De koffer en handbagage werden achterin de auto gedaan, de hengelkoker met de spanband werd op de imperial op de auto vastgezet. Nog even werd er gedag tegegn de jongens gezegd en dat ze er geen rotzooi van moesten maken tijdens mijn afwezigheid. Daantje de hond kreeg nog even een aai over haar bol.
Een colaatje voor onderweg werd nog even snel gepakt en zo konden we op weg.
De reis verliep voorspoedig, todat er ergens rond Aalsmeer of welke plaats het ook was één keer natuurlijk weer een brug open moest midden op de snelweg. Eén rottige boot moest er onderdoor en gelijk lag heel het verkeer plat. Jongens, jongens, dit kan toch niet meer in het jaar 2012. Alles wordt er verbouwd aan wegen en dit onding van een brug is er nog steeds. Weer wat op de agenda voor de PVDVV. Zo zie je dat deze partij echt wel zijn nut heeft. Alles wat een visser in de weg wordt gelegd moet aan de kant; goedschiks of kwaadschiks, er moet wat aan gedaan worden. Na een 5 tot 10 minuten wachten kwam de boel weer langzaam op gang en zetten we de reis weer voort. Totdat net voor Schiphol de boel langzaam begon te rijden, 50 werd er aangegeven. Ik zei nog tegen de vrouw: "Voortaan gewoon doen wat ik zeg en eerder van huis gaan. Alles moet je tegenwoordig incalculeren."
Dit rijtje waar je tegenwoordig rekening mee moet houden is: file, brug over een weg kan open gaan, langzaam rijdend verkeer, wegwerkzaamheden, noem het maar op. In dit geval was het een auto van een bepaald merk; zo'n geitenwollensokken autoberijder. Ja, jullie zullen wel denken: welke auto, welk merk? En er zullen lezers bij zijn die het weten.
Het is de TOYOTA PRIUS berijder die de boel ophoudt. De geitenwollensokken drager, die sokken die vroeger door Oma of Moeder werden gebreid, maar die nu alleen maar in de winkel gekocht worden.
Maar het blijven geitenwollensokken, ondanks dat ze nu uit de fabriek komen, en de dragers ervan blijven geitenwollensokkendragers, die reden vroeger in een 2CV (eend) en nu rijden ze in een TOYOTA PRIUS en ze rijden dus langzaam en houden het verkeer op.
Weer en punt voor de PVDVV; van de weg af die TOYOTA PRIUS!! Nu hebben we het hier ook weer genoeg over gehad, we kunnen in middels weer doorrijden. Inmiddels werd ik voor Vertrekhal 1 op Schiphol afgezet, de koffers werden uit de auto gegooid en de hengelkoker van de imperial gehaald. Vlug even een karretje voor de koffers geregeld en we gingen op zoek naar Jos en Annemieke. Ik rookte buiten even een sigaret en tijdens dit gebeuren zag ik Jos met gevolg lopen. Hard bonkte ik op het raam, maar hij hoorde of zag helemaal niets. Strak keek hij voor zich uit. Ik liep nog wat door en weer BONK, BONK, BONK met de vuist vol op het raam van Vertrekhal 1. Maar Jos hoorde niets. Dan maar zwaaien. Een paar reizigers die vlakbij Jos en Annemieke stonden zagen wat ik deed en ik wees even naar Jos. Nou en die viel op hoor, de reizigers zagen gelijk wie ik bedoelde en nu had Jos iets in de gaten. Nu het spul compleet was, gingen Jos en ik samen eerst nog even een sigaret roken. Het was net 7.30 uur en dus was er tijd voldoende. Na deze sigaret gingen we inchecken. Ik liet mijn instapkaart zien en die was goed. Toen die van Jos en dit gaf natuurlijk weer problemen (gaat dit weer over zijn criminele verleden of uiterlijk, of zijn het zijn schoenen weer die niet goed zijn?). De naam van Jos klopte niet. Nou, dit heb ik altijd al geweten. Hij heet eigenlijk Jansen; van Jansen en Jansen. Zie je, ik had wel gelijk dat er iets niet klopte.
