zondag 4 januari 2015

Tijden veranderen!

Raar of niet maar tijden veranderen, of je nu wilt of niet!
Het roofvis seizoen is nog in volle gang, en toch verlang ik naar het voorjaar!
Ik heb zo ongemerkt na het terug lezen in mijn blog, weer zin om een keer met de pen op karper te vissen.
Ik ben veranderd!
Er zit meer rust in het vissen, dit komt door de laatste missie van vorig seizoen.
Toen moest er een doel bereikt worden, of met dat is opgeboert, en er het zuur nog van in mijn mond heb, nee.
Je wordt er wijzer van, de rust keert terug in je hele doen en laten.
Niets moet de druk is weg, ik hoef niets te bewijzen!
Gewoon ontspannen vissen, ook vissen op karper hoort erbij.
Ook het vissen met de vlieg op voorn, lekker ontspannen.
Nu niet denken hij gooit het roofvissen aan de kant nee hoor!
Dit roofvis seizoen is gelukkig nog niet over.
Maar denken aan wat beter weer en lekker op een stoeltje zitten in de zon, en vissen met de pen op karper daar kan ik naar uit kijken.
Maar nu even terug naar de roofvis visserij!
Afgelopen vrijdag middag, was het weer een vanouds middagje.
Samen vissen met twee vismaten Rogier en Mike the Pike.
En daar zie ik weer dat tijden voor mij veranderen.
Of ik op zo'n middag nu wel of niet iets vang speelt geen rol.
Eerst hing er altijd een zweem van competitie voor mij.
Nu niet meer gewoon lekker ontspannen vissen.
Niet dat ik het kaas van mijn brood laat eten door de twee jonkies.
Nee gewoon een gezellige middag, en dan misschien met de vangst van snoek.
Lekker gezellig bij kletsen.
Het was trouwens nog een mooie vrijdag middag ook, zonneschijn volop.
Zo gingen we gedrieën eerst de polder in.
Maar dat bracht ons niet echt het gewenste resultaat.
Tenminste ons,.mij wel maar Rogier en Mike niet.
Ik kon de polder stek verlaten met toch nog een rakkert van 78 cm.
Doordat Rogier hier vast zat met zijn aasje in een struik.
Kon ik er mooi vandoor gaan met de buit, met deze rakkert als resultaat.
Mike stond verder op te flikflooien met een labrador.
Op dat soort momenten moet je de kansen pakken.
Na deze vangst nog een losser.
Maar ik kon zo deze stek met een goed gevoel verlaten.
Hierna besloten we de bebouwde kom op te zoeken.
Ik vond dat Rogier en Mike ook nog wel een snoekje verdiende.
Het was voor mij trouwens de eerste rakkert van het nieuwejaar!
En voor de jongens zou dat ook nog wel leuk zijn.
We zijn nog maar kort bezig,  of Mike heeft tot vlak voor zijn voeten een volger, die zijn aasje nog maar net mis grijpt.
Ik doe een worp en zeg daar Mike, en pats de rakkert duikt bij mij op de Buster!
Lullig van mij, dit was echt niet de bedoeling.
Ik gooide toch enkele meters van de gemiste snoek.
Nee dit was niet de bedoeling, Mike had er een beetje de smoor in!
Maar pakte het toch sportief op.

Wat dat aan gaat is Mike ook veranderd, ook hier is dat competitie gedrag verdwenen.
En het meer ontspannen vissen te zien!
Even later kan hij zijn eerste rakkert van het seizoen begroeten.


We vissen nog wat door al met al heb ik nog een losser of 4, voor Rogier helaas geen vis in de pan.
Al met al weinig vis maar een gezellig middagje vissen, en dat is ook wat waard!

Dan vandaag de zondag, eerst wilde ik vroeg op een doodaas sessie was de bedoeling!
Maar vandaag was het bedje zo lekker warm, en een keer uitslappen heb ik nodig.
Dus weg doodaas sessie, deze werd omgezet naar een korte middag struin sessie van 2 uur.
Lekker weer ook belangrijk totaal niet koud.
En ik besluit om een stek in de buurt te pakken, en kijken wat daar te beleven is.
Nou daar kan ik kort over zijn.
Het was helemaal niets de rakkers hielden de kaken stijf op elkaar, ze hadden er totaal geen zin in.
Op het laatst nog een kolk of het snoek was geen idee, waarschijnlijk wel.
Tijden veranderen, ik kon er niet mee zitten dat ik niets ving,...!
Het was gewoon fijn lekker werpen, en lekker weer en of je nu wat vangt of niet dat maakt dan niet uit.
Maar dat moet niet altijd zo zijn!
Op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...