dinsdag 18 september 2012

Afkick verschijnselen !!!!

Maar weer op stap, ik heb nog  enkele vakantiedagen te gaan en weet eigenlijk niets beters te doen dan vissen. Na terugkomst van het weekje Ierland kan ik niet echt mijn gang vinden, zouden het soms afkickverschijnselen kunnen zijn?
Het is weer zo erg wennen om niet in een boot te zitten, het is weer kilometers struinen, ook weer zonder vismaat langs de water kant is iets moeilijker. Er word geen kopje soep klaargemaakt, geen sneetje brood aangegeven, dat mis je wel. Ook de rust aan het water is ver te zoeken, je moet echt diep de polder in om rust te vinden. In Ierland hoeft dat niet, je hoort daar niets alleen het ruisen van de wind, en af en toe een in de verte passerend bootje, dus toch afkickverschijnselen. Vanochtend maar eens de stadse polder bezocht met alle voorbijgaande auto's en fietsers. Wat is dat weer wennen, steeds uit kijken dat je geen auto of fiestser aan de haak krijgt en oppassen dat je weer niet in de hondenpoep trapt.
Maar genoeg hier over, vissen maar. Na een goed half uur ving ik de eerste snoek en die mocht er zijn met 72 cm.
Ik ging weer een stukje verder en een snoek van rond 69 cm viel mij ten deel, daarna weer een tijdje niets.
Toen weer een losser van rond de 65 cm, helaas valt deze net voor het kantje van de Buster af.
Ik kon niet echt de slag te pakken krijgen, ik blijf het bij afkickverschijnselen houden. Het komt misschien ook omdat ik vanaf het moment dat we op Schiphol zijn geland begonnen ben met een poging om te stoppen met roken.
Dus eigenlijk dubbele afkickverschijnselen denk ik.
Het was echt moeizaam vandaag, ik pakte hier in de stadspolder nog een snoekje van 57 cm en hield het verder voor gezien. Ook had ik nog een flinke regenbui over me heen gehad en ging dus een beetje doorweekt terug naar de auto en richting huis maar weer. Maar onderweg kwam ik nog een leuk stukje water tegen dat ik al zeker duizend keer ben gepasseerd maar nooit echt interessant vond, misschien ook omdat het verkeer zo lekker langs je af raast. Ik ging daar toch maar een paar worpjes doen; je weet het maar nooit. Het was gelijk bij de eerst worp raak en een snoekje van 60 cm mocht op de kant.
Zo zie je maar; ook minder interessante stekken kunnen wat hebben. Eigenlijk ziet het stuk er wel goed uit, maar het is niet echt mooi gelegen. De auto's kunnen hier echt vlak langs je broekspijpen rijden.
Ik deed gelijk nog een worp en kreeg een redelijk goede aanbeet, maar de rakker loste, dat was worp nummer twee. Toen nog maar een worp de andere kant op en nog een paar en toen was het weer raak.
Snoek nummer twee op deze stek kon op de kant en was 55cm.
Deze stek viste ik nog een goed half uurtje af en hield het toen echt voor gezien. In de verte zag ik nog een collega-visser struinen en dat was meer op het middengedeelte dat toch meer van de weg af ligt. Misschien een optie voor een volgende keer. Ik miste een sigaret en een colaatje, ik rook nog wel hoor een beetje op afbouw-therapie. Zo'n 4 tot 5 sigaretten per dag en dan steeds een sigaret minder, anders worden de afkickverschijnselen te groot denk ik.

Op naar een volgend avontuur!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...