Maar ook dit klopte achteraf niet. Hij heet ineens weer Jozef (van Maria), dit heb ik dus nooit geweten anders had ik er wel wat aan gedaan. Nu was het te laat, die naam moet nu in de computer van Aer Lingus gewijzigd gaan worden in Jos en dit terwijl Jozef gewoon bij de Burgerlijke Stand bekend is, maar Jos wil Jos genoemd worden en niet Jozef. Nu moet Jozef eerst naar de Aer Lingus balie om Jos te gaan heten, want de incheck-mevrouw kreeg het niet via de telefoon voor elkaar. Heel het internet- en telefoonverkeer lag plat van Aer Lingus, maar de naam moest en zou veranderd worden. Dit nam tijd in beslag. Ik keek nog eens op de instapkaart waar 8.55 uur op stond. Er werd eerst koffie gedronken, dat is ritueel, dat hoort er bij. We zijn immers op tijd, maar dat gedoe met Jozef (Jos) zijn naam heeft tijd gekost, zeker een half uur en dan nog koffie.
Maar alles loopt voorspoedig wat kan er in middeels fout gaan de vrouwen hebben ons nu uit voorzorg samen weggebracht zodat we op tijd zijn en dit terwijl Jos en ik (mijn idee ) liever om 7.00 al op Schiphol wilde staan je moet ten slotte alles uit sluiten wat er fout kan gaan. Nou er word nog even afscheid genomen van de dames die nu het gevoel hebben dat alles goed komt(omdat zij ons hebben persoonlijk hebben gebracht). Jos en ik nemen snel nog een sigaret en gaan hierna snel naar de eerste paspoort controle daar in de rij kijk ik weer op de instap kaart 8.55. het is op de klok 8.30 het begint toch te kriebelen.
Vlak voor de controlle balie moeten we uit de rij en naar de volgen de rij andere balie wat een ellende het zweet begint alweer van mij rug te lopen en ook bij Jos, die begint van ze moeten nu op schieten. Twee Engelsen staan voor ons te kletesen dit begint alweer flink te irriteren houd je kop en schuif door Jos moet er om lachen maar ik heb al flink het gevoel dat het fout loopt (maar we zij toch op tijd) er staat voor ons een rij van hier tot TOKIO en weer terug de tijd tikt door het is al 9.05 dan 9.15 voordat we door de controle zij senl moet er naar de laatster controle post gerend worden
Jos die als een rugby speler iedereen die Jos onderweg voor zijn voeten loopt om ver kegelt word door mij nog even met de hand bagage op wielen nog even overreden en blijft voor dood achter verschillende mensen blijven achter ons op de grond liggen kleine kinderen platgereden door mijn hand bagage maar, wij hebben haast en het intereseert ons niet wat er verder gebeurt, nou eindelijk laatste controle post die waar je de schoenen enz uit moet doen en waar je word gefoullierd door een vrouw als je geluk hebt(nu een man Jakkes).
Deze passage hebben we nu ook gehad we kunnen het vliegtuig in vlug laten we onze instap kaart zien dit is net voordat je de slurf ingaat. Hier wordt ons op een lollige manier verteld dat we te laat zijn .
Wat wij te laat!! Ik vraag ze nog dit is zeker een grapje het vliegtuig staat er nog roep ik!!!!
Nee jullie zijn te laat de bagage word er zo uit gehaald ik vraag of dit niet anders kan dit omdat het vliegtuig nog niet weg is, maar ze zijn resoluut nee jullie hebben tijd genoeg gehad en hebben ook op tijd ingecheckt. De moed zakt ons in de schoenen bij mij komt al het gevoel van daar gaat de eerst en tweede visdag wat een ellend wat een boerencraten lees dit niet verkeerd ik bedoel het zo en dan nog met een hoofdletter Boeren!! Wij waren niet te laat dit komt puur door het gedoe bij het veranderen van Jozef zijn naam en dat tijdens dit gebeuren het Aerlingus computersysteem compleet plat lag en wij zijn hier de duppe van geworden. We worden naar Ballie T4 vewezen of er nog wat kan gebeuren daar staan we bijna weer 45 minuten te wachten daar word verteld dat de bagage bij band 14 weer kan worden opgehaald en dat we dan naar de Avia balie waar ook Aerlingus zit of daar nog wat geregeld kan worden voor een andere vlucht. Bij band 14 geen bagage te vinden weer na vraag doen.
Nu naar de Avia Balie alles word uitgelegd het systeem werkt nog steeds niet maar de Ballie medewerker weet ons te melden dat we vanavond om 20.40 met een ander vlucht nog mee kunnen .
We worden al weer blij, als de Balie medewerker op een soort vrouwlijk varken had geleken had ik hem gekust zo blij was ik dus je ziet we hadden er een hoop voor over!!!
Maar er geloort weer hoop aan de horizon nu dit euvel even thuis melden het is immers nog geen 11.00 uur dus we zouden lang op Schiphol moeten wachten. Maar Jos en ik hebben besloten hier te blijven en niet nog even naar huis te gaan dan maar een lang verblijf in de hallen van Schiphol.
