zondag 20 januari 2019

De winter gaat invallen!

Weer een koude dag vandaag, vannacht raasde de noordoosten wind aardig rond het huis.
Ik dacht gisteren nog misschien kan ik er nog even op uit even een hengeltje werpen.
Maar nee hoor koud, koud en nog eens koud dus eigenlijk gewoon te koud voor mij om te vissen.
Wat een ander doet moet hij zelf maar weten!!
Kyra de poes heeft zich al helemaal verscholen in haar toren, geheel beschermd tegen alle weersinvloeden dus klaar voor de winter, hooguit af en toe er uit om te eten en de kattenbak te bevuilen!
Ik zelf weet niet of ik er klaar voor ben, zo binnen valt het allemaal wel mee, eenmaal buiten wil je ook weer snel naar binnen.
Misschien tijd om alle hengels en molens die toch al weinig gebruikt waren onbruikbaar te maken , en te ontmantelen totdat het weer beter vooruitzichten laat tonen.
Klink allemaal net of dat, ik wacht op beter weer en dat klopt ook helemaal.

Pfffffft, dit heb ik 20 -11-2019 geschreven.
We zijn al weer 2 maanden verder, en nu vriest het nog harder.
Vanaf die tijd ook niet één keer met de hengel oppad geweest geloof ik zo uit mijn hoofd te zeggen.
Het ijs ligt al weer dik op het water, ik blijf liever binnen dat weet ik wel.
Nu jeukt het best om weer een hengeltje uit te gooien.
Maar met deze temperatuur brrrrr, nee ik houd wel even een winterslaap.
Kyra de poes heeft haar slaap plaats, verplaatst van toren naar plekje boven op onze slaapkamer, en van daaruit weer naar beneden op de stoel met schapenvacht!
Ze gaat ook liever zo weinig mogelijk naar buiten net als de baas.
Pffffffft het wordt echt tijd om te vissen!
Maar ja de vorst, doe een visser binnen houden.
Het komt allemaal wel weer , ben in iedergeval weer conditie aan het kweken in de sportschool voor komend seizoen, de trage kilo'sweg werken zodat er weer een frisse start kan worden gemaakt straks, tijd voor verandering.


Voor nu weer op naar een volgend avontuur en A JE TO!





2 opmerkingen:

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...