maandag 3 maart 2014

Moeizame eerste bellyboat sessie 2014!!!!


Ja vandaag 02/03 2014 alweer gevist!
De geplande afspraak met Jok was de bedoeling en zo ging dat ook gebeuren.
Dit keer zonder zijn grote broer Michiel het, en Jok kan het best ook alleen af.
Vandaag en dit keer bij Jok in de omgeving Brielle dus.
In de ochtend oppad met de bellyboat en dan gebruiken we de middag voor een struin sessie.
Het plan was dus gesmeed en we zouden er niet van afwijken, moet je ook eigenlijk nooit doen, ik doe het wel eens nu en dan vaker dan gepland! En dan kan er een hoop in het honderd lopen.
Maar vandaag niet plan is plan!
Na een slecht nacht rust een late film gekeken te veel cola voor het slapen gaan ging nadat ik rond 1.15 in bed lag de wekker al weer af om 5.50.
Dan snel even ondeer de douche broodjes klaar maken daar voor de nodige kledij aantrekken natuurlijk extra thermo ondergoed.
De rest hengels bellyboat was al in de auto larzen nog niet en de regen jas.
Kunstaas uit gezocht snoekbaars en snoek kan ik verwachten had er ook een paar nieuwe plugjes voor gekocht dus die kan ik mooi even testen, misschien dat er nog wel een dikke baars te vangen valt. De shadjes laat ik thuis op een plugje kun je ook snoekbaars vangen dat hoeft niet alleen verticaal gevist te gebeuren. Na alles verder voor elkaar te hebben kan de auto gestart worden en richting Brielle gereden worden.
Rond 6.45 reed ik weg en an voor mijn doen lange rit 1 uur en 15 minuten zou ik dan in Brielle moeten zijn. Dus op weg verder vlotte het wel hoor ondanks dat het een stukje rijden is, maar bij de botlek tunnel had ik even mijn vraag tekens???????????? best wel veel.
Er gingen wel heel veel auto,s voor de botlek tunnel de weg af, en ik dacht nog lekker rustig!
Maar tijdens de tocht er door stond er boven de driebaaans weg eronder door boven elke rijbaan een rood kruis.
Een rood KRUIS, SHIT,SHIT, ROOD KRUIS!!!!!!
Betekent dat niet dat er rijbanen zijn afgesloten, is dit de werking van de Champix die ik kort voor vertrek had ingenomen of zit de late film nog in mijn hoofd.
Dat ik niet heldeer was op dat moment blijkt wel 3 rode kruizen boven de weg betekent echt rijbanen niet gebruiken.
Maar ja terug keren is geen optie straks komen er nog meer auto,s en dan ben ik een spookrijder of nu ook achteruitrijden is ook geen optie, dan maar voorzichtig doorrijden dan!
Misschien komt het dak wel naar beneden of een groot gat in weg of einde tunnel echt dicht.
Maar niets van dien aard wel een stel wegwerkers toen ik door de tunnel was aan de andere kant die mij raar aan zaten te kijken, wilde nog bijna vragen "Watis" die rare blikken.
Maar daarna ging ik weer vlot door valk voor Brielle nog even een plas pauze want het toilet bij Jok thuis zou ik nooit halen dus snel nog even de auto langs de kant.
Daarna gelijk door en ik stond om 8.05  voor zijn duur, met een paar puddingbroodjes en een flesje Jágermaeister.
Jok nog even een bakkei koffie voor mij een cola en we konden op weg naar de bellboat stek.
Daar waren no twee stuks van die manne die met zo'n rubber drijfmiddel de pals op gingen ook op snoekbaars.
Één van hen herkend ik uit het blad de Roofvis moet zijn naam eens op zoeken de andere niet.
Jok en ik deden rustig aan alles klaar zetten de ander twee waren er al even dus ook eerder op het water en dat maakt niets uit de plas is groot zat. Dus je vaart elkaar eccht niet in de weg, we kregen nog wel de mededeling dat er toch wel grote snoeken werden gevangen de laatste tijd.
En dat geeft ons goede moed het de eerste hoek zouden we werpend op snoek doen en daarna en stuk snoebaars of baars wat we tegen zouden komen.We gaan het zien ik ben koud aan het werpen, en Jok doet zijn eerste twee worpen en dan is het al raak voor hem en ik roep nog bijgeloof de eerste vis is te

