zondag 19 april 2020

Langzaam beginnen!


Ik kreeg vandaag nog een foto toegestuurd, met een vers gevangen karper.
Zo was er weer een tevreden klant die mijn handgemaakte riet dobber liet zien met zijn vangst.
Ben er blij mee voor het zelfde geld is zo'n dobber niks.
Ik heb nog een aantal die ik moet afmaken, maar tijd genoeg en dus langzaam aan.
Ben nu even gestart met een ander project, heb er wel even over moeten nadenken of ik er wel mee zou beginnen.
Dus vandaag het welles nietes project, maar eens uit de hengelkoker gehaald.
En dan maar weer denk zou ik wel of zou ik niet!
Het werd dus na lang overwegen en bekijken we, dus strippen die hengel!
Vind het wel zonde om een hengel helemaal kaal te maken, terwijl hij eigenlijk in top staat verkeerd.
Maar ja ik wil al een tijdje zelf iets opbouwen, dus nu is de tijd rijp.
Maar langzaam aan, zeer laag tempo.
Eerst even het kurk van de blanck knabbelen.
Viel me op hoe droog het kurk was.
Het was er ook zo vanaf!

Dan de reel houder, en dat kan wat moeilijker worden.
Maar rustig en langzaam op mijn gemak.
Eerst de alminium delen eraf, dat ging vlot en makkelijk.
Nu de houten prop, dag valt weer wat tegen.
Deze zit behoorlijk vast met een of andere lijm.
Dan maar inslijpen met de dremel en dat werkt gedeeltelijk.
Het eind stuk van de blanck scheurt wat in, maar voor de rest heb ik alles er wel af.
Dus dat laatste stukje maar, of laten zitten of straks iets inkorten.
Het maakt niet zoveel uit, gaat maar om 2 รก 3 centimeter en daar lig ik niet wakker van.

Nu beginnen aan de ogen, ik wil de hengel zoveel mogelijk origineel houden als het lukt.
Het verkas oog wil ik laten zitten met de blauwe ontwikkelingen daarbij.
Dus eerste oog eraf, en beginnen met oog twee!
En daar gaat het fout, door het gedraai van de blanck en weer terugdraaien snij ik de wikkeling in van het verkas oog, pfffffffft wat dom.
Maar ja het leed is geschied, dat oog is er af.
En dan het echte tweede oog inmiddels ook.

En verder ga ik er voor vandaag niet mee, langzaam aan dus.
De volgende keer meer vorderingen!

Op naar een volgend avontuur enA JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...