zaterdag 24 december 2011

Kerstavond 2011 !!

En dan is het kerstavond 2011, en dan zit je helemaal alleen thuis. Iedereen is de hort op en het enigste wat je dan kunt doen is plannen maken om op de ochtend van eerste kerstdag nog een hengeltje uit te gaan gooien.
Ik kan op kerstochtend nog net een uurtje of twee vrijmaken voor het kerstdiner, en misschien dan nog een rakkertje of rakker vangen.
Ook kan ik hier wel een traditie van gaan maken, alhoewel ik al wel vaker een kerstsnoek heb gevangen.
Het is ook echt de bedoeling om niet te lang te gaan, gewoon even kijken of er wat vis in de pan kan komen.
Het kerstmenu voor beide dagen is samengesteld, dus daar maak ik mij geen zorgen meer om, want dat was me wat dit jaar.
Tot diep in de nacht heb ik met mijn vrienden de kabouters zitten overleggen wat het menu zou gaan worden, dit hebben we gedaan bij kaarslicht onder het genot van een lekker glaasje glühwein.
Zij hebben de nacht ervoor nog een dikke stapel kookboeken voor mij doorgebladerd, om tot de goede samenstelling van het menu te komen.
Toch is dit ook altijd weer een feest; als het zover is dan is het de rest van de glühwein opzuipen .
Dit vertel ik niet aan de vrouw, want die verklaart mij voor gek als ik er over begin dat de kaboutertjes mij geholpen hebben (sowieso als ik het over kabouters heb) maar geloof mij: ze bestaan!
Ook hebben we met zijn drieën de vuurkorf weer even getest, en hij doet het echt ondanks dat ik er een beetje over in zat dat het hout misschien te vochtig zou zijn.
Het klinkt wat overdreven allemaal, maar alles moet in kannen en kruiken zijn.
Want zoals een oud Zeisters spreekwoord zegt: "Waar geen vuur is heb je ook geen blaren om op te zitten" en "Zonder vuur wordt de snoek niet gaar!"
Nee dit gaat echt wel werken, de tweede kerstdag gaan de nodige blokjes wel weer op het vuur.
En morgen, eerste kerstdag, nog even het kerstsnoekje uit het water, dan kan ik gelijk even mijn nieuwe visjas uitproberen.
Maakt niet uit of het regent, dan kan ik hem echt goed testen. De nieuw te proberen stek ligt ook niet te ver van huis, dus morgen meer hier over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...