dinsdag 26 oktober 2010

Even proberen !




































Na lang nadenken, ga ik er toch even op uit vandaag .

Al is het niet echt snoekweer, weinig wind en een beetje troosteloos weer.

Maar wie niet waagt die niet wint is het devies.

Ik ga richting de stad, en het wordt een van de buitenwijken van Utrecht. Het is maar 15 minuten rijden, dus ik ben snel op de plek waar het hengeltje wordt uitgegooid.

Na een goed uurtje vissen heb ik alleen een volger gehad, dus erg veel actie is er niet.

Ik loop een heel stuk verder, maar nog niets. Er zijn ook veel te veel watervogels die de boel verontrusten; eenden, meerkoeten, meeuwen, enzovoorts.

Je kunt de waterkant ook niet rustig benaderen of er vliegen er weer een stel op met veel kabaal.

Na anderhalf uur kom ik bij een duiker aan en doe daar een tiental worpen. Bij het indraaien van de laatste worp, waarbij ik eigenlijk al half wegloop, klapt er toch nog een mooi snoekje op.

En even later ligt er 75 cm vis op de kant.

Vlug even een foto, want hij heeft nogal veel haast om het water weer in te gaan.

Ik loop naar de volgende duiker en doe daar ook weer een tiental worpen, maar dat levert niets op.

Ik pak de andere kant van de duiker en doe daar zes worpen en nog een strak langs de duiker. Ook hier duikt er weer een op de Buster en al snel ligt een snoek van 77 cm op de kant. Even een foto en hij kan het water weer in.

Ik struin nog een leuk uitziend stukje af, maar dit geeft geen resultaat.

Nu kom ik bij een soort sluisje en gooi enkele keren, maar zonder resultaat.

Ik ga nu de andere zijde proberen en bij de eerste worp duikt er al een over de Buster I.

Worp nummer twee en nu duikt
hij
wel
vol
op de Buster I. Een snoek van 73 cm ligt op de kant en na een foto mag ook hij het water weer in.

Hierna loop ik maar weer richting de auto, doe her en der nog een worp en pak nog een 55'er mee.

Daarna niets meer en ik ga weer richting huis.

Toch ondanks dit halve zachte weer ,zijn het weer 3 leuke uurtjes vissen geweest.
















































Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...