zondag 7 oktober 2012

Stinkende Bunzing!!

Wat zal het worden, een dagje het water op met de Bellyboat, of zal ik eens kijken of Mike The Pike
weer eens een keer zin heeft om mee te gaan struinen in de polder? Er werd gekozen om Mike maar eens te sms'en, en te kijken of hij zin had de polder weer eens onveilig te maken. Maar Mike is en blijft een treuzelaar; altijd dubben en overwegen of hij wel mee gaat. Zonde. Zaterdagmiddag heb ik hem maar eens een sms gestuurd of hij zijn hengels nog had, of dat hij ze al verkocht had en of hij nog wel eens vist. Na nog geen vijf minuten kreeg ik bericht terug. Hij had de hengels nog en de laatste keer dat hij de hengel uit had gegooid was met mij en dit dateert terug naar de laatste zaterdag of zondag van mei van dit jaar.
Daarna volgden verschillende sms'jes, maar daar kwam geen echte afspraak uit voort. Uiteindelijk besloot hij om zondag rond een uur of twaalf te gaan vissen. Goede vissers beginnen uit te sterven; een echte visser hoef je maar één keer te bellen of een sms-je te sturen en ze gaan mee. Wat bezielt zo'n jongen nou? Hij koopt twee jaar geleden compleet nieuw spul en het heeft nog nooit de waterkant gezien, alles zit nog in het plastic. Dit is zonde van je geld! Zondag haal ik hem op en wat neemt hij mee? Zijn oude hengelspulletjes!!! Ik moet wel zeggen dat hij er vreselijk veel zin in had. Zijn eerste reactie was: "We gaan toch niet te ver lopen hé?" Kijk, dat zijn nu de vissers van tegenwoordig; hele stukken lopen hebben ze er voor over en dan willen ze nog snoek vangen ook. We gingen dus maar eens op stap en de polder werd uitgezocht! Mike alweer met een goede reactie: "Dat is toch een heel eind lopen." Hij had wel een reden, want hij had 's ochtends nog gesport en dan ben je moe! Was het niet zo dat wij kerels vroeger avond na avond in de kroeg of disco zaten, van 's ochtends vroeg tot 's ochtend vroeg of was het van vroeg in de avond tot 's ochtends vroeg? Maakt niet uit; wij waren die kerels die daarna weer vroeg op het voetbalveld stonden, met de kater in de kop en daarna nog een paar uur gingen vissen zonder problemen. Dat waren nog eens tijden. We waren nog geen 15 minuten bezig en Mike wilde al zijn snoekje vangen. Ik zeg nog: "Mike een snoek binnen een paar minuten levert je voor de rest van de middag niets meer op." Kort hierna vang ik de eerste van de middag; 69 cm in de pan, mooi van tekening en vlot weer het water in ermee.
Dit zijn altijd leuke vangsten op een zondagmiddag!
Mike die alles uit de kast moet halen om er een snoekje uit te halen zit al weer te mopperen; het gaat hem nooit snel genoeg. Het weer is er vandaag eigenlijk wel goed voor; lekker veel wind en ook nog vanaf de goede kant, wat wil je nog meer. We struinen zo een mooie lange wetering af en kijken of we nog wat extra kunnen vangen. Onder dit struinen hoor ik Mike roepen: "Er ligt hier een beestje langs de weg." Mike die vrijwel niets van beestjes weet wijst mij de plek waar het beestje ligt.
Het schijnt om een dode bunzing te gaan!
Altijd weer zonde om zulke mooie roofdieren dood te vinden.
Dat heb je met dat hard rijdende verkeer hier dwars door de natuur, het enige wat ze zien is de kilometerteller!
Na ruim twee uur snoeken en nog een losser voor mij is Mike eindelijk aan de beurt en pakt nog een leuke snoek en is tevreden, hij begon eigenlijk alweer een beetje de moed te verliezen.
Ook deze is 69 cm en zit mooi in zijn vel.
Een stuk terug vang ik nog een mooie snoek van 64 cm.
Naderhand op een mooie stek, en na flink veel worpen pak ik nog een mooie dikke rakkerd, maar die moet net als ik de kieuwgreep doe van de haak glijden, dus ik laat hier toch en kleine kreet gaan van "Duizend Bommen en Granaten"'. Ik plaats nog de opmerking vuile stinkende bunzing ik kom je nog wel een keer halen en dit doet Mike bijna in zijn broek plassen van het lachen.
Een paar worpen doen we nog en ik wil nog enkele worpen doen op een stuk waar ik eerder nog een snoek heb gelost, maar dan begeeft tot overmaat van ramp de reel het en dit terwijl deze net een paar maanden oud is. Waarom nu alweer materiaal pech? Dus is het uit met de pret en kunnen we naar huis.

Op naar een volgend avontuur!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...