maandag 10 april 2017

Eerste uitje!


Zo vanmiddag dan ons eerste uitje!
En niet zomaar een uitje, het eerste uitje met mijn nieuwe karretje.
Eindelijk heb ik eens iets nuttigs, mee kunnen nemen van het werk.
Dit karretje, anders was het in de container beland.
En wonder wel zag ik pas een uitzending op vis tv, dat bij mij een lampje deed laten branden over een karretje.
Nu ben ik al wat ouder aan het worden, en loop al graag achter een karretje!
Nou graag bijna verplicht, grote stukken lukt niet.
ik heb al aangegeven waarom niet, de hernia.
Dat gaat nog even duren voor dat ze er aan gaan sleutelen.
Tot die tijd zoek ik naar hulpmiddelen, om toch mobiel te blijven.
Eerst een rollator, dat is momenteel nog de beste optie.
Daar kan ik net even het gewicht van mijn boven lichaam van de onderste wervels mee weg nemen.
Maar die gebruik ik liever niet, staat zo ouwe lullerig!
Dus het lampje ging branden bij een aflevering van vis tv, waar ze met een karretje met doodaas op snoek gingen.
Dan struin je internet wat af.
Maar dat soort karretjes kosten een duit!
Dan kom je op Google golf karretjes tegen, ook best aan de prijs maar te doen.

En daar begon nou het lampje, echt te branden.
ik had pas zo'n bijna gelijkend karretje, zien staan op de afval afdeling op het werk.
Een aluminium 3 wieler kinderwagen, eerst nog nagevraagd of hij echt weg mocht natuurlijk, en die mazzel had ik gelukkig.
Dus een paar dagen later hup de auto in met dat ding.
Zeer handig karretje dus, en wordt ingezet om af en toe een vis sessie.
Zo kan ik er af en toe mooi nog op uit.
Spulletjes kunnen er mooi mee worden vervoerd.
En zo op de route langs het water, af en toe een voerplekje maken.
Zitten voerplekje maken en weer zitten.
Zo kan ik mooi een vis sessie plannen.
En het werkt redelijk tot goed, het karretje.
De wandeling minder, is nog niet goed te doen zonder tussen stops.
Dan is de rollator beter, daar kan ik de afstand in één keer overbruggen.
Maar zeker is het karretje voor straks een uitkomst.
Hier en daar een kleine aanpassing.
Zeker voor de minibar!

De minibar moet echt aangepast worden, daar moet een harde bodem in gemaakt worden.
Bekerhoudertje er op, en een houder voor een blikje maïs.
Nu bedenk ik gelijk, dat ik er een kleine koelbox op kan vervoeren.
Mocht ik verplaatsen wat ook gebeurd, dan donderd in iedergeval mijn colaatje, en het blikje maïs niet om.
De terreinbandjes manoeuvreren makkelijk door het gras, nee perfect dit karretje.
En nu was het niet alleen het eerste uitstapje, met het karretje.
Maar ook met de Superflex Light van Cor Spinhoven.
Eindelijk heb ik hem dan zaterdag, uit de folie gehaald.
Het is dan net als een fles champagne, ontdoen van de folie maar dan aan het water.
En bij het uitwerpen, merk je gelijk dat het toch wat anders is dan een fabrieks hengel.
Het is dan niet zo dat ik de zaterdag wat heb gevangen, maar het was een zeer relaxed uitje mede door het karretje, en het plezierig vissen met de Superflex van Corretje!
En wat een weer dat het was, echt zomers.
Één maar dan ook één keer, schoot het dobbertje beaasd met maïs weg.
En dat was door ik denk, een kleine voorn of iets in die strekking.

Ook al vang je niks, dan is het op zo'n middag echt wel genieten.
Ook mijn hoofd komt dan wat op orde, het is de laatse tijd best wel druk verkeer daar binnen.

En gevist en niets gevangen, is niet altijd dat je niks beleefd.
Want er is altijd leven langs de waterkant, en zat te beleven.
Misschien moet ik daar nog beter leren mijn best in te doen, het beleven langs de waterkant.
Meestal en zeker laat ik dat nog wel na, komt door het drukke verkeer af en toe in de bol!


En zo gaande weg overgaan, van de middag in de avond.
Begin ik de spullen weer op mijn karretje te laden.
Dan met het rustig aan terug lopen, met tussen pauze zie ik steeds de reeën sporen,op het pad en langs de kleiige harde ondergrond langs het water.
Ik begin gelukkig ook weer wat meer de bos en rietkanten af te speuren!
Heel, maar dan ook heel misschien heb ik geluk, en zie nog een paar reeën.
Ze lopen hier wel das een punt, en is zeker.
En dan net weer op een grens riet en weiland, is het raak twee reeën!
Wel wat opgeschrikt door mijn gerammel en gestuntel met het karretje.
Gelukkig blijven ze staan, ze zijn hier nog wel wat volk gewend, en zeker met nog meer lawaai dan ik maak.
En zo vang je toch nog wat, op je eerste uitje met je karretje en je Superflex van Corretje.
Al is het niet met de hengel, maar met je mobile!




Zo is het toch weer een hele mooie afsluiting van een eigenlijk zomerse lente dag.

Gisteren zondag, weer oppad!
Nu op zoek naar water, waar ik zo de auto bij het water kwijt kan.
Lopen moet ik nu even niet, is me te zwaar maar wil toch even de Superflex het water laten zien.
Zoals het zaterdag was is het de zondag niet, wat meer een warme dag.
Moeilijk de juiste stek te vinden.
Of moeilijk in de bol!
Na zoeken en wat doelloos rond rijden, toch een stek gevonden.
Lekker zitten verstand proberen op nul te zetten, en vissen.
De Superflex beaasd met maïs te water.
En wachten, af en toe schiet te dobber weg, maar levert niks op klein spul dus.
Na goed 2 uur dan, schiet de dobber mooi onder het water oppervlak.
Bij het aanslaan voel ik het al brasem, dat kan niet missen te weinig actie.
Maar wel weer een mooie brasem, ik begin een beetje een brasem visser te worden denk ik.
Of ik zit op brasem water, dan kan ook nog !




Na deze brasem, is het tijd om naar huis te gaan.
Gelukkig toch nog wat gevangen, en het gevoel van de Superflex van Corretje in actie gevoeld.


Op naar een volgend avontuur en A JE TO!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...