zaterdag 3 maart 2012

Op het randje !!!!!

Vanochtend heb ik toch nog vlug voor de boodschapjes een hengeltje uitgegooid.
Rond 7.30 uur zat ik in de auto wat eigenlijk een half uur eerder had moeten zijn, maar of dat wat had uitgemaakt weet ik niet.
En zo was ik om 8.00  uur visklaar aan de waterkant om te kijken of ik een dikke rakker kon vangen.
Gisteren uit het werk ben ik ook nog even geweest met de vliegenlat en een Streamer, maar het enige dat ik toen heb gezien waren een paar flinke kolken, maar geen snoek die interesse had in een plukje bont in de bek.
Dus moest het er vandaag maar van komen, grote verwachtingen had ik er wel van, het weer is er goed voor en de watertemperatuur gaat omhoog .
En dan de hoop op evenaring van het oude seizoensrecord van 2009/2010 of zelfs een verbetering hiervan.
Dus ik ging weer eens aan de slag en hoopte op misschien wel een dikke snoek op de lijst.
De worpen werden vlot ingezet en de Buster deed zijn best, maar wat ik ook uitprobeerde, geen snoek die er het eerste uur interesse in had.
Zeker op dit eerste stuk had er wat mij betreft wel een mooi snoekje uit mogen komen.
Dus weer een andere stek opgezocht en hier maar aan de slag. Hier tikte na een half uur vissen de eerste snoek de Buster aan, maar liet het verder voor gezien.
Maar ik hield de moed er in, ik zette door en na een half uur kwam de eerste op de kant: 64 cm.
Deze vis gaf weer moed na dit taaie begin, het zal maar weer gebeuren dat je niets vangt.
Ik ging er weer tegenaan en was weer helemaal geconcentreerd, en hoopte dat er nog een uit te plukken viel .
Ik millimeterde weer alles goed uit, geen stukje sloeg ik over. Het was tenslotte zo dat ik nu nog maar twee snoeken van het oude jaarrecord af was.
Het duurde zeker weer een half uur voor de volgende snoek beet. Ik was dus ruim tweeënhalf uur bezig voordat eindelijk nummer twee op de kant kwam: 65 cm.
Nu nog één; maar ik moest toch echt alles uit de kast halen om aan de vis te komen, ik had er wel iets meer van verwacht in de ondiepe slootjes en de wadie's, zeker nu de paai voor de deur staat.
Stug ging ik weer door met worp na worp. Ik begon zelfs een beetje vals te spelen door op een stuk te gaan waarvan ik zeker wist dat er een snoek lag (de altijd-honger-snoek), de wanhoop was zeker nabij.
Maar zelfs hier op dit stuk had deze rakker die zeker vlak voor mijn neus lag er geen zin in.
Toen weer een zijsloot met allerlei bagger voor een duiker, takken en flesjes en blikjes. Wat een zooi laten de mensen toch achter.
Ik had vandaag zelfs nog een geheel nieuw dekbed aan de haak en probeer dat maar eens uit het water te krijgen.
Toen nog wat worpen op het laatste stukje voordat ik naar huis ging, en bij worp drie was het weer raak. Druk vechtend en boven het water uit springend probeerde deze dikke rakker zich van de Buster te bevrijden. Dat zag er goed uit, zeker een snoek van 80 cm en die willen we niet kwijt, die moet aan de haak blijven plakken.
Dit was snoek nummer 174 en daarmee had ik dus een evenaring van het seizoensrecord, ik had de hoop voor vandaag eigenlijk al opgegeven, maar het zijn toch altijd weer die laatste stukjes en worpen die het hem doen.
Dit is trouwens wel een evenaring qua aantallen, maar wel weer een nieuw record qua aantal dagen waarin ik ze heb gevangen. In 2009/2010 had ik er 79 visdagen voor nodig, en dit seizoen 51 dagen. We zijn trouwens nog niet uitgevist dit seizoen.
Zo zie je maar dat statistieken bijhouden wel zo zijn  nut heeft .
Toen vlug nog even de snoek op de foto en even meten, en toen bleek deze rakker toch nog 90 cm te zijn.
Het was me het dagje weer wel, alles past weer in elkaar en we kunnen weer vooruit kijken om een nieuw record te plaatsen. Dat moet zeker lukken met nog bijna een maand in het vooruitzicht.
Morgen vroeg  even met Roderick en Andy (oordopjes heb ik in de tas), er kan weer met wat meer rust gevist worden, want de stress is er weer vanaf!
Wat mij vandaag ook opviel was dat er totaal geen lastige mensen met rare vragen op de been waren, misschien weer eens wat vaker vroeg gaan vissen!

Op naar een volgend avontuur!!

1. Gefeliciteerd.
    Nu hopen op nieuwe records in Ierland!!!

2. ja gefeliciteerd je kunt ook een tent opzetten dan kun je ook s,nachts vissen dat heb ik bij de rijdende rechter gezien

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...