zaterdag 18 april 2020

Brasem is zo slecht nog niet!


Gisteren een beetje op tijd vertrokken voor nog een avond sessies met de pen op karper.
Voordeel van nu op de weg het is rustig, welk tijdstip je ook kiest je kunt lekker doorrijden.
Eigenlijk vond ik het weer toch niet zo best, stond een fris noordoosten windje.
En voor mij net te hard eigenlijk, maar ik doe maar een poging.
Even twee voerplekjes aanmaken.
En zitten maar weer, de eerste stek een goed uur gezeten zonder resultaat.
Op een voorbij drijvende karper na , maar in slechte staat.


Misschien een keer flink gepakt door een Aalscholver!
Na ruim een uur naar voerplek nummer twee, en ook hier duurt het lang.
Ik zit er al over te denken door te schuiven, todat ineens de dobber wordt meegenomen.
Maar in een traag tempo, bij het aanslaan voel ik al dat het brasem is.
Het trage bijna krachteloze weg zwemmen verraad de afkomst van de vissoort, maar het geeft niet we zitten hier gewoon om vis te vangen!

Na een korte dril beland de brasem in het net.
De al eerder opgemerkte kleine snelle naar het oppervlak stijgende luchtbellen, gaven al aan dat er brasem in de buurt zat.
Karper grote langzame bellen Brasem kleiner en nog wat sneller, Zeelt super fijne snelle belletjes.
Misschien dat andere vissers dit anders ervaren, maar dit is mijn ervaring.
Het is een mooi goudgroen gekleurd exemplaar, meestal was het hup het water in met die slijmjurken.
Maar deze baklap van een brasem, ziet er best mooi getekend uit.

Tegenwoordig bekijk ik ze met een ander oog.
Maar het moet ook niet alleen brasem zijn, als vangst.
En ook deze gevangen op mijn zelf gemaakte riet pennetje.
Er zijn toch aardig wat vissers die deze pennetjes m vinden, ik loop er verder niet mee te koop.
Als ze er om vragen is het vroeg genoeg, om ze dan als nog te verkopen.
Ik verschuif nog een keer van stek, maar ook hier niet veel.


Dan toch nog even op de eerste stek, geen reactie ik denk toch de wind die verkeerd staat.
In ieder geval was het wel weer even lekker langs het water.
Vanmiddag ook weer voldoende maïs ingeslagen voor enkele volgende sessies.

En al was het Brasem, ik ben niet voor niks op pad geweest.


Op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...