dinsdag 22 november 2011

Alweer de polder in!!!!

Vandaag alweer de polder, de mist was weer even verdwenen en rond 13.00 uur stond ik weer midden in de polder.
De bedoeling was om eens de doodaas hengel uit te testen, gisterenavond even de boel klaar gemaakt en dat gingen we vandaag uittesten.
Maar dit had ik na 45 minuten al bekeken, voor een struinerd als ik met weinig geduld is dit niet echt mijn ding.
Het komt nog wel een keer, zo tussendoor ga ik dit nog wel eens vaker doen, dit moet worden opgebouwd.
De doodaas hengel blijft nog wel binnen handbereik, ooit heel lang lang geleden heb ik dit eens met een school vriend gedaan, maar toen nog met levend aas.
En dat blijft altijd nog een beetje kriebelen, ik praat hier zeker over een 38 jaar geleden bij het gat van van Dam, dus niet gadverdamme! Jos kent deze visstek ook wel.
Die schoolvriend was toen al in het bezit van een werphengel, terwijl ik nog met een bamboe stokje zat te vissen.
Zaterdagochtend bij de spoorbrug en van daar het gat opwerpen.
Radio erbij met de Ko de Boswachtershow op de achtergrond, leuke tijd, en dan de dobber onder zien gaan, maar staaldraad kenden we niet als kleine jongens en weg was het hele spul.
Dit soort belevenissen blijven je altijd bij.
Dus vandaar dat ik zeg: het gaat weer een keer gebeuren en dan zeker een snoek vangen, alleen nog het geduld opbrengen om een paar uur te blijven zitten en wachten op wat komen gaat.
Na deze poging van 45 minuten maar vlug de jerkbait hengel weer ter hand genomen en de Buster was ook weer van de partij.
En na een goede 10 minuten was het weer raak, een klein rakkertje van 60 cm kwam op de kant.
Er stopte ook weer een nieuwsgierige passant op de fiets, maar die had gelukkig alleen maar positief commentaar.
Helaas heb ik weer eens problemen met de camera, het blijft een beetje klungelen met dat apparaat.
Misschien toch eens de handleiding raadplegen.
Hierna was het ongeveer een uurtje prut, en warm dat het was! De kleding die ik gisteren ook aanhad brak me nu een beetje op, het zweet liep me over de rug en het glas van mijn bril was één grote waas.
Vlug even een sweater uit, maar zelfs dat hielp niet veel.
Wat een verschil met gisteren, van dichte mist zo de zonneschijn in.
Morgen zal het wel weer slechter wezen, maar laten we maar hopen dat het mee zal vallen.
Na het uurtje met niets was het in één keer drie op een rij binnen tien minuten, 3 rakkers.
Dit waren de vissen die ik twee weken geleden had laten liggen, er zat er ook een bij die ik op de zaterdag samen met Jos niet te pakken kon krijgen. Hier moest ik wel even wat moeite voor doen.
Het was echt de laatste worp die ik wilde doen voor de overhangende struik langs en daarna zou ik weer gaan doorlopen.
En toen was het alsnog pats, boem, kledder en hangen; vis in de pan.
En een mooie 70'er was het resultaat, Jos weet vast nog wel om welk stukje dit gaat.
Daarna nog geen vier worpen en de volgende snoek duikt er op, en dit is een mooie 71'er.
Op het bruggetje hier achter op de foto heb ik vorige keren flink zitten werpen, maar helemaal niets en ook vandaag weer helemaal niets, terwijl ik toch haast zeker weet dat er wat moet zitten.
Totdat er plotsklaps een grote en flinke snoek begon te jagen.maar deze oude dame had totaal geen interesse in de Buster, en daarna ook niet in de Buldawg, de Lepto en de grote Striker. Dan is dit dus een mooie snoek voor de volgende keer met doodaas.
Hier nog even het plaatje van de 71'er.

Ik doe nog een drie stappen verder en drie worpen en het is weer pats, boem, kledder, wat een tempo. Nog even volhouden en het zijn er zo weer tien.
Dit keer weer een mooie snoek van 61 cm.

Hierna kun je het wel raden: ik kan lekker verder dromen, maar meer als dit zat er niet meer in vandaag.
Maar het was weer even lekker 3 uurtjes snoeken in de polder, ook merk je dat de dagen flink korter worden, tegen 17.00 uur is het al bijna donker.
Morgen weer een dag, misschien nog als voorafje even doodazen, maar dat zien we nog wel.

Op naar een volgend avontuur!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...