zondag 28 mei 2017

De Muts, met een Muts op in een Kajak!


Daar zat ik dan weer zondag ochtend vroeg aan het water.
Gelukkig droog want er was toch in de nacht aardig wat water gevallen.
Dus spullen bij elkaar rijden , en weer op de plek die ik de laatste tijd pak.
Ik heb er nu 3 karpers een zeelt en enkele brasems gevangen.
Maar vraag me af  of er nu ook echt zo heel veel verder zit!
Nu zijn het ook maar kleine stukjes die ik van deze stek kan pakken helaas.
En vraag me af of karper zo zijn vaste plek aan houd, per vis per stek.

Anders ga ik straks steeds de zelfde vis pakken, en dat is toch niet de bedoeling.
Nu zit ik er dan weer op de zondag ochtend vroeg, en dan is het weer afwachten.
De vogels fluiten vrolijk, dus wat wil je nog meer op zo'n dag.
Dan komt er een kayakje aan met een oud mutsje er in.
Op dat moment schiet ook mijn dobber, onder de waterlijn.
Daar is verder niks mis mee, alleen geen vis dus waarschijnlijk klein spul.

Hierna komt de Muts weer retour, en zo retour dat ze bijna dwars door de lijn met pen dobber vaart!
Is dit met opzet, ik roep maar eens kijk hard kijk uit waar je vaart Muts.
O ik dacht dat u alleen maar stond te kijken roept ze uit!
Ik, u zag net toch dat ik stond te vissen, in mijn gedachten denk ik domme Muts.
Ik vis hier nog even verder pak als nog een brasem.



En zo eindigt hier de vis sessie, ik verplaats maar weer naar een stukje verder op.
Daar is het niet veel en ik pak maar weer mijn boeltje.
Terug naar de eerste stek, daar komt net een Visser het hek over, met een verhaal hij heeft een roofblei gevangen.
Mooi voor hem, ook verteld hij dat er zat karper aan het oppervlak aast op de korst, en dat hij daar eigenlijk voor komt.
Maar dan toch maar naar een andere stek gaat????

Raar je kan goed vangen, er zit karper en je gaat naar een andere stek vreemd.
De roofblei gevangen, maar je schep net is kurk droog en netjes opgerold nog vreemder.
Ik denk dat het sterke visverhalen zijn, even later staat hij met iemand na te praten de grootste verhalen!
Ik geloof er geen steek van, het blijkt achteraf dat hij aan een ander ook al zulke sterke verhalen had verteld.
Ik besluit nog even te gaan zitten, maar het is niks meer ook niet nadat ik wat korsten krenten brood op het water had gegooid en niet werden opgenomen.
In de middag ga ik nog even met Jan op pad en plukken er beide nog een brasem uit.


Dan verder in de week op een middag alleen maar kleine visjes even op de vaste stok, en raakte daar bij de tel kwijt van de hoeveelheid.

Ook nog op een middag een dik monster van een karper verspeeld, lijn breuk net boven de haak, en dat zijn zware baal momenten.
Ik ga in deze week eens een andere stek proberen, maak hier wat voer stekjes, met als resultaat flinke bliek en voor en dat is weer eens wat anders.



Afgelopen week nog een avond op die stek, nog een keer met Jan geweest hier ieder nog een brasem en bliek, had er meer van verwacht.



Almere hebben we nog een keer aangedaan.
Wat karper gezien maar niets gevangen.
Ik ga nog een keer terug, en dit afgelopen dinsdag.
En wat een karper zwemt er, tientallen en op een klein oppervlak en ze zijn niet aan de paai.

Ondanks de harde wind die er staat ga ik het proberen, maar geen resultaat.
Ik doe op face book een oproep voor enkele tips.

En die volgen snel, op de wind zitten dat is de manier.
En dat kan op dit water, maar op 1 plaats en die ga ik maar bezoeken.
Wat voeren en zitten dan maar, vol in de wind en het waait hard, maar ook lekker in de zon.
Het duurt niet lang hier, ik knipper met mijn ogen en weg schiet de dobber en hard.
Ik sla aan en hangen maar de karper neemt lijn, en krijg hem weer onder controle.
Wat een vis vlug schiet ik een foto, even in het net.
Weg waait de onthaak mat, dus snel onthalen en even foto alleen blijkt achteraf de  camera verkeerd om te staan selfie stand😁


