donderdag 15 december 2011

Condens en andere nattigheid!!

En nu het weerbericht, ze hadden het weer eens goed voorspeld hoor vandaag.
Het zou in de ochtend droog zijn en in de middag kregen we regen, hagel en windstoten.
De Piets en de Helga's en alle andere Pelleboers, kunnen ze het nu nooit eens goed voorspellen.
De eerstvolgende keer dat ik ze tegenkom, gooi ik ze een emmer water over het hoofd.
Ik was al redelijk vroeg uit de veren en vlug even de bammetjes klaar gemaakt en wat te drinken in de auto gelegd, regenpak gelijk maar aan en zo ging ik nu eens richting Utrecht.
Daar heb ik nog enkele hoekjes liggen die ik nog niet heb bezocht dit jaar en daarom werd daar de hengel maar eens uitgegooid.
Ook had ik voor de verandering maar eens de Buster mee genomen.
Nadat ik daar de nodige worpen had gedaan en al weer een uur verder was en nog geen vis had gezien, werd het tijd om maar weer een andere stek op te snorren.
En zo werd alles weer de auto ingeladen en met een nat pak in de de auto kon ik weer vertrekken.
Op naar de volgende stek. Ook hier ben ik al een tijdje niet geweest, dus even koekeloeren wat daar nog zit, hier heb ik wat meer vertrouwen in als bij de vorige stek.
In het eerste stuk zit niets, dus op naar de volgende en daar mis ik na een paar worpen al een snoekje.
Nog een paar worpen en de rakker schiet er weer voorlangs. Deze laat ik maar even liggen, die pakken we op de terugweg wel (Zeker Weten).
Een stukje verder mag de eerste op de kant: 65 cm. En dat terwijl ik met een dreg minder zit te vissen, dit is nu al een week zo (vandaar de lossers).
Ik ben immers een lui vissertje (niet loos) ik heb een hekel aan aasje wisselen.
Dit is toch echt een mooi snoekje, kijk maar eens wat een pracht tekening zijn huidje heeft.
We gaan weer een stukje verder, dat is het achterliggende stuk op de foto.
Dit word goed uitgevist en daar mis ik nog een klein rakkertje, maar die laat zich verder niet meer zien.
Dus we gaan weer terug, de rakker ophalen die mij voor Joker dacht te zetten.
Daar los ik nog een ander snoekje, maar het is niet de rakker die ik in het begin miste.
Nog maar een paar worpen, en dan is het: bammes, hangen en niet meer los laten: 75 cm.

Voor zijn lengte is dit eigenlijk wel een mager snoekje, maar de rakker is er uit en mij voor Joker zetten is niet gelukt.
Weer even naar de plek waar ik de eerste heb gevangen, want ik heb het gevoel dat daar nog wat zit.
Vlug nog een paar worpen daar en ook hier is het: bammes, hangen en in de pan: 57 cm.

Nu maar weer even richting de auto om andere stekken te zoeken, een bammetje te eten, vergezeld van een sigaret.
De regen blijft aanhouden, dus even weer een beetje bijtanken.
Na een half uurtje heb ik een nieuwe stek gevonden, maar na 45 minuten proberen aldaar geef ik de moed op en ga maar weer richting een andere stek.
Daar duurt het zeker weer 30 minuten voordat er weer vis in de pan komt en dat is een kleine schavuit van 41 cm.

Hierna heb ik nog een mooie dikke volger, ik denk toch een 70+ snoek, maar deze laat zich één keer zien en daarna niet meer.
Op deze stek had ik zeker meer verwacht, hier zit zat snoek en zeker ook groot, maar ze laten zich niet voor de gek houden.
Inmiddels regent het pijpenstelen, ik begin een beetje doorweekt te raken, het lijken wel Ierse buien, zo gaat het te keer dwars door mijn regenjas heen.
Ik ga een eind breien aan deze condens en achteraf zeer natte dag.
Vanavond eten we hutspot met een lekker stuk rundvlees.

Op naar een volgend avontuur en ik hoop dat het weer dan beter is voorspeld!!
Helaas zijn dit niet de foto,s behorende bij dit verhaal die zijn door een stommigheidje verwijderd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...