zaterdag 4 januari 2014

Vuile hebberd!

Na toch wel een knappe tijd me ziek zwak en misselijk te hebben gevoeld, gaat het op dit moment, even afkloppen redelijk.
De galblaas ontsteking is weg maar dat neemt niet weg dat de galblaas als nog verwijderd moet worden.
Maar dat de ontsteking weg is geeft al weer een beter gevoel, al zit de vermoeidheid van de slapeloze nachten er nog volledig in.
Na dat ik gisteren een halve dag had gewerkt kon er weer fris en fruitig gevist worden nou ja fris, half dan. Het kost de laatste tijd moeite om mij er toe te zetten ik moet er twee keer over na denken.
Kort voordat ik van het werk zou weg rijden Mike The Pike maar weer eens gebeld, want zelf bellen doet hij niet en als je hem niet belt is hij nog verwonderd ook, maar we nemen het maar zoals hij niet het is. Hij had wel zin in een middagje struinen. Voordat ik hem ging ophalen eerst nog even wat te eten gehaald dit in de vorm van een Turkse pizza met vlees, ik moest even vieren dat de galblaas ontsteking weg was, en nu het nog kan voor de operatie deze nog zonder probleem genuttigd kan worden. Na de operatie wordt het uitkijken wat er gegeten gaat worden en gaan we voor een gezonder hapje in plaats van bijvoorbeeld twee Turkse pizza's wordt het er dan nog één.
Daarna Mike opgepikt en naar een water waar we jaren niet meer kwamen omdat het naar ons zeggen niets meer was. Maar hier pas toch wel een paar leuke vissen hadden gevangen, ik ten minste.
We waren kort bezig en ik had al de eerste losser misser of hoe je het noemen wilt.
Ik stond er vol verbazing naar te kijken Mike had er een schrik reactie van gekregen.
Er zit dus op meerdere plaatsen snoek en dat geeft hoop voor deze plaats in hartje Nederland.
Veel is er over deze groei kern geschreven in alle visbladen komt er wel iets over voorbij, maar onze ervaring was er anders mee. Maar misschien net op de niet goede visdagen geweest en dan wordt je er al gauw negatief over
Koud waren we dus bezig en er kwam ook al een visser aan met de wildste verhalen, hij zou ons wel een stukje gidsen hij wist een paar goede stukken en waar wij op het moment stonden was het slecht.
De wildste verhalen waren wissen van dik over de meter dikke snoeken van 90, 80 en 70 cm komen in de verhalen voorbij.
Nou we kregen er zin in, de visser viste snel voor zijn doen vertelde hij maar ik kon er niets van merken een worpje hier en daar langs een pol en de rest niets, dit gaf mij al gauw de indruk van een verse beginner, echt verschil tussen reel en molen ging hem ook te ver maar hij had dit spul in bestelling de reel dan tenminste! Even later doemde visser nummer twee op ook deze kende hij, ik ook wel eens tegen gekomen in een hengelsport zaak.
Deze zag er al professioneel uit, een mooie splitcane spinhengel lieslaarzen schepnet op de rug mooie spinner aan de lijn hoed op. Hij zou niet misstaan in een film zoals A Passion For Angling!
Of andere natuur films!
We liepen wat op met onze gids en visser nummer drie doemde op, ik kreeg er de kriebels van wat een drukte op een paar vierkante vismeter water!
Deze visser was struinend aan het dood aas vissen volledig in vis kleding deze leek er ook wel een beetje verstand van te hebben( hier komen we later op terug.
Mike en ik hadden zoiets van hoe raken we onze gids in onze krappe vistijd kwijt. Niet dat de man onaardig is maar we kunnen zelf de stekken wel ontdekken.
Mike en ik gingen in onze eigen tempo door vissen en de gids was al snel verdwenen.
Nadat dit was gebeurd kon ik al snel de eerste rakkert op de kant werken 67 cm deze die pas na de vierde keer echt fel toe hapte.
Mike die druk harkend bezig was aan de overkant moest ik maar eens een bezoek brengen.
Hier is wat loos als hij bijna als een standbeeld op een plek staat is er iets loos.
En het klopt hij had al een snoek gelost een dikkerd naar zijn zeggen, had ook nog twee nu al paaiende snoeken gezien( zou kunnen maar ze liggen in de winter sowieso bij elkaar en zeker op zo'n stukje waar hij bezig was.
Ik vraag nog waarom niet even dor geven dat er wat ligt, maar Mike is de laatste tijd een Vuile hebberd en houdt het liefst alles voor zich zelf.
