zaterdag 24 maart 2012

De eerste vliegvis vissen van 2012 zijn binnen!!!

Ik moest het vandaag even proberen, kijken of ik nog een lijntje kon werpen!
En ondanks een beetje wind ging het echt lekker. Ik had wel verwacht verschillende knopen te gooien, maar die bleven gelukkig uit en ik had de slag al weer vlug te pakken.
De eerst vlieg die aan het lijntje werd geknoopt was een redtag, maar ondanks dat er zat leven op het water zat wilden ze deze nou net niet hebben. Toen maar eens een zelfgebouwde larve geprobeerd, maar ook die zagen ze niet zitten.
Toen maar weer de redtag, droge vliegen liet ik vandaag maar voor wat het was.
Na een goede 45 minuten kwam de eerst ruisvoorn van het jaar naar boven, maar hij wel vals gehaakt, net achter zijn kieuw. Wel een minimum maatje, maar het was de eerste en daar moet ik trots op zijn.
Op deze stek ben ik nog even blijven werpen na deze supergrote vangst, maar nadat er te veel fietsers en auto's steeds langs kwamen ging ik toch maar naar een andere stek.
Op de nieuwe stek was er weinig leven, maar dat wil dan niet meteen zeggen dat er niets zit en ik deed toch nog maar wat worpen.
Ook hier duurde het wel een 30 minuten voor ik de eerste vis had, maar her resultaat mocht er zijn: een mooie dikke blankvoorn (of rietvooorn) van 26 cm!
Ik moet wel weer even wennen om zulke monstervissen vast te houden. Als je de snoeken gewend bent is dit formaat toch heel wat anders.
Hierna werd het weer wisselen; van vlieglarve en duikerwants tot fazanttail. Daarna toch nog met een droge vlieg, maar  er was niets bij waar de voorns zin in hadden.
Toen de redtag er maar weer aan, en eindelijk kon nummer drie er uit. Ook deze was met 18 cm  redelijk van formaat en het was een leuk begin van dit seizoen.
Hierna deed ik nog verschillende worpjes, maar verder bleef het stil, dus de spullen werden maar weer bij erlkaar geraapt en ik ging maar weer op weg naar huis!
Eens kijken waar we de voorns de volgende keer weg gaan halen. Eerst hier maar eens flink op oefenen en dan de winde maar proberen.

Op naar een volgend avontuur!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...