vrijdag 27 augustus 2021

De eerste weer.

Over vissen.




Afgelopen woensdag maar weer eens oppad gegaan om te vissen.

Ik plak er gelijk een wandeling aan, je ziet zo nog eens wat ook.

Weer terug naar de stek van vorige week.

Nu lees ik veel over fluitekruid, en dat er zeer mooie dobbers van worden gemaakt.

Niet allen dat fluitjes kun je er ook van maken, vandaar fluitekruid en fluitje van een cent denk ik.

Dobbers maken ligt stil bij mij, maar zo tijdens het werpen woensdag zag ik aardig wat van dat kruid staan.

En dacht nou, op de weg terug snijd ik een flinke voorraad af.

Nu verzwakte ik mij enkel flink, gelukkig achteraf wat pijnlijk.

Daar door heel dat kruid vergeten dus.

Wel gewoon door vissen natuurlijk.

Dat nieuwe stuk is toch aardig taai, of iemand is me steeds voor.

Er lag een dode snoek dus ik ben niet de enige die er vist, waar nog wel tegenwoordig!

Wel vlot had ik er een redelijke baars, maar koos al vlot weer voor het ruime sop.

Ik gebruikte woensdag spinners met een grotere dreg, dat werkt met baarsvissen minder.

Na een uurtje eindelijk dan de eerste snoek van het seizoen, en dit nieuwe water.



Het is op zich een zeer mooie stek, maar tot nu toe vind ik daar de vangsten behoorlijk tegenvallen.

Het is ook nog niet echt tijd voor snoek, maar ik had wel wat meer actie verwacht.

Zeker van de kleinere snoekje verwacht je wat aanbeten.





Na ruim een half uur verder, toch nog 2 baarsjes eruit.

Wat wel zo is hier de baarzen zijn van een redelijk formaat.

Denk dat hier nog wel een grote jonge of dame uit kan komen.

De vistocht wending komt weer teneinde, er zit weer ruim 2 kilometer struinen en werpen op.

En ik moet ook weer terug strompelen die enkel is behoorlijk pijnlijk.

Tijd voor de lunch, hapje drankje, de creel is goed gevuld.




Vanavond ook nog even wandelen als het lukt met die voet.

Op naar een volgend avontuur en A JE TO. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...