vrijdag 2 augustus 2019

Puf,puf!











Geen puf, wel puf niet puf weinig puf totaal geen puf, wat kan het zijn!
Het vissen bij mij laat op zich wachten, of ik er geen zin in heb.
Als ik zo op face book de vangsten zie van anderen dan krijg je wel weer eens zin.
Ben ik het vissen kwijt, of hoe zit het nou.
Eén keer gemotoriseerd het water op geweest met de belly boat, was wel lekker met het motortje erop.
Alleen het in het water en uit het water is een behoorlijk dingetje voor mij, misschien dat daar een beetje de teleurstelling van het vissen in zit.
Het opbouwen van de belly boat, dan na een paar uur op het water zit er toch vermoeidheid.
De laatste keer is nog met Rogier en Mike geweest, en dat was wel weer een gezellig dagje.
Maar dat was ook bijna de laatste dag van het seizoen, en de vangsten belabberd.
Maar het was ouwe jongens krentenbrood.
Nu het nieuwe roofvis seizoen nog geen één keer geweest, maar dat is niet ongewoon.
Dit komt ook omdat ik het te warm vind om achter de roofvissen aan te gaan, een baars zou nog kunnen en snoekbaars.
Maar dat komt allemaal nog wel, karper daar kijk ik een beetje naar uit, maar echt de zin.

Gelukkig zijn we weer een paar maanden verder na bovenstaand geschreven stukje.
De visserij wordt stukje bij beetje weer opgepakt.
De beetje weer opgepakt, de Belly boat en alles er op en er aan is verkocht, wat rest is een verloren in de viskamer liggend waadpak.
Dit paste de nieuwe eigenaar niet!
Gelukkig maar, dat hij het niet paste er komt echt nog weer een moment dat ik het misschien weer oppak.
Maar nu even niet en het was zonde het hele spul zo te laten ver stoffen  als ik er ooit weer aan begin en dat sluit ik zeker niet uit, dan is het Back to Basic met de Belly Boat.
Gewoon weer een Outcast Super Fat Cat!!
Maar voorlopig tot zeker september wordt er niet gevist op snoek, baars binnen kort en karper nu.
Vind dat karper vissen met de pen fijn om te doen het zitten en wachten dat de dobber/pen wegschiet, vooral het lekker ontspannen zitten wachten bij komen uitrusten en hoofd leegmaken.
Er zijn momenteel al weer wat leuke karpers op de kant gekomen, gevangen in de Flevo polder.
Daar zwemmen de echte wilde de mooie schuwe, niet de park, vol gevoerde karpers








 En zo ben ik weer een beetje opgang, krijg je wat meer puf om dingen te doen, het is steeds vallen en opstaan.
Maar ik blijf er van overtuigd dat het echt wel goed komt met de gezondheid, het belangrijkste is leuke dingen doen.
Zo nu en dan een bezoek aan een museum, waar je, de ogen bij uit kijkt.
Met de jongens een keer de millitracks bezocht ook een leuk uitje, cadau gehad van Roderick.




Dit was op het terrein van museum Overloon, ooit als kleine jongen ooit met mijn vader geweest,
Paar dagen Schiermonnikoog gedaan met Marijke en nog wat diverse uitjes.










Eindelijk mijn zwaar trappende Transportfiets weer ingeruildvoor iets lichters via Fiscfree .


 zo kom je nog eens wat tegen tijdens een stukje rijden onderweg van hier naar daar!
Kira de poes wat kan ze toch lekker boos kijken op zijn tijd.
 Hapje eten tussen door moet af en toe ook nog kunnen.
Uitzicht van de kerk toren over Den Briel.

De vis avonturen gaan verder of ik nu binnen kort de blog naam eens ga veranderen dat moet ik nog zien.
Ideeen genoeg weer voor het vissen uitjes en noem maar op de zin is er gelukkig.
Allen graag wat minder ziekenhuis bezoekjes, die begin ik toch aardig zat te worden.

Op naar volgende vis en andere avonturen.

A Je To!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...