zaterdag 28 december 2013

Goede tijden slechte tijden!!

Het lijkt wel een soap de laatste tijd!
En dan een Soap waar van je de naam eigenlijk niet wilt noemen, echt zo'n heel vervelende die elke dag weer voorbij komt.
Wat moeten we er mee aan elke dag worden alle registers open getrokken om een nieuwe aflevering goed in elkaar te zetten!
Dit doen we om geen slechte Soap te produceren zó één als de titel zegt.
Maar het begint er al goed op te lijken.
Alles maar dan ook alles wordt er aan gedaan om een enkel snoek, rakkert, rekel, dikke dame, Big mamma in de pan te krijgen. Nee het is Vette ellende de laatste tijd.
Al hele verhaal lijnen had ik al geschreven om elke aflevering goed voor de dag te komen.
Maar geen goede acteurs is ook geen goede aflevering, en dan wordt een Soap echt niets, je kunt van een drol echt niets lekkers maken. Dan ook nog de gezondheid die op het moment niet alles is Kolieken die de boel verzieken.
Er zit in de tussen tijd alweer en Dood aas sessie op, die mislukt is niets heeft opgeleverd.
Er is nog wel iets aan vis gevangen hoor dat is de plus punt, vorige week nog 1 van 67 cm .

Ook Rogier loste deze middag nog een rakkertje.
Het zijn van die momenten dat je al blij bent met 1 snoek.
Ze liggen vast op het moment, werpen totdat je een ons weegt op een plek, zo langzaam vissen dit seizoen heb ik nog nooit gedaan meestal is het werpen en lopen te gelijk maar nu elke stronk grasspriet die ik zie wordt belaagd met tientallen worpen, om maar een reactie van een snoek los te peuteren. En heb je een reactie los gepeuterd dan is het of een losschieter of een volger die zich daarna nooit meer laat zien. Het ligt aan het weer op dit moment ik ben er zeker van, het weer wisselt te veel van hoge naar lage druk en anders om te veel regen in één keer, water wat troebel is.
Het water wat  troebel is dat maakt in kleine sloten niet echt uit, die zien je aasje echt wel voorbij komen maar op breder water ga je er mee de mist in met je aasjes!
Dan afgelopen week zo beroerd als ik me voelde toch nog even langs het water, even de frisse wind door mijn laatste haren! Die middag even een goed uurtje en toen waren ze wel een klein beetje los, maar dan ook los van de haak totaal drie stuks. Wat een rot aflevering was dat weer.
Dan komen we al snel weer  op de vrijdag gisteren dus 27 december, ook weer een dagje dat ik niet echt fit was maar toch even naar buiten een paar uurtjes voor ik naar de huisarts moest even ter controle, dit na de zware kerstdagen. Maar het was goed medicijnen  die af en toe verkeerd vallen en daar moeten we het mee doen.
Dus na eerst even gewerkt te hebben konden we van start eerst dus een anderhalf uur voor het artsen bezoek daarna nog maar even, laten we zeggen dat het de middag een beetje breekt.
Rogier wist op het eerste deel een mooie rakkert te strikken van 71 cm.
Alleen de onthaak foto heb ik, na het meten was de rakkert ons te vlug af.

