zondag 8 augustus 2021

Buizerd, de grote roofvogel.

Over Vogels.


Vandaag wat een verrassing!

De eerste Buizerd van dicht bij.

Dit ging echt in vogelvlucht, of auto vlucht/rit.

Net na de wandeling door landgoed Oostbroek.

Net tussen de buien door, onderweg naar huis.

In een oog hoek zie ik tijdens het terug rijden via Bunnik een buizerd naar de grond duiken.

Hij blijft mooi zitten, Marijke, snapt er niks van.

Vol op de rem, ze duikt bijna door het auto raam, en ik roep vlug, vlug camera

Verschrikt kijkt ze me aan, snel komt de camera in mijn handen.

En nog weet ze niet wat er gebeurd, snel, snel raam open wat dan?

Ik roep een Buizerd, snel scherpstellen en pats raak.

Een tweede kans krijg ik niet, en weg.

Mooi genoeg één goede foto klaar meer hoeft niet.

Ook de Buizerd een vink op de lijst.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...