Even later komen er nog weer twee visser aan in de auto dit keer twee bekende waarvan er één bij was waar ik even niet mee door een deur kon maar dat is voor mij verleden tijd en de handen werden van beide kanten vriendelijk geschud. Zij hadden in ieder  geval al een snoek van 93 cm op de kant gekregen foto heb ik gezien op het forum dus het verhaal klopt als een bus ik weet ook waar dus goed voor een bezoek de volgende keer misschien. Na vertrek  van de twee vissers gaat Mike weer stug door op de plaats waar hij bijna elk polletje heeft glad geharkt door te gaan ik doe er ook maar een paar worpen. Even later pakt Mike hier als nog een mooie snoek van 74 cm.
Hierna besluiten we even een plaspauze te nemen en gaan richting de woonwijken stug is het hier!
Ik los daar nog een keer een snoek of twee ook Mike verspeelt hier en dikke rakkert.
Dan gaat Mike links om ik rechts het duurt lang voordat ik iets van Mike hoor we komen intussen ook nog weer een andere visser tegen die zegt een meter snoek te hebben verspeeld.
Mik belt na een kleine 45 minuten waar ik ben en deel hem mee al weer in de buurt van de auto te zijn maar geen vis meer te hebben gezien en Mike verklaart het zelfde.
De dood aas visser had intussen een snoek van 93 cm gevangen dus er zit voldoende spul voor nog eens een keer een bezoek.
De regen begint ondertussen te vallen en ook denk ik bezoek te krijgen van politie maar blijken achteraf mij niet te moeten hebben en bellen ergens bij een huis aan.
Ik heb mijn vis vergunning van de AUHV nog niet binnen wat is daar nu weer fout gegaan.
Nog weer later regent het wel heel hard en ook hagel stenen zijn nu van de partij donder en bliksem komt ook kijken.
We gaan de auto in en gaan naar een andere stek, deze waar we pas zijn geweest.
Mike is het er niet geheel mee eens, en begint van alweer op die stek, ik vertel hem dat ik daar nog niet alle vis heb gevangen en het zeker een goede stek is om nog een keer te bezoeken dit omdat er echt meer zit al we vorige keer zijn tegen gekomen.
En dat we misschien dezelfde erbij vangen dat is dan maar zo.
Even later komt hij met het verhaal dat hij tijdens het vissen in de woonwijken nog twee snoeken heeft gevangen."WAT EEN VUILE GLUIPERIGE HEBBRT"  ja komt hij even later dat ik ook zo ben tjonge, jonge jonge.
Dan nog weer klagen dat we naar een zelfde stek gaan, ik besluit een ander stuk te nemen, en dit vind hij achteraf alweer niets. De vissen die hij heeft gevangen op deze gluiperige manier komen niet op mijn Blog ondanks dat het mooie vissen zijn. En flikt hij dit de volgende keer weer mag hij echt niet meer mee! Klaar . uit. Dit weekend gaat hij waarschijnlijk mee maar dan moet hij wel een beetje manieren leren we vissen met zij tweeën samen uit is samen thuis en niet anders.
En leren niet meer over mijn lijn te gooien anders brand ik zijn lijn met mijn sigaret door.
Even later gaan we toch naar de mijn bedoelde stek toe daar ga ik eens als een speer naar het water ik weet dat er wat ligt doe een worp en Mike er strak één naast. Ik dan maar aan de andere kant en we hebben gelijktijdig beet Mike pakt hier een mooie 74 er ik achteraf 1 van 76 die van mij glijdt na het op de kant zijn geweest weer eens in het water dit was een mooie dubbel hook up alleen niet op de foto.
Wel die van Mike, voor deze keer dan maar wel op de foto.
Zeker een mooie snoek en Mie mar over deze stek dat het een grapje was om er niet naar toe te gaan.
We lopen nog wat door regen hagel bliksem of niet.
Ik los weer eens een snoek, we gaan weer terug ik laat nog zien waar ik de snoek weer het water in liet glijden en doe een worp waar ongeveer Mike ook en wipt deze er nog een keer uit exact dezelfde plek.
En wat blijkt wat ik Mike eerder vertelde net een slagje groter 76 cm.
Hierna duiken we de auto maar in het weer is noodweer geworden en we zijn ook net de auto in het is donker en gaan naar huis op naar zondag.

Op naar een nieuw avontuur en A JE TO!

Hier nog wat foto's van vorige vangsten ook die twee van Mike de Vuile Hebberd er nog bij.









De volgende keer kan Mike lopend naar huis!

De teller staat op 142 stuks!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...