maandag 31 maart 2014

De eerste ruisvoorns zijn binnen!

Voor mij is het witvis seizoen vorige week al begonnen.
Het werd tijd, om hiermee het roofvis seizoen hiermee af te sluiten.
Ook weer eens fijn om de vliegenlat weer in de hand te houden.
Ondanks dat het alweer een jaar gelden is dat bij mij de vliegenlat in de handen is geweest.
Ging het werpen mij gemakkelijk af.
Normaal gooi ik na een jaar de boel nog wel eens in de knoop.
Ik ging maar eens een mooie stek bezoeken.
Ruigenhoek, bij mij om de hoek!
Dit ligt bij fortruigenhoek, ook weer bij mij om de hoek.
Deze plek, stek kan ik voor het vliegvissen wel ideaal noemen.
Je hebt er zogezegd de ruimte om lekker te werpen, dus ideaal.
Er is ook water zat zelfs ook een forellen vijver.
Maar dat is niets voor mij.
Dat is zoiets als vissen in een aquarium.
Maar echt mijn mening, wat een ander doet moet hij zelf weten.
Dus vorige week maandag ging ik tussen de bedrijven door even vliegvissen op riet en ruisvoorn.
Na enkele worpen kwam de eerste rietvoorn al in de pan.

Niet groot maar het begin was er.
De volgende liet niet lang op zich wachten.
En zo ging het vrij snel in een goed uurtje had ik er 15 in de pan en er zaten erbij van redelijk formaat.



Tijdens deze sessie belde Rogier ook nog op
En die kwam naderhand nog even poolshoogte nemen.
Ik moest tegen 12.00 weet thuis zijn voor het plaatsen van een glasvezel modem.
Rogier ging mee en zo gingen we samen eerst eens een paar sneetjes brood met krokeleket naar binnen werken.
Na dat het modem was geplaatst gingen samen nog even vissen met de vaste stok.
Hierbij wist ik er nog een paar mee in de pan te werken, Rogier liet hierbij zien dat hij meer een soort bodem visser is.


Er was hierna niets meer te vangen.
Het weer sloeg om er was weinig activiteit meer te bespeuren op het water.
Dus weer naar huis.
Ik kan wel zeggen dat het een geslaagd dagje was
Daarna nog even bij Sanders hengelsport in Maarssen geweest om even wat informatie te bemachtigen ovef het vissen op karper met een pen dobber.
Wat dit aangaat kun je daar altijd goed terecht een goed gesprek kan er altijd wel af hoe druk het daar ook is.
Daarna weer naar huis.
En dan blijft dat penvissen op karper wel weer een week spoken.
Op weg naar huis via een mooie route, en die leverde op een mooie boete!.
Ik reed zo in een soort fuik.
Op dit stuk moest ik een ontheffing hebben om daar te rijen tussen 7.00 tot 9.00 en van 16.00 tot 18.00.
Ik rijd daar al jaren maar heb echt nooit de borden gezien .
Wat een gedoe.
En ging alles maar eerlijk maar volgens mij zijn een hoop corrupte ambtenaren tegenwoordig.
De auto voor mij in de fuik, keert en rijdt weg.
Ik had dit kembaar gemaakt aan de ambtenaar, die verklaart nooit die auto te hebben gezien.
Wat eeen waardeloos volk tegenwoordig.
Was vast en zeker een bekende, het hand voor de ogen effect.

Maar voor nu op naar een volgend avontuur en A JE TO!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...