maandag 25 oktober 2010

Donderdag 23 september gevaarlijk weer !!!!



binnen bij Goosers


De kathedraal


Het is hier lekker eten bij  Goosers..

Gisterenavond nog even de weerberichten bekeken, ze geven windkracht 6 ~7 op.
Opstaan, goed ontbijten en bepakt en gezakt weer naar de boot.
Wat zal het worden? We gaan weer beginnen met slepen we varen het meer op, maar de wind is zo bar slecht dat we de rivier maar op gaan.
Veiligheid voor alles!!
Maar na een goed uurtje varen heb ik het daar wel gezien, geen aanbeet, niets. Jos vindt alles best, dat is zo'n visser die met een bamboehengel en een goed boek erbij al tevreden is.
Eigenlijk is dat de beste instelling voor het vangen van vis en genieten van de natuur.
Maar ik moet en zal het grote water opgaan, ik trek mijn reddingsvest aan en geef Jos het advies dat ook maar te doen!
We gaan het grote water op. Het is met deze zeer krachtige wind moeilijk om met ons nietige bootje de golven te doorsnijden. Soms lijken de golven wel huizenhoog.
Schuin tegen de golven in varend proberen we om een breed deel van het meer over te steken om een beetje in de luwte van de oever te komen.
Maar daar hebben we grote moeite mee dat snel oversteken gaat bijna niet werken ,de boot bonkt zo hard over de golven hij lijkt wel om te slaan,en dat gaat zeker gebeuren als ik hem dwars op de wind zou gooien om zo de oever te bereiken.
Dus dan maar midden schuin over het meer. Terug gaan is geen optie meer en vragen om problemen.
Jos begint het moeilijk te krijgen, ik zie het aan zijn gezicht. 'Hij Die Niet Zeeziek Wordt!!!!
Hij eet bijna zijn Engelse ontbijt voor de tweede keer op en zijn nieren zitten voor zijn ogen, zo hard slaan de golven onder de boot door. Hij zit voorin de boot en schiet geregeld uit zijn stoel om daarna weer met kracht terug te ploffen. Zelf zit ik achterin de boot en heb hier veel minder last van de golfslag.
Het enige wat ik kan doen is proberen om de hoogste golven te ontwijken en hem zo iets te ontzien.
Ik ben niet gauw voor een koe te vangen (een van mijn beroemde spreekwoorden uit Zeist), maar heb nu toch ook een angstig gevoel.
Wie vindt ons straks op zo'n groot meer als het fout afloopt en we ronddobberen in onze reddingsvesten?
Maar het geluk is met ons, we bereiken de oever en komen in de luwte. Nu kunnen we verder met ons plan om te gaan slepen. Na alle wijze aanwijzingen die Herman ons heeft gegeven, moet dat gaan werken.
Ik krijg die dag wel een enkele aanbeet, maar het blijft onzeker of dat echt zo was, het kan ook vuil of een rotsblok of zoiets zijn geweest. Weer wordt er niets gevangen.
We gaan weer richting haven en slepen daar maar weer een stuk.
En of de duvel er mee speelt potvvvvvvvvvvvvrrrrrrrrrrrrrrrr weer die rondvaartboot!!!!!!!!!!!
Voordat we bij het binnenvaren van de haven de brug onderdoor varen, moet Jos nog even roepen dat er een boot aankomt. Ik vlieg zowat van schrik van mijn stoel en had zomaar in het water kunnen vallen.
Die had ik nog te goed van hem, een paar uur daarvoor zat hij lekker slapend in zijn stoel; ik riep keihard "Beet!!". Hij vloog bijna met hengel en al overboord en hield de rest van de week volgens mij last van hartkloppingen.
We gaan naar huis en vullen in de supermarkt onze voorraden weer wat aan. Ons avondeten nuttigen we in een pub/restaurant. Lekker smikkelen en smullen.
We hebben Herman nog gevraagd of we met een tank benzine naar Holy Island kunnen varen, volgens Ferdinand kon dat niet. Herman meent dat dat makkelijk gaat, mits je er slepend naar toe vaart.
Dat staat dus op de planning voor de volgende dag.
Na het eten gaan we nog even naar de pub Goozers, even een pintje pakken. Nou ja, Jos drinkt natuurlijk een stevig Iers biertje, want dat is een echte kerel en ik kom niet verder dan een cola!!!
Als we weer naar buiten stappen geeft de kokkin toevallig net de katten buiten wat te eten, maar tot mijn verbazing zijn het niet alleen katten. Er loopt ook een zwerfvos bij die daar elke avond op hetzelfde tijdstip wat te eten krijgt, dit soort dingen zie je niet vaak.
Nu gaan we nog even naar de Anchor Inn pub, even luisteren naar traditionele Ierse volksmuziek .
Ik besluit nu maar eens een whiskey te nemen, één maar hoor!!
Deze valt me mogelijk niet goed, bij het naar buiten gaan lig ik zowat plat op de straat, afstapje vergeten!!
Nu slapen en naar dag 5 !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...