zaterdag 10 december 2011

De 600ste !!!!!!!!!!!!

Ik begin maar gelijk, rond 13.00 uur sta ik aan het water en de bedoeling is ook in de buurt van deze stek te blijven.
Dit om onnodige reistijd te vermijden, want verplaatsen kost tijd, en die heb ik vanmiddag niet.
Ik kan maar hooguit 3 tot 4 uur vissen en daar moet ik het mee doen.
Nou, op de eerst stek heb ik de eerste aanbeet na een worp of 8, dan nog maar eens proberen en weer pakt de rakker het aas en lost gelijk, bij de volgende worp duikt hij er weer op en lost.
Dit is de derde keer en er volgen er nog 3. Tussen de laatste twee zit 5 minuten, ik laat mij hier niet voor Joker zetten door zo'n snoek, het lijkt wel krijgertje spelen. Ik heb veel meegemaakt, maar dat een snoek 6 x lost? Nee nog nooit, maar eruit is hij, de aap!
67 cm de vreetzak!
De volgende snoek is een half uurtje later, maar dit gaat gepaard met veel kabaal, een blaffende hond moet zo nodig flink zijn scheur eens open doen en dit zeker een kwartier lang. Ik krijg er gewoon hoofdpijn van. Maar uiteindelijk hoor ik dat geblaf niet meer door de vangst van deze rakker.
Een mooie dikkerd van 76 cm, vlug op de foto en retour het water in.
Daarna duurt het wel weer 45 minuten voor de volgende, ik had wel iets meer verwacht,
maar niet alles is mogelijk. Op sommige stukken snap ik er niets van; zulke mooie hoekjes, echt snoekwaardig, maar helemaal niets.
Dan is het eindelijk weer eens raak; snoek nummer 3 komt na een fikse dril op de kant, maar zit een beetje raar gehaakt met 2 dreggen boven op zijn hoofd.
Maar snoek nummer drie wil niet op de foto. Dit is even meten en glibberdeglibber.... weg is
70 cm aan snoek.
Weer een half uur verder komt nummer vier komt op de kant, hij gooit er wel wat geweld tegenaan voordat het zover is: 73 cm mooi in het vel.
Wat mij wel opvalt de laatste tijd is dat ze echt mooi volgevreten de winter in gaan. Ik heb het wel anders meegemaakt op deze stek.
Na het terugzetten doe ik gelijk op dezelfde stek weer een worp, en bammes hangen. Weer een snoek en gelijktijdig zie ik er weer een wegschieten. Er zitten er drie op een paar vierkante meter.
Met deze rakker heb ik iets meer moeite, de lijn giert van de reel en de rakker geeft flink tegengas.
Maar na een kleine 4 minuten komt hij op de kant: 89 cm.
Ik doe gelijk nog wat worpen voor de derde snoek die er zit, maar die geeft na een paar keer kloppen niet thuis.
Een stukje verder leveren een paar worpen in de lengterichting van het water een volger op en een flinke ook, maar die laat zich daarna niet meer zien.
Een stukje verder doe ik weer een paar worpen en de volgende duikt op het aas: 57 cm.
Hierna nog een goed half uurtje verder gestruind, maar niets meer te bekennen van snoek.
En zo komen er ook weer een paar kleine jongens langs fietsen: "Hallo meneer, heeft u al wat gevangen?"
Ik antwoord: "Ja." En weer: "Meneer heeft u al wat gevangen?" "Ja." En weer: "Meneer, heeft u al wat gevangen?" Kijk, hier word ik nu een beetje kribbig van, en dan is het antwoord: "NEEEEEEEEEEE!!"
Ze hebben tegenwoordig geen verstand meer van hoe een vis er uit ziet, en ze zijn al snel doof die kinderen van tegenwoordig. Dat komt vast door die mp3-spelers.
We gaan weer naar huis, de plicht roept: vanavond lekker kippenlevertjes eten met uitjes, champignons, enz, enz. LEKKERRRRRRRRR.
Het was een leuk middagje zo.
En raden waar alles op gevangen is: de Buster natuurlijk.
En zo is vandaag ook de 600ste snoek een feit!!
Nu gaan we weer naar het volgende doel: mijn seizoenrecord verbeteren van 2009/2010 en dat staat op 174 stuks. Nog 54 snoeken te gaan, kijken of dat lukt.

Op naar een volgend avontuur!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...