Moeders de vrouw wil ons wel ophalen maar als we nu naar huis gaan en weer terug moeten weet je nooit weer wat er dan weer mis kan gaan. Nu moet er nog wat geregeld worden de bus bij de eerste vlucht van af vliegveld Cork naar Limerick missen we nu ook dus geen vervoer! Nu moet Ferdinand Heijerman gebeld worden of er nog een bus gaat als wij zo laat op het vliegveld Cork an komt.
Hij gaat dit voor ons op internet nakijken en worden vlot terug gebeld dat er geen bus meer rijd als wij op Cork Airport aankomen dus er zal een Taxi geregeld moeten worden weer gaat hij kijken wat hij kan doen en we krijgen na 5 minuten een sms Taxi kan; kosten 150,00 euro dit nog eens boven op de kosten extra vliegticket 150,00 euro voor twee personen maar ja wat voor alternatief hebben we anders kost het ons een belangrijke eerst visdag dus er moet maar wat geld tegenover staan om toch te kunnen vissen en geen visdag te missen .
Nu heb ik nog één optie Herman Molemnaar bellen of hij ons op CorkAirport op kan halen voor 100,00 euro dit zal dan 50,00 euro kunnen schelen, maar Herman heeft de volgende dag gasten maar hij meld ons dat hij misschien nog wat kan regelen na enkele minuten belt hij ons dat hij een taxi kan regelen voor 120,00 euro dat scheelt ons toch nog 30,00 euro. en dit doen we dan maar .
Maar na een tijdje staan we toch buiten en zitten even later lekker in het zonnetje met wat te drinken op een terras met een sigaretje erbij hier hebben we het een tijdje uit gehouden en toen werd het tijd om terug te gaan naar de werkelijke incheck daar vlak bij de slurf waar je het vliegtuig in gaat wel wat vroeg maar dan weten we zeker dat het niet mis gaat ook kunnen we hier nog even een dutje doen.
Maar eerst daar voor nog heel even naar de Mac want hierna is het een lange tijd vlucht en rit zonder voedsel.
Weer de laatste incheck daar waar je weer je schoenen en zo uit moet doen krijgen we weer op ons kop dat we 4 uur te vroeg zijn en we het zelf moeten weten dat we daar al willen gaan zitten want dan is er geen weg terug meer .
Ook is er nog af en toe tijd genoeg voor een geintje waar Jos altijd wel weer intrapt.
Na een paar uur wachten arriveerd ons vliegtuig maar nu begin ik mij weer druk te maken over een ander probleem. De Bagage die is immers uit het eerste vliegtuig gehaald en staat dan de gehele dag op Schiphol en moet dan weer naar het andere vliegtuig als dat allemaal maar weer goed gaat je weet het maar nooit.
We gaan eindelijk het vliegtuig in dit is het vliegtuig waarvan we dachten dat het leeg zou zijn wat nu achteraf toch geheel vol blijkt te zijn, dus we hadden geluk met deze twee plaatsen die nog over waren.
Na een kleine anderhalf uur vliegen komen we dan aan op Corkairport nu maar eens zien of de bagage er is en ook dit blijkt goed te zijn gegaan op een gescheurde dop van de hengelkoker na .
Ook de taxi staat ons op te wachten en nu is het nog een ritje van anderhalf uur naar ons huisje in Killaloe onderweg nog en paar boodschappen voor zondag voor het ontbijt en lunch tussen de middag . Na de taxi rit belanden we dan uitendelijk bij het huisje en hier worden we begroed door Ursula de eigenaresse van de B&B en het huisje deze vraagt of we soms nog wat te eten willen hebben ook voor het ontbijt dit hoeft niet we hebben immers zelf al wat gehaald maar toch aardig dat zij hier om vraagt. Rondleiding door het huisje hoeven we niet we zijn hier op bekend terrein.
Vlug worden de spullen naar binnen gebracht nog even een sigaretje en we kunnen even wat gaan dineren het is nu inmmidels 23.30 in de avond en we hebben honger dus even naar de Indieër om de hoek hier halen we twee stuks kebab en een klein portie chips en twee portie,s chikkenwings hier zijn we wel aan toe na zo'n lange,lange dag. En hierna eindelijk lekker naar bed nu inmiddels 1.30 het is morgen weer vroeg uit de veren om 6.00 gaat de wekker al weer af dan begint de eerste visdag en Ferdinand gaat ons gidsen!!
OP naar de eerste visdag !!!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten