zondag 30 september 2018

Met de vlok op de ruisvoorn!

Ja eindelijk ik ga weer eens op ruisvoorn.
Maar voor mij dan nieuwe style!
Vorige week nog een enkele keer met de vliegen lat geweest, alleen schoot dat niet veel op, nul vangsten.
Het kan zo gebeuren.
Maar wat ik zei met nieuwe style voor mij, op ruisvoorn.
Ik had een mooi vlokhengeltje van Cor Spinhoven op het oog.
Deze stond op marktplaats, alleen het was geen originele vlokhengel.
Een omgebouwd vliegenhengeltje, ik hou niet zo van omgebouwd!
En zeker niet dat het misschien door een kennis van een kennis is gedaan, of een ander die eens een keer wat oogjes op een hengel zet.
Maar het is nu eenmaal een hengeltje van Cor, dus contact opgenomen met de verkoper via bericht.
Deze kon niet goed vertelen wie de hengel had omgebouwd, zo ging mijn zoektocht verder naar de ombouwer van de hengel.
Dus de foto's maar gekopieerd, en naar Cor Spinhoven toegestuurd via Messenger.
Die kon ze niet goed beoordelen, er moesten foto's bij.
Dus weer contact met de verkoper, en hup ook deze foto's doorgestuurd naar Cor.
Nu kon hij mij vertelen dat, hij de hengel had omgebouwd, en wel heel lang geleden.
De hengel blijkt geschikt te zijn voor het vlokvissen, dus dat valt gelukkig mee.
Nu de prijs nog, vraagprijs 175,00 euro!
Ik wil toch iets van de prijs afsnoepen, maar dat lukt niet, de verkoper reageert totaal niet.
Dus ik ga over op een ander account, en probeer het maar zo.
Maar nu ook weinig reactie, dus maar weer bieden en naar de 200 euro.
Nu wordt de verkoper wakker, dit is wat hij er voor wil en niet minder.
Dus ophalen maar, na de hengel gecontroleerd te hebben  de prijs maar betaald.
De hengel ziet er echt keurig uit.
Vlokdobbertjes had ik al eens gekocht, maar nog een paar erbij, O ja bijna vergeten ik moet nog even een nieuwe lijn op de reserve spoel laten spoelen we gaan voor 14/00 merk ben ik kwijt.
En gelijk nog wat lijn op spoelen voor wat andere molens.
Maar wat een bedrag weer, je loopt er op leeg!
De ene hengelsport zaak is de andere niet, het wordt weer iets duurder dan ik had gedacht deze week.
Ik besluit ook dat ik in het vervolg maar zelf dobbertjes ga proberen te maken.
Ik bestel vanmiddag eerst ook maar wat balsa hout.
De aanschaf kost even iets, maar als het dan lukt heb ik de kosten er zo uit.
En als het leuk is om te doen, is het weer een hobby binnen de hobby.
Dan nog even een half je witbrood, halen vandaag.
We kunnen er op uit, kijken of er wat ruisers uit te halen zijn.
Het weer zit niet echt mee, bloedje heet en wind.
Het brand door de kleren heen, en mijn hoed.
Door de warmte zwellen ook mijn kuiten op,vocht niet fijn en zeker niet lekker.
Maar ja ik wil er af en toe ook even uit!
Het vlokvissen wil niet echt vorderen, maar dan ineens een toch wel forse aanbeet.
En deze wordt verzilverd een heuse ruiser, en op de vlok nog wel!

De eerste is binnen, ben er blij mee er zitten een hoop kleine sabbelaars.
Karper zit er ook genoeg, en weer aan de paai dit was een paar weken geleden ook al dus de tweede keer.
Ik vang nog enkele sabbelaars vandaag, maar stop maar weer met deze sessie.
Ik heb het gevoel dat mijn kuiten ontploffen, er zit ook nog zweepslag in dus stoppen.

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...