dinsdag 18 april 2017

Ontdekkingsreis tocht rond de Blikkenburger vaart!


Vanmiddag maar weer even langs de waterkant geweest.
Rogier had ik ook even een app gestuurd,
even horen of hij ook interesse had.
Dit keer wilde hij wel even vissen, ik ging al vast vooruit.
Rogier zou een goed uur later aanschuiven.
Het weer was net te doen, er stond een vies windje.
Als de zon goed tevoorschijn komt is het redelijk te doen.
Ik maak een enkel voerplekje, de pen te water en afwachten.

Maar die wind, die valt me weer zwaar tegen.
Het vist niet fijn, en er is weinig activiteit van vis te bespeuren.
Af en toe een kringel, tenminste als de wind even stil ligt.
Rogier vraagt of ik eventueel aan de overkant van de vaart wil kijken en dat een stuk terug, daar ligt een soort plas wat ik denk dat dit vroeger natuur zwembad Blikkenburg is geweest.
Nu heb ik er de laatste tijd veel over nagedacht er eens te kijken.
Alleen ligt het in een rustgebied, betreden verboden.
ik stel voor om rond een uur of vier te gaan kijken.
Dit ondanks dat het verboden gebied is, ben ik altijd nieuwschierig, en een wil dan toch even een kijkje nemen.
En omdat het niet veel is vanmiddag, besluiten we de boel in te pakken, en op ontdekkings tocht te gaan.
We moeten nog wel om een hek heen zien te komen, maar dat lukt wel.
Rogier zag het mij en hem zelf niet doen, dus ik nam maar het voortouw.
Terwijl ik Rogier het eigenlijk eerder had zien doen!
Het is wel een stukje lopen, dus even door de pijn heen, en af en toe een stukje rust.
Zo lukt het wel aardig!
De afstand is voor een ander misschien niet groot 2 tot 300 meter.
Maar voor mij in mijn staat een aardig stuk, dus echt pauzes in lassen.
Eindelijk langs het hek af, is het toch wel apart om er te lopen, het heeft wel wat.
Iets waar best wel een geschiedenis aan zit zeker dit landgoed het stukje zwembad wat er geweest moet zijn.
En toch ben ik er nog niet helemaal achter of dit het zwembad is geweest!
Er staat wel een heel oude pomp langs de kant, dus je zou zeggen van wel.
Nu doet het dienst als rust gebied voor wild.


 Nu dacht ik niet alleen aan de ontdekking of dit het zwembad Blikkenburg zou zijn geweest!
Maar ook een beetje dacht ik er aan, om er stiekem een keer te vissen.
Maar bij nader onderzoek is het te ondiep.
En er zal echt wel een voorn zwemmen, maar karpers Nee.
Maar het is de moeite waard hier eens te kijken, zeker als je dit al lange tijd wil!







We willen nog wel een stukje verder de rimboe in, maar het wordt te dicht, dit gaat mij nu echt niet lukken.
ik moet nu weer terug zien te komen, en dat gaat in pauzes dus voor vandaag echt genoeg beweging.

Maar het antwoord voor mij is duidelijk, kan ik er vissen Nee.
Is dit het zwembad Blikkenburg geweest,
dat blijft nog een vraag.

Of is dit Zwembad Blikkenburg?
Zo heb ik nog een stukje op het ook van de Blikkenburger vaart dit loopt richting Driebergen.
Dan de vraag, zit daar karper!




De vragen blijven nog even open.
Dus op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Toch nog weer even verder gekeken.
Het is toch wel zwembad Blikkenburg burg geweest, ook aan het puin te zien wat op de paden langs het water lag en zeker gezien het oppervlak van het water.


Zwembad Blikkenburg, je zou zeggen dat het toch diep genoeg moet zijn voor vis.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...