vrijdag 22 maart 2013

Bellen en Plaspauze's !!!!!!!

Voor vandaag was weer een doodaas sessie gepland.
Dit keer samen met Jos, het werd weer eens tijd dat hij langs het water een frisse neus ging halen.
Dus donderdagavond werd er afgesproken dat hij vandaag rond 9.00 uur op het station Bilthoven zou zijn. Maar vanochtend rond een uur of 7 moest hij mij teleurstellen dat het niet door ging. De NS had weer een flinke vertraging tussen Leiden en Utrecht, zeker meer dan een uur, en dan zou onze doodaas sessie wel een hele korte sessie gaan worden. Dus jammer genoeg kon hij niet mee! Dan maar weer alleen naar de waterkant. Ik had alles al klaar staan, dus nog even de hond (Daantje) uitlaten en wegwezen!
Er waren weer genoeg trutten op de route, zelfs zo'n trut die het verkeer niet echt goed in de gaten hield. Dit begon al toen ik moest invoegen. Madam gaf maar gas bij om mij dit te verhinderen.
Maar ik heb een oude Mazda 323 die snel is, dus ook ik gaf er maar gas bij en zo kon dat invoegen gebeuren. Maar een volgende obstakel was  langzaam rijdend verkeer op mijn route. Dus vanuit het invoegen moest ik ook weer vol in de remmen, maar wel precies zo dat madam niet in mijn kofferbak zou kruipen, omdat zij niets in de gaten had. Zo kon ik maar net vermijden dat we er allebei een kortere auto aan over zouden houden. Zo stond ik met hooguit 20 euro cent ruimte stil op mijn voorganger. En madam met net 10 euro cent tussenruimte achter mij. Na dit oponthoud verliep de reis verder redelijk goed en was ik rond 8.40 uur aan het water. De eerste plaspauze was gelijk al nodig. Het zal wel door de kou zijn gekomen, er stond een flinke wind die goed koud aanvoelde. Zo koud had ik het nog niet gehad deze winter. De wind ging bijna door mijn motorbroek heen, mijn voeten waren ook aan de koude kant en dit heb ik de laatste winters nog niet gehad.
Maar als jongen van de Bontekoe ben ik niet voor een kleintje vervaard, dus er werd gewoon gevist en ik trok me niets aan van de wind. Maar deze wind gooide wel flink wat roet in het eten door hard tegen de dobbers aan te blazen, zo erg dat het bijna niet te zien was of je nu wel of niet beet had.
Dus moest er af en toe gewisseld worden van stek om toch een beetje de luwte op te zoeken.
Daarna kwam een plaaggeest in de vorm van een aalschover nog even huishouden door steeds op de plek van de dobbers kopje onder te gaan. Dus wegjagen dat kreng. Maar hoe hardnekkig ik ook ksssst ksssst riep, hij had er weinig zin in om zich uit de voeten te maken. Dus nog harder "ksssssssst, kssssssst, Duizend Bommen en Granaten, pokkebeest, ksssssst, ksssst. Daarna nam hij eindelijk toch maar de vleugels.
Toen volgde euvel nummer twee in de vorm van weer plaspauze. Maar waar doe je dat zo in de bebouwde kom? Eerst honderd keer om je heen kijken of dat wel kan. Voor je het weet heb je weer een bekeuring aan je broek door de één of andere lastige Boa die Kees heet en die toevallig op de loer ligt.
Het wordt eens tijd voor een beker cup a soup, maar waar is de beker die moet ik natuurlijk weer vergeten zijn! Dan maar de helft warm water uit de thermoskan en twee zakjes cup a soup daar in doen, even flink schudden en klaar. Dit even lekker laten wellen dan heb je echt een goed bakkie soep. Hierna lekker uit de thermoskan lurken. Maar dat valt vies tegen de gloeiend hete cup a soup vloeit mijn mond in uit spugen doe ik het niet maar laat het lekker door de mond gaan resultaat dat de vellen er in hangen ik voel de blaren gewoon op komen. Dus dat hebben we ook weer gehad en een goede les voor de volgende keer, niet vergeten de beker mee te nemen.
Dan weer verder vissen, maar nu kreeg ik last van euvel nummer drie: het is altijd moeilijk om met een tuinstoel aan de waterkant te zitten, vooral als de waterkant een beetje schuin afloopt. Elke keer schuif je dan van de zitting af, hier moet wat op gevonden gaan worden. De hele week heb ik al gebeld naar viswinkel zus en viswinkel zo. Maar geschikte stoeltjes zijn allemaal flink aan de prijs. En dat voor een rottige kleine karpervisstoel. Even later belt Jos op; zijn moeder is net overleden, dus weer een trieste dag voor hem. Het was achteraf dus een geluk bij een ongeluk dat hij is niet komen vissen. Maar wel was hij nog geïnteresseerd in mijn vangsten, die helaas nog niet gevangen waren. Dus mocht ik er één gaan vangen, dan draag ik de snoek aan hem op,  zeker op zo'n pechdag als vandaag. Hierna ga ik weer verder, vrouwlief komt ook nog even buurten, maar ik heb nog steeds geen vis in de pan. Ook die "kl@#$%^&^^&***(*($$#@ aalscholvenier komt weer langs. "Ksssssssssssssssssssssssssssst, Sodemieter op kreng," giert het over het water. Ik ben bijna zo ver dat ik de tuinstoel naar dat beest ga gooien. En weer een plaspauze!
Word ik incontinent of zo, want dit gebeurt terwijl ik niet eens mijn plaspil heb ingenomen vandaag!
Maar dat plassen schijnt zijn vruchten af te werpen, want terwijl ik er mee bezig ben zie ik mijn dobber er als een speer vandoor gaan. Dus half plassend het zaakje weer terug stoppen en de andere hengel maar aanslaan. En zo komt de eerste rakker in de pan: 97 cm, en snoek 149.

