zondag 16 december 2012

Wel even zoeken!!

Het was weer even nodig om een paar uurtjes te gaan snoeken, ik loop zo ver achter met de vangsten van vorig seizoen dat er wel een paar snoekjes bij mogen.
Had ik vorig seizoen nog aardig wat dagen dat ik er 7 of 8 stuks uit kon hengelen, zo moet ik het de laatste maanden steeds met 2 tot 4 vissen doen en dat terwijl er toch de nodige kilometers struinen voor worden afgelegd. Maar je kunt ook niet alles hebben elke keer, vissen blijft tenslotte vissen, ondanks de tegen vallende resultaten ben ik toch blij met elke snoek die er in de pan komt.
Vandaag moest ik zo nodig ook weer een Buster in de boom parkeren, en dan maar even kijken of ik hem er met de kunstaas redder weer uit kon pulken. Dit had ik beter niet kunnen doen eerst moest ik het touw geheel uit de knoop halen, en nadat ik dat had gedaan kon het redden van de Buster volgen.
Maar na een worp of tien met de redder bleef ook deze lekker in de boom vast zitten, en na veel rukken aan het touw moest deze natuurlijk weer eens breken, en plons weg kunstaas redder, die zelf niet meer gered kon worden. Dan kun je nog wel een paar keer roepen"' Duizend Bommen En Granaten" maar of dat dan helpt denk ik ook niet had ik maar niet zo stom moeten zijn.
Na zeker anderhalf uur een woonwijk onveilig te hebben gemaakt verliet ik deze maar er was totaal geen snoek te vinden terug bij de auto kom ik nog twee vissers van het roofvisforum tegen die wel een paar snoekjes in de pan hadden gekregen.
Dit allemaal op de stekken die ik al had gehad, conclusie dat ik daar toch niet echt mijn best had gedaan. De jongens zaten trouwens met blinkkers te vissen, misschien moet ik dit ook maar weer eens gaan doen, die snoeken daar zullen de Buster zo onderhand  wel een beetje kennen.
Ik ging dus maar naar de stek van afgelopen Vrijdag kijken of ik de vissen die ik daar had gelost er nog uit kon krijgen. Hier was het na 15 minuten al vis in de pan de eerst 67 cm op de Buster.
Na een goed 10 minuten verder kwam nummer twee in de pan en dat doet goed vooral als je al enkele uurtjes bezig bent52 cm.
Hierna was het weer afgelopen en de tijd begon te dringen het begon al aardig donker te worden .
Even later komen er nog twee jongens bij mij staan, en vragen of ik soms Ed Stoop van vis tv ben.
Ik moest toch even vertelen dat ik dat niet was. Maar de jongens vonden wel dat ik beter kon vissen, en dit terwijl ik in het bijzijn van hun totaal geen vis heb gevangen, kun je zien dat ik toch wel een aardig potje kan vissen! Na nog een tijdje te zijn door gegaan was het al weer donker toen ik bij de auto aan kwam, volkomen uitgeblust was ik blij dat ik weer in de auto zat.
Het was vandaag toch wel even zoeken om een visje in de pan te krijgen!
Zo zie je maar weer snoeken is zoeken je krijgt ze niet zomaar in de pan.

De maaltijd van vandaag wordt gewoon macaroni.
Benodigheden :
Een pondje rundergehakt,  400 gram Italiaanse groente.
Beetje Sambal Manis, scheutje ketjap.
Twee teentjes knoflook uitgeperst.
250 gram spekreepjes
500 gram macaroni, en een pakje  macaroni mix.
Zet een grote pan met water op het vuur breng dit aan de kook.
In tussen heb je het gehakt rul gebakken in olijf olie, of een beetje boter.
Doe dan de macaroni mix met 150 dl water bij het gehakt een goede theelepel Sambal manis erbij ketjap er door, ook nog wat knoflook.
Dan de macaroni in het water en weer aan de kook brengen.
Dan de Italiaanse groente bij het gehakt mengsel op hoog vuur even goed door elkaar scheppen.
Na vijf minuten de macaroni afgieten en met kooud water even afspoelen. dan het gehakt met groente door de macaroni scheppen en klaar, eventueel serveren met geraspte kaas.
Smakelijk eten!!
Een snelle en makkelijke maaltijd voor na het vissen.



Op naar een volgend avontuur!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...