snel.
Dan weet hij al vlot de rakker 72 cm in de pan , boat te krijgen en de eerste vis van de dag staat voor hem op de lijst.
dan enkele worpen later krijg ik mijn eerste redelijke aanbeet volgens mij een rakkertje van bijna gelijk formaat maar die lost na wat gespartel zonde!
De plas ziet er  goed uit, het weer is goed er staat een goed briesje wind dus het moet kunnen op zo'n dag. We vissen nog even een goed stuk door en schakelen dan over op snoekbaars of baars, maakt mij niet uit mooie dikke baars is ook goed!
Jok een shad er aan en concentreet zich wat meer op snoekbaars, ik doe een kleine soort Bill Lewis plugje er aan met ratel een soort sd vorm mar dan in het klein deze kun je lekker laten hangen op een beaalde diepte en blijf lekker met groot spul werpen op snoek. Misshien twee vliegen in eén klap of niet. Alles kan op een gegeven moment voel ik toch bij een worp even tik, tik, tik , tik baars maar niet groot genoeg voor een dikke Bulldawg van ruim 125 gram.
Verder een hele tijd niet even later nog een man vissend met een kanoe, met twee hengels ook wel  leuk om eens te zien. Maar of dit nu fijner vist als een bellyboat weet ik niet.
Wat ik wel weet dat hij mallelijker tegen de wind in kan varen als wij, de wind die steeds harder zijn best doet om ons het leven zuur te maken, of beter gezegd onze goed getrainde been speiren.
De kanoe heeft trouwens wind mee vandaar dat het makkelijk gaat met die man.
jok en ik komen zijn nu goed de helft rond, doen even een heel nodige plas pauze.
Gaan weer verder en kort hierna heeft Jok beet hij vermoed een snoekbaars en dit werpen op een kanjer van een swimbait van een cm of 23. Ja die verhalen heb ik wel vaker gehoort die snoekbaars met zijn kleine muil die toch grot aas pakt. Maar ja baars doet dat ook vaak dus waarom snoekbaars niet.
Hij weet de snoekbaars in de boat, pan te werken en een mooie rakkert ook deze hebben die naam van rond de 70 cm kan even later weer netjes worden terug gezet.
We gan weer verder op de terug weg Jok weet zijn boat aardig in de luwte te flipperen, maar bij mij werkt dat niet meer.
Ik moet nodig eens andere flippers kopen het zijn net houten planken zo stug al hout dus!
En dat beperkt mij in de bewegings vrijheid. Ik kan de boat niet meer richting de luwte krijgen en na flink beulen en boosteren Cabauw's  spreekwoord  laat ik de boel maar gaan de benen geven het op zoveel wind voor een eerste keer bellyboaten en dat trekken de spieren en gewrichten nog niet.
Ik weet de bost nog wel zo te sturen dat ik terecht kom precies op het begin punt en probeer daar nog wat te werpen.
Jok heeft zich inmiddels ook gemeld en werpt ook nog wat maar besluiten dan de kant op te gaan zo goed en kwaas als het gaat. Stijf als twee ouwe kerels die net uit een verzorgings thuis komen met ernstige bezuinigingen op het budget kruipen we uit de bellyboat.
Mischien dat we Marc Rutteldeprut eens een weekje in een bellyboat moeten vast binden met wind kracht 7 kan hij een voelen wat de oudjes voelen, niet genoeg te eten, en weinig hulp en te laat van een po afhalen dat soort gevoel. Mar weer genoeg gezeurd we gaan de boel in de auto werken en op nar de struin stekken Jok weet er wel een aantal en ik zal me laten verrassen!
De eerste stek levert eern snoek op die niet aan de haak te krijgen is wel een keer of wat zijn nueus om de hoek steekt(boven water).
De ene mooi stek na de ander weet Jok uit zijn mauw te toveren maar geen snoek te bekenen.
Het geeft hem een rot gevoel wil mij toch snoek laten proeven, ik ken dat gevoel dit euvel had ik ook al toen hij samen met grote broer Michiel bij mij was. Het lukte mij ook niet echt om snoek te presenteren. Maar ik geniet van de mooie stekken want ze zien er goed uit en dan is vangen niet zo belangrijk alhoewel zal het wel goed zijn voor mijn missie.
Nader hand weer een mooie stek, we werpen wat we willen maar niets geen vis .
Todat Jok vis aan de haak heeft en al een beetje weemoedig er van wordt het is een dikke vette slijmerige brassem van goed formaat, één die goed op je cv zal staan als witvisser.
Even later roep ik nog voortaan noem ik jou en je Michiel wel de gebroeders Brassem.
zie ons eerste uitje.
Even later naar het weer terug zetten van de brassem zit Jok hevig iets in zijn kledij te zoeken.
Eigenlijk een beetje wanhopig, zijn mobiel is er van door hij hoorde al plons.
En ja hoor vlak voor de kant ziet hij zijn mobiel en dit voor de tweede keer vandaag in het water liggen.
Nou dan kun je haast wel zeggen die is overleden vooral die toestellen van deze tijd.
Na het opvissen hier van gaan we weer verder weer een mooe stek je ruikt de snoek. Maar er komt niets op de kan laat staan dat we wat zien.
Dan weer een andere stek, Jok wijst mij een plek waar echt altijd wel wat zit hij werpt er een paar keer voor ik doe er ook een worp en baff hangen eindelijk snoek, ik was er nu toch ook wel aan toe tijd voor en mooie rakkert en dat is deze snoek wel 83 cm en kan in de pan!!


Dan weer terug het water in twee worpen en weer raak dit geeft toch een beter gevoeld dan geen snoek , en tenminste van de nul af.
Verder krijgen we hier nog af en toe een stofwolk te zien van een snoek, maar verder niets.
We pakken nog een laatste stek, en daar weet Jok op de laatste worp ook nog een rakkertje te vangen.
62 cm.

Hierna praten we nog even bij en dan is het tijd om naar huis te rijden Jok bied nog een bakkie koffie of Cola aan maar ik zit nu dicht bij de snelweg en besluit toch maar gelijk weg te rijden het is nog een aardig ritje.
Jok app na dat ik thuis ben nog even dat zijn mobiel het nog steeds doet, wonderbaarlijk maar waar!!
 thuis zit ik al weer plannen te makken nu al voor de geslotentijd dropshotten op baars met wormen vanuit de bellyboat.
Toch nog op roofvis en dan lekker voor je plezier geen missie dus gewoon vissen niets moet alles mag zoals het hoort net als vandaag.

Op naar een volgend avontuur en A JE TO !!!

Vandaag geen tijd om te koken dus eten we lekker een patat kapsalon of kapsalon patat hoe ik dit moet zien weet ik niet.
De teller die staat nu op 228 stuks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...