Deze vis sla ik op in mijn broze grijze cellen geheugen.
Ik blijf op deze stek nog dik 2 uur zitten, maar zonder resultaat ondanks al het geborrel wat je op het water ziet.
Ook nog een explosie op het water, als een torpedo komt er een karper net voor mijn neus hoog boven het water uit, wat een mooi gezicht en wat een stek is dit!
Zeker terug en wel snel want er is meer te halen.
Maar voor deze dag zit het erop.
Dan is het vrijdag en pfffffft wat een hitte, ik besluit weer Almere aan te doen.
Er moet karper gevangen kunnen worden, dat is iets wat ik zeker weet.
Ik film hier wat en dan pling, pling wat nu weer even kijken op de mobile!
Batterij bijna op nog 15 % dus rustig aan met dit restje batterij.
Mocht ik nog iets vangen, dan kan ik nog een foto maken en of ook nog bellen appen bij nood je weet maar nooit!
Maar even later weer pling, pling nog 3% batterij.
Dit is kritiek, de warmte vreet de batterij zeker leeg of ik heb te veel open staan.
Dit is niet best, zit in the middle of nowhere en de batterij is bijna leeg.
Weer even later bzzzrrrr, in de broek.
De tril functie, effe kijken toestel uit leeg dus.
Dan zul je zien dat je iets moois gaat vangen, dat is altijd op zulk soort momenten en ik voel het aan.
Maar ik geloof dat alles fout gaat vanavond, ook daar heb ik een neus voor.
Nu weer een grote tractor met sproei armen achterop, nog effe water slurpen uit de sloot.

Wat een herrie, het is ook met de rust hier wel gedaan!
Aan de andere kant gaan ze nog effe maaien, het kan niet op met de pret.
Maar ik hou vol al wordt er een bom tot ontploffing gebracht!
Ik ga de pen verplaatsen, maar moet moeite doen met de zijwaartse wind.
En na een keer of 3 een mooie worp, komt de pen mooi in het riet terecht waar ik niet bij kan.
Duizend bommen en granaten, dat is een tijd geleden dat ik uitgeroepen heb, #@@#$^%%₩¥¥%= domme!
Ik ben het zat, ik zoek een andere stek, één die ik vanavond eerder zag.
Staat wel een tractor met waterslang, maar buiten gebruik, en het is een bewezen stek.
Dus even 10 minuten tuffen, hengel in orde maken en vissen.
Maar daar aangekomen, staat die tractor toch water te slurpen"#$/^&***(/€£¥#@ domme!
Wat en drama avond, dan maar verder op, nog een goede stek met een aardig karper bestand.
Weer tuffen, daar aangekomen, alleen maar stap op het water "DUIZEND BOMMEN EN GRANATEN%£₩$##$$×:^^%%# DOMME" .
IK STOP ER MEE NAAR HUIS IK BEN HET ZAT!
Dus terug langs de vorige stek, die ik passeer, dan kom ik weer langs het begin punt.

De eerste stek het is nog net geen 21.00 uur!
Ik besluit te stoppen de maai tractor en de spuit tractor, zijn inmiddels verdwenen.
Dus snel hengel optuigen, en iets bij voeren en in werpen.
De dobber ligt net iets te hoog, ik heb geen zin meer hem perfect uit te loden.
Dan is het na vijf minuten dat hij flink wegloopt, en sla aan een dikke kolk , maar geen vis pfffffft.
Dan toch nog klein loodje erbij, in werpen nu ligt hij beter, maar nog niet perfect.
Ik laat hem liggen!
Dan is het wachten, volop geborrel op het water het lijkt wel een bubbelbad hier.
Kan brasem zijn die zag ik eerder op de avond ook, maar merendeel karper!
Dan 21.30 de dobber komt om hoog dan weer recht, en schiet als een speer onder richting de kant.
Aan slaan en hangen, en de lijn giert van de molen.
20 meter verder is de rem er op, en kan binnen draaien.
Maar dit gaat niet zonder tegenstand, de karper vecht voor wat hij of zij kan.
Dan gaat het makkelijker, weer een spurt en weer binnen draaien.
Het duurt zoals je denkt uren, maar ik kan de karper naar de kant krijgen en in het net.
Wat een monster, nu roep ik dit elke keer de laatste tijd, maar ik verbreek elke keer mijn eigen record.
Dit is voor mij vandaag het grootst, wat ik tot nu toe heb gevangen.
Maar helaas mobile is leeg, ik doe toch een poging hem aan te doen meestal zit er nog een restje in.
Hij gaat, aan pincode in voeren camera aan, en weg weer zwart scherm.
Pfffff drama echt drama, dan maar meten snel effe de rolmaat.
Ik meet geen karper maar deze wel, hij is groot zeker voor mij.
Het lint blijft steken op 89 cm"WAT EEN MONSTER ROEP IK HARD" IK kan het roepen, er is toch niemand in de buurt.
En ik blijf maar hard op praten, wat een vis wat een monster zelfs als ik naar huis rijd.
Ik zet de karper netjes terug, in pakken en wegwezen ik ben er blij mee!


Ik ga me maar eens klaar maken voor het roofvis seizoen.
Maar tussen door zeker nog op karper hoor, zeker met dit warme weer.



A JE To en tot een volgend avontuur!!

1 opmerking:


  1. شركة المثالية للتنظيف

    المثالية للنظافة الشاملة تقدم افضل خدمات التنظيف ومكافحة الحشرات بالمنطقة الشرقية المثالية اسم يعني الثقة

    BeantwoordenVerwijderen

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...