donderdag 15 januari 2015

Griep!

Potverdorie nu heb ik griep!
Dat zit weer eens niet mee, nu valt het weer ook tegen gelukkig.
Maar dat binnen hangen, met flinke hoestbuien valt niet mee.
Er is wel weer genoeg om over na te denken.
Nog steeds zit ik flink in mijn maag met of een viskayak aanschaffen, of een gopro camera.
Allemaal dingen die je ook nog een pot hoofdpijn bezorgen, als je jezelf al niet zo lekker voelt.
Dat kayak vissen zie ik wel zitten, maar ik wil toch ook niet zo 1,2, 3 niet het belly boaten aan de willgen hangen.
Ik ga het zeker eerst nog een goede kans geven met betrekking tot de achilles pees , de knie en nu ook mijn heup, die lichte slijtage heeft.
Dus opgeven daar is nog geen sprake van.
Nu wel het probleem, wat eerst de camera of de kayak.
Ik denk toch de camera!
Er moeten toch eens wat betere foto,s en filmpjes worden gemaakt van de vis avonturen.
Maar dat Gopro gebeuren is nog niet gemakkelijk.
Probeer er maar eens 1 te krijgen, alles online.
Wat en waar is een betrouwbaar adres!
Het type wat je wilt is constant uitverkocht.
Is dit verkoop techniek, om je het nieuwe type aan te smeren.
Dit ligt niet eens bij de online shops maar ik denk eerder bij Gopro zelf.
Dan nog de accessoires, duur,.duur en nog eens duur en je hebt toch wat nodig.
Een hoofdband en statief, extra batterij en een opslag kaartje.
Maar dan heb je ook weer wat.
Want wat ik wel heb onder vondende, is dat een gewone camera niet echt perfect werkt.
Vaak overbelichte foto,s of foto's met een half hoofd.
Nee dit moet makkelijker!
Genoeg er over, afgelopen zondag, voelde ik me al niet fijn.
Ik dacht even het hengeltje pakken, en even de buiten lucht opzoeken moet me goed doen.
Dat viel tegen het was behoorlijk koud, of lag het aan mijzelf.
Nu heb ik niet gauw last van kou maar de zondag was het koud genoeg.
Of te slecht aangekleed kan ook!
Ik had mijzelf beloofd dat als ik binnen een half uur geen aanbeet zou hebben, ik terug naar de warme kachel thuis zou gaan.
En zo ging ik oppad, wel dicht bij huis.
Ik begin nu eerst stekken uit te zoeken dicht bij huis, en zo alle stekken een beetje af te gaan vissen!
Het eerste stuk daar zat een jaar of 5, 6 wel wat snoek.
En leuk ook heb ze daar gelost met de vliegenlat en streamers.
Ook een keer een meter snoek.
In het gesloten seizoen, doe ik zo nu en dan een rondje met de vlieg.
Je kunt er dan nog leuke voorns uit plukken.
Maar vandaag gaan we weer voor de rakkers!
Ik moet wel zeggen dat het er niet meer zo is als het geweest is, er zijn wat flinke snoeken verdwenen.
Op natuurlijke wijze of stroperrij wie zal het zeggen!
Dit gebeurt momenteel op veel plaatsen.
En aan het verdwijn van snoek, weet ik ook zeker dat ze weg zijn.
Op sommige stukken waar toch jaren op rij een zelfde snoek zit.
En dan is vervangen voor een kleiner exemplaar zegt genoeg.
Dit zijn vaak vaste standplaatsen, klinkt onzinig.
Maar zo denk ik erover!
Dit is zeker niet overal zo, maar op die stukken die ik bedoel wel, klein water.
Momenteel ook stukken waar zeer veel kleine snoek in overvloed zit, is de grote rover verdwenen.
Ook hier genoeg over verder vissen het eerste kwartier is het niets.
Dan de eerste rakkert die kort voor de kant, veel te wild net de Buster mis grijpt.
Dat wordt dan door buffelen door de kou.
Ik moet mijn belofte waar maken.
Dan goed 10 minuten verder, weer een misser,.!
Komt dit door het gebruik van een Buster shallow!
Ik blijf er mee door vissen, dan na een half uur vissen komt de eerste rakkert op de kant 48 cm.
Dit geeft de burger moed, en zin om door te vissen in deze kou!
Een stuk verder duikt er een mooie dikke rakkert over de Buster ook mis.
Zou dit dan toch door de te hoog in het water liggende Buster Shallow komen!
Ik besluit te wisselen, iets voor deze dikke rover had ik ook een misser.
Ik knoop er een andere Buster op.
De misser laat zich niet meer zien.
En het gehele verdere stuk is het ook niet veel meer.
Ik besluit door te vissen tot een sluisje, tot daar en niet verder en dan terug naar de kachel.
De sluis gaf in het verleden leuk spul.
Maar ook dat is niet meer wat het was, dus nu hopen dat er nog wat zit.
Een paar worpen en dan raak, toch nog snoek 58 cm ongeveer.

De weg terug is niet bijzonder, ik doe op de stukken waarvan ik denk nog een worp.
Dat levert natuurlijk niets op.
Ik besluit door te lopen, tot vlak bij de dikke rakker die eerder over de Buster schoof!
Ik doe de eerste worp zonder resultaat.
Dan worp twee en de rakkert schuift volop de Buster.
Kat in het bakkie zou je weer denken, maar nee hoor!
Onder wild protest lost, deze, ik besluit rustig binnen te draaien misschien dat ie er nog een keer op wil duiken.
Maar dat geluk zullen we wel niet mogen hebben.
Dat komt meestal voor in de roofvis bladen!
En de snoek zat zo gehaakt, dat hij zijn portie wel heeft gehad denk ik.
Bijna heb ik de Buster binnen en zie een boeg golf verschijnen, en als nog duikt de rakkert vol op dr Buster en kan na een beetje protest op de kant komen 74 cm in de pan!

Toch nog binnen deze rakkert, zo komt het toch nog goed op zo,n waterkoude middag!
Nu vlug weer naar huis de kachel opzoeken.
Ik heb het flink te pakken, lekker de benen op de bank.
Met Daan op de uit kijk!
Op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...