donderdag 8 december 2011

Guurrrrrrrrrrrr!!

Vandaag maar weer eens op stap, zo voor de donkere dagen voor kerst moet er toch nog vis in de pan komen.
En zo ging ik maar weer eens op pad zo op de vrije donderdag, hengeltje weer goed op orde de oude pruik uit de knoop en de reel weer netjes schoon gemaakt.
Ik had als eerst een stek aan de rand van het centrum van Utrecht op het programa staan, en die werd dus ook als eerste afgevist, en deze stek ging ik na een 45 minuten maar verlaten één volger was de oogst.
En ik had het daar dus rap gezien, ook moest ik even wennen aan de kou en de wind.
Zo uit je warme bedje stappen en dan naar buiten daar moet je even, voor acclimatiseren.
En dat deed ik dus maar even weer in de auto even bij komen, en onder tussen naar een andere stek rijden, gelijk even een paar sneetjes brood goede slok cola en een sigaret.
Bij de andere stek aan gekomen, moeten daar natuurlijk weer bladblazers bezig zijn, en in plaats dat ze het blad netjes op ruimen moeten ze het blad natuurlijk in het water blazen.
Kunnen die gasten zich niet beter aanmelden bij de één of andere fanfare,  daar kunnen ze naar hartelust blazen wat ze willen en hoeven ze mij niet latsig te vallen op mij vrije donderdag.
Dus tussen de rond vliegende bladeren toch maar wat worpjes doen.
Na een 25 minuten komt daar op die stek dan de eerst kleine rakker op de kant 56 cm en mooi in zijn velletje.
Ook op die stek nog een losser, twee keer aan tikken en zich dan niet meer laten zien dat zijn weer van die streken.
Op dit stuk verwacht ik eigenlijk alleen klein spul.
Maar we gaan weer verder ik zoek een heel mooi hoekje op en verwacht daar eigenlijk wel en koepert van een snoek, maar na een 15 houd ik dat stukje maar voor gezien niets wat op snoek lijkt is er te vinden en tot overmaat van ramp begint het ook nog lekker te regenen .
Weer een ander stukje op zoeken, ook op dit stuk verwacht ik eigenlijk kleine snoek maar ook hier niets .
Een stuk door schuiven maar en kom bijna bij de plek waar ik begonnen ben.
Een riool pijp ligt in het water, doe er één worp voor en bam dit voelt goed na een korte dril komt er een mooie dame op de kant 83 cm voor dit stukje een mooie kanjer hier ben ik nu blij mee want echt sterk is het vandaag nog niet.
Ik vis nog enkele hoekjes uit maar 1 losser is alles wat er op deze stek nog in zit, en ga maar weer eens richting de polder .
Op die stek aan gekomen en enkele worpen verder is het resultaat 2 volgers en een Buster Busted (kwijt dus).
Verder helemaal niets, en volgende stek ook hier niets en ga maar weer naar een andere stek.
Hier ga ik maar eens kijken of ik de snoek er uit kan halen die ik twee weken geleden heb zien jagen .
Dit leek mij een aardig snoekje te zijn, en het is ook op een stuk waar eerst totaal geen leven te vinden was terwijl ik wel het vermoeden had dat er iets groots moest zitten, dus proberen en volhouden.
Na zeker dertig worpen, eindelijk een kolk achter de Buster en dat geeft moed en zetten we door .
Nog maar eens een aantal worpen, en eindelijk duik er een vol op de Buster en gaat er als een gek mee van door.
Dit is Vis dit is Vis, de koekepan gaat al op het vuur boter er in en gesneden venkel uitjes het water loop al langs de mond .
Na een mooie dril mag deze rakker op de foto, 77 cm stiekum had ik iets groters verwacht maar dit is ook mooi een goed in zijn vel zittende winter snoek.

Ik probeer verder nog wat hoekjes en kantjes af te werpen, maar het duurt lang dat er eindelijk nog een op de kant komt .
Weer een klein rakkertje 56 cm .
Guur en koud is het vandaag tranen in mijn ogen door de wind af en toe heb je het gevoeld dat je het water in word geblazen, en dan af en toe weer wat regen .
Ook op zulke dagen word er gevist niets houd me tegen, steeds een stukje dichter bij de 600 snoeken.
Dit is dan vanaf seizoen 2007/2008 de Teller staat op 594 stuks .
Nu vlug naar huis zuurkool met verse worst eten, lekker zo'n winterse stampot en dan lekker op eten bij de kerstboom.

Op naar een volgend avontuur !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...