maandag 31 maart 2014

De eerste penvis sessie op karper!

Afgelopen zondag was het zover tijd om de eerste echte vis sessie op karper te doen.
En dit me de pendobber, na vooraf de dobber te hebben uitgelood en alles verder vis klaar te hebben gemaakt ging ik rond 8.00 oppad.
Ook vandaag weer naar ruigenhoek, bij mij om de hoek!
Best wel een mooi recreatie terrein.
Eigenlijk had ik misschien beter gewoon kunnen gaan vliegvissen.
Het water lag er als een spiegel bij echt geen teken van levende vis te bespeuren.
Niets maar dan ook niets aan azende vis te vinden.
Maar ik zet door maak her en der wat voerplekken met mais.
Met de pen vissen moet je zien als struinend vissen op karper.
Dus niet statisch de karper een beetje zoeken, wel een beetje met behulp van wat bijvoeren.

Alles gedaan volgens de verschillende stukjes video op internet en dan beginnen.
Zo werden de voerplekjes bezocht en afgevist.
Maar geen karper.
Alleen een dood ratten jong.

Dit soort momenten dat je op een vis sessie mee maakt.
Van die momenten dat je niets vangt zeker als je deze soort van visserij voor het eerst doet zijn moeilijk sessies.
Dat vergt volharding, zware momenten zijn dat dat vraagt veel van een visser.
Dus na 3 uur en echt geen aanbeet niets gaf ik het maar op.

Het moet tenslotte wel leuk blijven, dus op naar huis de tuin in deze moest ook weer nodig een beetje aan kant.

Op naar een volgend avontuur.

Dat was vandaag maandag.
Ook weer een drama samen met Rogier op karper ik met de pen Rogier met de feeder hemgel
Ook vandaag niets, wel een paar brasems gezien maar ook die hadden geen trek in een stukje mais met maden.


En zo was dit de tweede misslukte karper sessie.
Ik ben bang dat het of nog te vroeg is, of ik heb er geen kaas van gegeten.
Dus uitzoeken hoe dit in elkaar steekt.

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...