vrijdag 1 juni 2018

Transport!

Soms duurt het lang voordat je het ziet.
Dus nooit te snel iets slopen!
Zo had ik dit kinderwagentje.(gesponsord door het kinderdagverblijf op het werk).
Heel handig toen ik een hernia had met vissen.
Maar dat karretje was al bekend maar toch,
gewoon makkelijk je spullen vervoeren zonder te tillen.
Naderhand na de bypass operatie, weer handig.
Zeker toen ik nog niet mocht autorijden, dus lopend met de spullen naar de waterkant.

Nu dacht ik hem te gaan gebruiken voor de Belly Boat als transport karretje.
Ook nu mag ik nog niet te gek sjouwen en tillen dus weer handig voor BB vervoer.
Een speciaal systeem hiervoor kost zo'n 85 euro.
Dus nadenken hoe we het karretje voor de BB konden gaan gebruiken.
Alles slopen zodat ik alleen de wielen en as over zou houden.
En van daaruit verder opbouwen was het eerst idee.
Maar dat zat me nog niet lekker , je haalt de stevigheid er uit.
Dan niet slopen en het handvat iets inklappen, en de BB er gewoon opleggen.
Te weinig draag vlak en de BB gaat denk ik kiepen.
Dan toch maar slopen, helaas de ijzerzaag is uitgeleend.
Dus wachten tot hij terug gebracht wordt.
Dan toch vandaag het karretje maar weer te voorschijn gehaald, ik ga toch maar slopen!
Ik wilde hem eigenlijk multifunctioneel houden, zodat ik hem ooit nog eens als viskarretje kan gebruiken.
Maar dat zit er niet in.
Dus vandaag de botte bijl er maar in.
Eerst het bakje tussen de wielen weg, dan krijg je meer overzicht van wat je er van kan maken en wat er gesloopt moet worden.
Dus goed bekijken, karretje draaien, inklappen en weer open klappen.
Wat kan er af en wat hoeft er niet af!
Dan het karretje op twee wielen, en het lampje gaat ineens branden!
Er hoeft helemaal niks af, achteraf het bakje ook niet maar de kinderwagen looks moet ook een beetje weg.
Het kantelen gaf de doorslag.





Misschien toch het voorwiel eraf, of toch niet!
Nee we laten verder alles lekker zitten ook het voorwiel, zo blijft hij altijd multifunctioneel.
Alleen een nieuw bakje maken voor als het nog eens nodig is, ergens anders voor.
Kyra de poes heeft dit alles goedkeurend zitten bekijken, en gaat naderhand weer verder met haar middag dutje.




En voor nu op naar een volgend avontuur!
En A JE TO!

2 opmerkingen:

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...