Plassen hoef ik nu even niet. Ik vis verder en ik besluit Traditional Hengelsport maar eens te bellen, misschien hebben die nog een redelijk goedkoop karpervisstoeltje in de aanbieding!  Dit blijkt zo te zijn: 35,00 eurie is een koopje! Tijdens deze belsessie, moet ik snel het mobieltje aan de kant gooien, want ik heb weer beet. Dus vlug aanslaan en hangen; weer een rakker in de pan en dit in goed 5 minuten tijd! Ruim 95 cm en lekker dik. Snoek 150, dus het target voor dit jaar is bereikt, maar ik ga verder.
Dus conclusie: plassen en bellen tijdens het doodaas vissen wekt aanbeten op!
Ik begin nu het plassen flink aan te wakkeren ik haal vlug even een flesje spa water uit de auto en een blikje cola, zo kan ik ook mijn territorium flink afbakenen!
Maar na bijna een uur constateer ik dat er geen spoor van vis te zien is geweest. Zou het door de urinegeur komen?? Ik ga naar een andere stek en kom hierdoor wel weer vol in de wind te zitten, maar dat neem ik voor lief. De hengels worden weer netjes uitgelegd en ik steek maar even een sigaret op en ga er eens lekker bij zitten. Ik pak blikje cola erbij nu en ga maar afwachten. Maar ik zit maar nauwelijks op de stoel en moet dan weer plassen, dus even kijken of de kust veilig is of het kan. Er moet natuurlijk weer de een of andere grapjas zijn hond uitlaten. Ik doe even net of ik  de waterkant bekijk en plassen maar weer. Tijdens deze plassessie  zie ik de dobber er weer als een speer vandoor gaan, dat plassen werkt dus echt! En zo komt snoek nummer 3 voor vandaag in de pan: 107 cm.
Hierna plas ik nog een keer of twee, maar er komt geen vis meer in de pan!
Hierna ga ik maar richting huis. Ik ben meer als tevreden en heb nog een snoek kunnen vangen voor Jos (ik schrijf hem natuurlijk wel bij op mijn lijstje.) Even nog de stoel ophalen, natuurlijk willen ze bij Traditional de vangsten van vandaag even bekijken, dus moet ik weer even richting de auto voor bewijs. Nog even met iemand lekker staan kletsen over Ierland en Lough Derg waar hij ook elk jaar weer naar toe gaat bij Herman Molenaar. Dus daar kwamen de praatjes al vlug over op gang.
Daarna was het echt tijd om naar huis te gaan.


Op naar een volgend avontuur!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...