zondag 23 december 2012

De Buster !!!!!!!!!!!!!!

We gaan eens een kunstaasje onder de loep nemen, en dat wordt natuurlijk de Buster I ondanks dat ik hem altijd aan de speld heb hangen weet idereen natuurlijk dat ik er graag mee vis.
Maar wat weegt een Buster en hoe zwemt hij dat is bij velen nog een onbekend iets.
Ze zijn er in verschillende kleuren en dat zijn er nogal wat voor een ieder wat wils dus keuze genoeg.
Het is wel zo dat ze behoorlijk aan de prijs zijn en het is vaak afwachten dat er eens een koopje in de winkel ligt. Kwetsbaar zijn ze eigenlijk ook wel 2x goed tegen een brug gooien geeft vaak al lekkage in de boddy maar, dan werkt hij nog wel hij gaat dan wel een stuk dieper zwemmen en je moet iets meer je best doen om hem goed binnen te vissen.
We beginnen maar eens met de specificaties van de Buster I:
Lengte Buster is: 150 mm .Gewicht :75 gram.
De te bereiken zwem diepte: van 0,5 tot 4 meter diep.
Dan is er ook nog de Buster Shallow Runner deze is ligter van gewicht 64,5 gram. De zwem diepte is beperkt deze gaat tot 1 meter diep dus in ondiepe polderslootjes is dit een heel goed aasje.
En wees niet bang dat kleine snoek hem niet willen vaak vang je nog snoek die net iets groter is als de Buster zelf.. Ik vis er zelf graag mee, het is een topvanger. Wisselen doe ik hem bijna nooit tenzij ik er één verspeel dan komt er gewoon een ander kleurtje aan de spelt! Dus echt een topper voor een hele dag vissen en ook geen verspilling van tijd om je aasje te wisselen.
Hier dan de de zwem eigenshappen van de Buster Jerk!
Hierbij ook nog de melding dat dit aasje is voorzien van een paar stalen kogels wat onderwater ook duidelijk te horen is en de snoek net nog iets meer triggert om dit aasje te pakken. Ik weet er zijn zat aajes die net zo goed zijn maar toch het is voor mij een perfect aasje. En zeg nou zelf als je er nu zelf één op je bord zou hebben met uitjes erbij zou je een Buster toch zelf bijna nog op eten ook!
Het is toch eigenlijk helemaal niet gek dat een snoek er zo gek van is! Zelfs volwassen mensen en kleine kinderen die ik aan de waterkant tegen kom denken dat het echt vis is!
Ik zou zo zeggen probeer ze zelf maar eens uit!

Wat ik binen kort nog eens uit ga vogelen of ik hem wat dieper in het water kan krijgen vanuit de bellyboat, en dan met een stukje lood extra op de onderlijn. Of dit gaat lukken komt zeker nog wel een keer te lezen op dit blog!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...