Daarna had ik een volger hoe groot is mij een raadsel, het was in ieder geval ook weer eens echt prut weer maar we hebben een nieuwe regen jas en deze is tot nu toe waterdicht en dat is bet belangrijkste.
Dan even de korte break bij de huisarts waar ik in de wachtkamer nog geen 5 minuten zat en in slaap viel.
Ook dat kan gebeuren!
Daarna weer vrolijk veder vissen ook weer in de volle regen daar komen we op een stuk waar ik elk jaar wel een keer of twee kom en er ook nog nooit al jaren lang geen snoek heb gevangen.
Maar op dit moment zij daar volop bouw en andere werkzaamheden bezig zijn.
Daar op dit stuk wilde ik eerst eigenlijk geen worp doe te troebel en ook vlak tegen de bouwplaats aan.
Maar toen kwam eindelijk een goed idee voor een goede aflevering, bouwen op een stuk kan ook de snoek in een hoek drijven, en misschien dit keer wel eens in de goede hoek je weet maar nooit.
Rogier had al een worp geplaatst en dit mooi langs wat mooie begroeïng over het water en ik plaats een mooie worp over de lengte richting.
Dit leek mijn aasje vast zetten op een stronk of iets dergelijks maar stronken happen niet nog een keer toe, hoe verwonderd dat ik hier over was!
Hier op dit stuk snoek, dus toch goed gegokt na toch een aardige dril kwam er eindelijk eens weer een mooie rakkert in de pan 84 cm.


Achter ons flitst alles in een sneltrein vaart voort maar deze rakkert zit in ieder geval weer eens in de pan.
Daarna maar eens naar de overkant daar was het een knopen en pruiken bende voor Rogier en mij, en besloten nog een stukje te gaan stropen we hebben er schijt aan, het is dan al donker en wie kan ons dan zien!
Maar dat levert niets op alleen kom ik er achter dat mijn BBZ een scheur in de kop heeft dus die moeten we maar weer een plakken.
Zaterdag 28 december, weer een ochtend van ziek zwak en misselijk maar, na even te hebben afgewacht toch even een paar uurtjes vissen.
Dit keer maar weer eens ergens waar ik liever niet meer ga, maar je weet het nooit!
Ook hier, is het de laatste jaren geen vetpot maar het is momenteel overal zoeken naar een visje in de pan.
En je moet toch alles uit de kast halen voor weer een aflevering voor een goede Soap!
De eerste minuten willen we toch niets vangen want een goed begin is meestal een slecht afloop van de rest van een episode dus we gooien het aas gewoon op stukken waar niets zit.
Na een goed 15 minuten vissen wordt het tijd om eens vat te gaan vangen en komen de overhangende takken en boom wortels aan de buurt daar waar zeker iets moet zitten, en het zit er ook eindelijk actie een redelijk formaat snoek slokt de Buster vol in de muil en denkt gelijk gatverdarie wat een stuk plastic heb ik nu weer in de muil en spuugt het gelijk weer uit.
Dan nog weer wat worpen maar niets, dan weer een kolk op een andere plek maar verder niets dan weer weg springend aas er zit er meer dan één.
Ik kijk en op mijn horloge, er moeten nog boodschappen gedaan worden, ik zet nog maar even door.
Dan nog maar weer een worp op de plek van de losser!
En klabam of bammes hoe je het ook noemen wilt het is vis in de pan een mooie rakkert van 74 cm komt in de pan.
 We zijn weer blij het rot gevoel van ziek zwak en misselijk zet zich om in een honger gevoel, ik ga een hapje eten.
Daarna neem ik nog een stuk water van vroeger mee, maar dit is totaal troebel en dik.
Maar mis daar toch nog een kleine rakkert, even later komen er nog twee struinende snoekvissers langs.
Die hebben er voor vandaag en de laatste tijd geen goed woord voor over slechte vangsten toeristen die de vis de kop in slaan en de auto in gooien dus resultaat weer een verziekte stek, dit wat ik al langer had vermoed hier.
Ik wijs ze nog een stuk aan, waar eventueel wat kan zitten, achter hun aan rijden gaan ze naar een ander stuk dus pak ik het aangewezen deel maar.
Daar los ik nog een leuke rakker en nog een kleine peuter!
Dan is het echt tijd om naar huis te rijden, het is alweer twee uur later dan de bedoeling.

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!!!

1 opmerking:

  1. je hebt vast de snoek ziekte als je maar wel beter bent met oude jaarsavond want dan komen we met ons allen.En we verwachten natuurlijk wel dat de catetring op orde is !

    BeantwoordenVerwijderen

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...