zondag 11 maart 2012

Vroege vogel!!!

Vanochtend was het de bedoeling om toch maar weer met de Bellyboat op pad te gaan. Nadat ik om 6.20  uur even de wc ging bezoeken en daarna weer het bed in kroop bleef ik toch een beetje onrustig.
Ik wilde ook eigenlijk vroeg op, maar even uitslapen in het weekend is ook niet verkeerd.
Maar de onrust bleef en zo ging ik er rond 6.45 uur maar uit, schoot vlug de kleren aan en ging maar op weg.
Ik zocht een ander stukje water op dan gisteren, eerst nog even langs het tankstation een pakje peuken halen voor de ontspanning straks op het water.
En zo vervolgde ik de weg naar een plaatsje in de regio Utrecht. Hier hebben ze aan de rand van de woonwijk een redelijk mooie plas liggen.
Nu maar hopen dat er geen karpervissers zitten, want dit is één van de betere karperstekken in de regio.
Vlakbij de stek zag ik de eerst kantvissers al zitten. Deze paar vroege vogels hadden alles al uitgestald.
De angst sloeg alweer toe, zo heb ik dat stuk voor Piet Snot gereden en staan de tentjes al uitgestald!
Nu ik bij de stek ben aangekomen een snelle blik langs de kanten werp, zie ik gelukkig geen tent staan, dus ik behoor nu bij de vroege vogels.
Vlug de Bellyboat de auto uit en flipperen maar, de temperatuur is goed, de zon begint al lekker door te komen.
Het eerste hoekje nam ik wat vluchtig door en ging aan het grote stuk beginnen. Dit voordat er misschien alsnog karpervisser de tent op gaan zetten en ze gelijk weer 100 meter lijn uit gaan werpen.
Na een goed anderhalf uur werpen was het nog niets en ik had echt mooie stukken afgeworpen!
Ik stond er eigenlijk van te kijken dat het nog niets was. Misschien was ik een te vroege vogel vandaag, en had ik beter wat later kunnen beginnen.
Maar een 20 minuten later was het dan toch raak, vol dook een snoek op de rapala x rap jointed, en mocht ik deze snoek van 77 cm de boat in hijsen.
Daarna pakte ik een voor mij hier nieuw stukje, maakte een u-bocht en keek of er hier ook nog één te vinden zou zijn.
Weer volgden verschillende worpen, hier lagen nogal wat bootjes en de praktijk leert dat daar toch altijd wel een rakkertje moet liggen en dat bleek weer, want ik mocht een snoek van 67 cm de Bellyboat in hijsen.
Gelijk werd er geroepen; "Meneer, meneer, wat is dat voor een vis?" Twee snotapen stonden te roepen, het galmde door de woonwijk heen. Ik antwoordde: "Snoek". Die hadden ze dus nog nooit gezien. De snoek werd weer teruggezet. Ik draaide de Bellyboat een slag en daar op de hoek van een splitsing zat nu net weer een Karppervisser!
Vlug draaide ik de boat weg en ging bijna over zijn lijnen heen. Ik riep vlug sorry en gelukkig was dit weer een begripsvolle karperaar die het volkomen begreep dat ik hem niet zag en riep: "Kan gebeuren!'' .
Kijk, dit zijn nu echte vissers, die snappen tenminste waar we mee bezig zijn!
Ik vervolgde mijn weg en toen ik dacht dat het weer veilig was, maakte ik de oversteek naar de andere kant van het water.
Ik flipperde maar weer richting de auto. Ik was nu bijna weer 3 uurtjes verder, en  na een terugtocht van een half uur deed ik het hoekje nog aan dat ik vanochtend even vlug had afgeworpen.
Ik had het gevoel dat er hier iets groots kon zitten, deed worp na worp en dit zeker 15 minuten lang.
Nog een worp en toen had ik het gevoel dat ik vast zat, maar weer begreep ik dat iets dat vast zit niet kan bewegen en ook mijn Bellyboat niet uit koers kan trekken. Dit voelde zwaar aan. Met moeite kreeg ik een grote rug te zien en iets van de bek en sapperdeflap, flopperde de X rap jointed zijn bek weer eens uit.
Ik was al weer eens blij met een dooie mus, ik zat alweer in mijzelf te juichen dat ik weer een dikke dame had. Ik moet eens afleren te vroeg te juichen!
Ik wierp nog maar een flink aantal keer, misschien dat deze dame er nog een keer op zou duiken, maar het enige waar ik het mee moest doen was een snoekje van 58 cm. Maar ja, beter wat dan niets zullen we maar zeggen.
Hierna was het weer mooi geweest; ondanks de losser was het toch een mooi zonnig en rustig dagje voor deze vroege vogel!

Op naar een volgend avontuur!

1 opmerking:

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...