zondag 23 oktober 2011

The curse of Andy deel II

Het was vrijdagavond 21 oktober rond een of 19.00 dat Roderick een telefoontje kreeg ,van Andy .
Andy wilde wel weer een keertje vissen, hij had de zaterdag gepland maar daar was het te kort dag voor en er waren al afspraken gpland voor die dag.
De zondag kon wel bij mij maar,dan heb ik al weer mijn twijfels bij deze twee jonge knullen .
Zaterdag s,avonds moeten ze natuurlijk stappen ,en dan weet je het wel biertje hier biertje daar .
Maar de zondag stond nu vast en er werd afgesproken om een uurtje of 10.00 bij mij thuis en dan vertrekken,en zo heb ik nog wat speling als ze zich verslapen of wat dan ook
De zondag bereekt aan Roderick was de zaterdag avond nog naar Amsterdam geweest voor een feestje met neef Dennis ,en dan wordt het meestal laat 4.00 kwam hij pas thuis .
Ik stond al redelijk vroeg naast mijn bed 9.00 en dat voor de zondag ,nu Roderick wakker zien te krijgen.
Na een aantal keren naar boven brullen ,kwam er een hard geeriteerd gestommel gelijk van boven ,die is wakker .
Vrolijk was hij niet toen hij beneden aan kwam maar hij was in ieder geval uit zijn bed .
Nu wachten op nummer twee Andy.
10.00 werd 10.15 en daar was Andy ,mooi op tijd en goed gehumeurd .
Nog even wat kleine spullen bij elkaar en we kunnen gaan.
Op naar een stek waar de grote rakkers  verwacht worden voor hun winter plaats ,dit is kijken of ze er al zijn.
Meestal zitten ze daar rond september maar tot nu toe ,na een aantal keren vissen nog niet gevonden op deze stek.
Dus het is elke week een keertje kijken of ze er zitten.
Op de plek angekomen net zo als altijd vlug de hengeltje s de auto uit ,gelukkig (het ging eerst over auto,s toen over meerval enz enz )
Dus even de oren luchten ,en zo begonnen we gedrieen de vissessie .
Nadat we na anderhalf uur nog geen vis aan de vinnen waren gekomen maar weer een andere stek om de jongens hun visje te laten vangen.
Ik mocht daar de eerste eruit hengelen van rond de 45 cm , gelukkig maar want ik begon al op te scheppen dat er genoeg zat .
En na enkle worpen werd dat ook waarheid ,een kwartier twintig minuten was Andy aan de buurt en vangt een mooie 50,er .

en zoals je kunt zien hij is er blij mee ,alleen op een paar opmerkingen na dat de kant te hoog was voor hem werd de vis netjes los gelaten.
Kijk dat zijn de jonge knullen weer die tegen woodig liever een mooi geplaveid paadje hebben om te lopen,da dat echt struinen daar houden ze niet meer zo van.
de volgende aanbeet is voor Roderick maar weet deze niet te verzilveren ,te hard en verkeerd aanslaan doet de snoek in het diepe verdwijnen.
Na deze stek waar we toch dik anderhalf uur hebben gevist gaan we maar weer eens wat anders op zoeken ,ik had hier wat meer verwacht .
Volgende plek we gaan naar een polderplaatsje toe ,en blijven daar in een dorpskern steken ik zie een watertje met potentieel en moeten het hier maar proberen nieuwe stek is nieuwe kansen.
Andy doet de eerst worp en mist gelijk een rakkertje .
Gelijk hierop duikt er bij mij een over het aas niet echt van formaat maar de actie is er .
Ik zie een kolk bij een brug doe er een gooi naar ,en hebbes dat is nummer twee .
Een mooie 63,er komt op de kant .

Das weer mooi in het pannetje en we gaan door , Andy krijgt nog wat mooie aanbeten hier maar weet ze niet te verzilveren.
ook bij mij duikt er zo af  en toe een langs ,en op de terug toch  terwijl het aas al 10 centimeter boven het water bungelt duikt er nog een vol op het aas maar valt er weer af .
Even later komt er een man aan met zijn hond ,de 80,ers en 90 ers zij er uit die liggen in de kofferbak.
De man doet zijn verhaal dat alle grote vissen hier weg zijn gevangen door Polen ,Amsterdammers en Utrechtse vissers ,ze verdwijnen zo in de kofferbak van de auto.
Daar heb je het weer ,zo hou je geen snoek meer over en zo ga je denken dat ze ook verdwenen zijn op de stek die we vanochtend hebben bezocht ,want ook daar steken deze verhalen de kop op .
Het word echt tijd dat de overheid en sport visserij nederland eens een mee neem verbod gaan toepassen op alle vissoorten .
Hele snoek populatie,s worden hier door te niet gedaan .
Na dit verhaal zoeken we nog even een nieuwe stek op ,waar meestal nog wel een snoekje lag maar na de twee strenge winters ook daar enkele snoeken verdwenen zijn maar dan door de koude .
Na enkele worpen krijg ik een paar flinke bonken op de hengel maar ,helaas hij schiet er af Andy en Roderick doen er nog wat worpen.
Ik schuif een stukje door ,en nog een keer schuift er een leuke snoek over mijn assje (buster I).
Ook hier Andy en Roderick nog een paar keer ,het maakt mij dan niet uit wie hem te pakken krijgt als we hem maar vangen.
Even later vertel ik ze maar dat ze de plek beter even met rust kunnen laten en dat een van die snoeken er straks nog wel zin in zal krijgen ,Andy gelooft daar niet zo in .
Maar bij mij is het zo een Joker houd mij geen twee keer voor het lapje .
Na en kwriertje ergens anders  de boel te hebben afgevist gaan we terug,Andy weet eigenlijk niet hoe snel die daar moet zijn,en probeert dat zo onopvalend mogelijk.
Roderick heeft geen haast de fut is er uit hij heeft lood in zijn schoenen verklaart hij ,en de actie is er bij hem totaal uit .
Ik zoek ook mijn stekje op Andy vind dat ik te dicht bij hem in de buurt sta ,ik schuif maar eens stukje door want je moet ook weten waar je een snoek gelost hebt(ik weet dat precies Andy niet )
1 worp heb ik nodig en hangen vol duikt de snoek op de buster en na een korte dril mag deze jongen aan de kant 72 cm zo zie je de weer de Joker is gefopt.
   Mooi dik in het vel en op de foto in het herfst zonnetje !

Hierna doen we nog enkele worpen maar zonder resultaat Roderick is totaal uitgeblust ,en heeft er ook geen zin meer in .
Dus we gaan maar weer retour naar de auto .

Hier de twee stoere vissers ,het was een gezellig middagje  The curse of Andy is Brokken !!!
Weinig mankeerde er vandaag aan zijn  visserij ,alleen dat hij vond  dat ie het  verkeerde aas bij zich had en de kanten af en toe te hoog waren om te vissen.
Maar dat aas komt wel dat moet je met de jaren bij elkaar sprokkelen.
En dan blijft de hobby ook het leukst !!1
Op naar een volgende keer .

1 opmerking:

  1. Tja als ik die jongens zozie kunnen ze nog niet eens zelfstandig staan als je die auto weghaalt vallen ze om.

    BeantwoordenVerwijderen

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...