graag onder die bladeren. Nou ja, dat is in ieder geval mijn ervaring.
Maar nu was het zoveel blad, er was geen doorkomen aan en elke worp leek meer op harken op een bospad in de herfst.
Na toch gauw een uurtje harken heb ik een ander stukje op gezocht en daar loste ik al binnen een paar worpen twee leuke snoekjes .
Na goed anderhalf uur had ik Amersfoort wel gezien en ben ik maar richting Utrecht gereden.
En hier begon het drama goed door te werken, in korte tijd miste ik twee snoeken en hierna volgden er meer, de ene losser na de andere.
Zo loste ik een mooie dikke tachtiger, hij schoof op het kunstaas maar liet ook gelijk weer los.
Daarna weer een mooie snoek en ik begon al te denken die is binnen, maar na wat mooie buitelingen boven het water schoot ook die weer los.
Zo waren er vandaag 7 lossers, twee volgers en twee op de kant van 51 en 30cm.
En daar moest ik het mee doen vandaag.
De snoeken waren los, maar de meeste kwamen dus niet binnen.
Kijken of ik morgen weer kan en dan maar hopen dat de snoeken wel aan de haak blijven hangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...