maandag 25 oktober 2010

Terug in nederland maandag 27 september










We zijn nog maar koud terug in Nederland, maar ik heb nog een week vakantie,

Jos is inmiddels weer aan het werk.
Ik ga deze dag maar eens de stadspolder in, vorig jaar ging ik ook de dag na terugkomst uit Ierland met de bellyboat op pad.
Ik ving in Ierland niet meer dan 4 vissen allemaal ver onder de meter en ging de dag na terugkomst vissen met de bellyboat en ving mijn meter vis en nog andere goed op maat zijnde snoeken.
Dus waarom nu ook weer niet??
Ik slaap deze dag eerst wat uit, het is nogal regenachtig, maar dat weerhoudt mij er niet van om een hengeltje uit te gooien.
Bij het water aangekomen is het de eerste paar stukken niet veel, maar dan begint het.
Het deel dat ik daar bevis kun je in zes vakken verdelen.
Ik heb vak 1, 2 en drie inmiddels afgevist zonder enige aanbeet, maar bij vak vier is het na een paar worpen raak: een mooie, dikke dame van 93 cm komt op de kant.
Op dezelfde plek nog een paar worpen en deze leveren na een paar worpen een snoek op van 82 cm .
Daarna schuif ik een vak op en ik los er een mooie dikke dame, ook zeker een goede 90'er.
Ik doe nog een worp of twee en nu klapt er een geweldenaar van 92 centimeter op de hengel. De eerste snoek was op een buster I, maar die heb ik inmiddels vervangen voor een bulldawg.
Ik schuif een stuk op naar het laatste vak en daar knallen er nog twee stuks op de hengel, echt achter elkaar. Het zijn snoeken van 75 en 65 cm.
Tussen het vangen van de eerste snoek en de laatste zat denk ik hooguit 25 minuten.
Dit gebeurt allemaal in een rap tempo, ik ben tevreden en ga lekker naar huis.
Zo zie je maar weer; voor de echte vangsten hoef je niet echt over de grens, maar misschien wel voor meer avontuur !!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...